במגמת עלייה: 94:99 להפועל ירושלים על גלבוע/גליל

תמיר בלאט | דני מרון

יונתן אלון הורחק, האורחת הובילה ב-15 נקודות, אך הירושלמים התעשתו וחיברו ניצחון שני ברציפות מאז פתיחת הבית העליון. תמיר בלאט הוביל את המנצחת עם 24 נקודות ו-9 אסיסטים, 20 של בלקשיר לא עזרו לגורדון

(גודל טקסט)

לאחר שמכבי תל אביב הביסה את הפועל אילת, משחק נוסף התקיים הערב (ראשון) בבית העליון בליגת העל בכדורסל. הפועל ירושלים אירחה את הפועל גלבוע/גליל ורשמה ניצחון שני ברצף עם 94:99 דרמטי, ונקמה ביריבתה על התבוסה שהנחילה לה בדיוק באותו מקום לפני שישה ימים בלבד.

הרבע הראשון היה צמוד, ושתי שלשות רצופות של נתנאל ארצי העניקו לאורחת יתרון של ארבע נקודות. אדם אריאל צלף משלוש בהתקפה האחרונה של הרבע, אותו הירושלמים סיימו בפיגור 23:21. ברבע השני, היתרון עבר מקבוצה לקבוצה בתדירות גבוהה במיוחד, אך לקראת סוף הרבע הצפוניים נכנסו למומנטום חיובי. שלשה של ג'ו תומאסון סידרה יתרון ארבע, ובשניות הסיום של המחצית, מאמן המארחת, יונתן אלון, ספג שתי עבירות טכניות והורחק. אייזיה קאזינס קלע שלשה על סף הבאזר וקבע 39:47 לקבוצה של אבישי גורדון.

הדקות הטובות של האורחת נמשכו ברבע השלישי, והיתרון הגיע ל-15 נקודות לאחר שלשה של קרי בלקשיר. לאחר מכן, עוזר המאמן דניאל לוץ, שעמד על הקווים לאור ההרחקה של יונתן אלון, נהנה מתרומה של השחקנים הישראלים – אדם אריאל, עידן זלמנסון ותמיר בלאט, בדרך ל-69:69 בתום הרבע השלישי.

עידן זלמנסון | דני מרון

ריי מקאלום קלע שלשה, סחט עבירה, וסידר למחזיקת הגביע יתרון של שש נקודות. לאחר פסק זמן, נקודות של סולימאן בריימו מקו העונשין, בתוספת קליעה נוספת של מקאלום, העניקו לקבוצה מהבירה פער דו ספרתי בפעם הראשונה במשחק. שלשות של קאזינס ושמחון צימקו את ההפרש לשלוש נקודות בלבד כאשר נותרו שתי דקות לסיום, אך משם ואילך המארחת הצליחה לשמור על יתרונה הקטן ולנצח 94:99 בסיום.

את רשימת קלעי המנצחת הוביל תמיר בלאט במשחק גדול עם 24 נקודות ו-9 אסיסטים, סולימאן בריימו קלע 15 והוריד 8 ריבאונדים, אדם אריאל תרם 14 וריי מקאלום הוסיף 13 כולל סלים גדולים במאני טיים. אצל המפסידה, 20 נקודות של קרי בלקשיר ו-19 של ג'ו תומאסון ואייזיה קאזינס לא עזרו לאבישי גורדון, שנופל למאזן של 17 ניצחונות מול תשעה הפסדים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי