הכדורסל חוזר: מכבי ת"א יוצאת לגלבוע, ירושלים תפגוש את חולון

סקוטי ווילבקין, יפתח זיו | מאור אלקסלסי

לאחר שבוע וחצי של פגרה כפויה עקב המצב הביטחוני, ליגת העל חוזרת עם חמישה מפגשים שייערכו בצפון הארץ. במוקד: הצהובים רוצים להימנע מסוויפ עונתי מול גורדון, האדומים נגד דדאס בקרב לוהט. גם בבית התחתון ישחקו

(גודל טקסט)

המצב הביטחוני בישראל משפיע גם על עולם הספורט, כאשר לא מעט משחקים בכלל הענפים נדחים ומועדיהם נקבעים מחדש. גם ליגת העל בכדורסל מושפעת ישירות ממבצע "שומר החומות", כאשר המשחק האחרון שנערך בה התרחש ביום שני בשבוע שעבר.

מחר (חמישי) תחזור הליגה לפעילות עם לא פחות מחמישה מפגשים שייערכו בצפון, כאשר במוקד מכבי תל אביב תצא לגלבוע/גליל, הפועל ירושלים והפועל חולון ייפגשו ברוממה ועירוני נס ציונה תשחק מול מכבי חיפה. משחקים נוספים: מכבי ראשון לציון נגד בני הרצליה, עירוני נהריה נגד הפועל באר שבע.

הפועל גלבוע/גליל – מכבי תל אביב (18:00)

לאחר שניצחה בשני משחקיה עד כה במסגרת הבית העליון, האלופה רוצה לרשום ניצחון נוסף ובכך להבטיח את המקום הראשון בסיום העונה הרגילה, שיקנה לה יתרון ביתיות לאורך כל הפלייאוף. עם זאת, לאור המפגשים העונה בין הקבוצות, זה לא יהיה פשוט עבור יאניס ספרופולוס וחניכיו.

אנטה ז'יז'יץ' | דני מרון

כזכור, הצפוניים גברו העונה פעמיים על הצהובים: פעם אחת בהיכל מנורה מבטחים, ופעם נוספת בגן נר. אם תרשום ניצחון שלישי העונה על האורחת, גלבוע תשיג סוויפ עונתי נדיר על מכבי ת"א, דבר שלא עשתה מאז עונת 2016/17.

מבחינה מקצועית, מדובר בשתי קבוצות ההגנה הטובות בליגה, כשהמארחת סופגת 80.6 נקודות בממוצע למשחק, לעומת 75.8 של האלופה שמוליכה את הליגה בתחום. בהתפתחות דרמטית, טיילר דורסי הודיע לראשי האלופה כי הוא מעוניין לעזוב את הארץ באופן מיידי, כמובן ברקע מבצע "שומר החומות" שנערך בימים אלה ברצועת עזה.

אבישי גורדון | דני מרון

הפועל חולון – הפועל ירושלים (20:45)

הסגולים יפתחו את משחקי הבית העליון, אחרי הפסקה כפויה של שבועיים מאז סיום דרכה האירופית – הפגרה השנייה הכי ארוכה שלה העונה. למרות שהיא נמצאת ברצף של שני הפסדים בכל המסגרות (לבורגוס ברבע גמר ליגת האלופות ולהפועל ת"א בליגה), חולון ניצחה בשמונה מעשרת משחקיה האחרונים בליגה – המאזן הכי טוב בפרק הזמן הזה ביחד עם מכבי ת"א.

מנגד, הפועל ירושלים עומדת על רצף הניצחונות הראשון שלה מזה חודשיים, לאחר שגברה בצורה מרשימה על הפועל אילת וגלבוע/גליל, נגדה היא חזרה מפיגור 15 נקודות בדרך לניצחון ביתי חשוב. בניגוד לקבוצה מהבירה, לסטפאנוס דדאס לא יעמוד סגל מלא במשחק, בעקבות עזיבתם את הארץ של שני זרי הקבוצה טיירוס מגי ואייזיה מיילס. בנוגע לראשון, הגארד נפצע וסיים את העונה גם כך, אך לגבי שחקן הפנים מדובר במכה מקצועית גדולה עבור המועדון.

אחרי 100 משחקים בין הקבוצות בכל הזמנים בעונה הרגילה, המאזן בין הקבוצות עומד על 46:54 לזכות הירושלמים. במפגש האחרון ביניהן בליגה, הסגולים ניצחו לאחר שישה ניצחונות רצופים של האדומים. מעבר לכך, זו תהיה הזדמנות לראות את שני השחקנים החדשים אותם צירפו בבירה מהליגה הלאומית: ג'וליאן בויד ודניאל דנינו.

תמיר בלאט | אודי ציטיאט

מכבי חיפה – עירוני נס ציונה (20:45)

הכתומים מגיעים למשחק במומנטום אדיר, עם שמונה ניצחונות רצופים בכל המסגרות (שישה בליגה ועוד שניים ביורופקאפ), רצף שמעמיד אותם בעמדה מצוינת להיכנס לפלייאוף. המשחק האחרון בו הפסידו היה, למרבה ההפתעה, נגד הירוקים מהכרמל, אז הם הובסו ב-19 הפרש ברוממה בתחילת חודש אפריל.

מנגד, עמית בן דוד וחניכיו יגיעו להתמודדות לאחר שני הפסדים ברצף, שגרמו לה להתרחק מחוף מבטחים פעם נוספת. אחרי שהמנהלת חזרה בה מהחלטתה וקבעה סופית כי יהיו שתי יורדות לליגה הלאומית, לירוקים לא נותרו הרבה הזדמנויות לתקן והם זקוקים לכל ניצחון על מנת להשאיר לעצמם סיכוי לשרוד. עקב המצב הביטחוני בארץ, שחקן הקבוצה דווין מארבל שב לביתו בארה"ב ולא יעמוד לרשות צוות האימון.

בריאן אנגולה | ברני ארדוב

בני הרצליה – מכבי ראשון לציון (19:55)

בני הרצליה קטעה במחזור שעבר רצף של שמונה הפסדים עם ניצחון קריטי בעין שרה על עירוני נהריה, שהעלה אותה שתי ניצחונות מעל הקו האדום. מנגד, מכבי ראשל"צ ניצחה בשני משחקיה בבית התחתון מול שתי נועלות הטבלה, מכבי חיפה ועירוני נהריה. נגד הסגולים, הכתומים חזרו מפיגור שהגיע בשיאו ל-15 נקודות אך משחק שיא של אקיל מיצ'ל, הזר היחיד של סגנית האלופה שנשאר בארץ, הציל אותה ממבוכה.

אם לשפוט על פי המשחקים הקודמים בין הקבוצות, מצפה לנו משחק צמוד, כאשר כל ששת המפגשים האחרונים בין הקבוצות בכל המסגרות הוכרעו בהפרש חד-ספרתי. הרצליה תנסה להימנע מסוויפ עונתי שני מול ראשל"צ בארבע השנים האחרונות.

פארגו. עזב את הארץ בשל המצב | דני מרון

עירוני נהריה – הפועל באר שבע (19:30)

היורדת הטרייה ללאומית תערוך לפני המשחק טקס לזכרו של יו"ר הקבוצה לשעבר, ניסים אלפסי ז"ל. מעבר לכך, המארחת איבדה סיכוי להישאר בליגה לאחר שנוצחה בפעם העשירית ברציפות נגד בני הרצליה במשחק שחרץ את גורלה באופן סופי והוריד אותה לליגת המשנה. אם כל זה לא מספיק, מאליק ניומן ומייקל יאנג הודיעו לראשי המועדון כי ברצונם לעזוב לארה"ב ולא להמשיך את שהייתם בישראל.

מן העבר השני, הדרומיים, שחווים תקופה לא פשוטה עקב ירי הטילים הנרחב לעבר העיר, מגיעים אחרי הפסד לנס ציונה שהוריד אותם למקום השמיני בטבלה, קרוב לראשל"צ התשיעית. רמי הדר יודע שאם ברצונו להעפיל לפלייאוף, כל תוצאה מלבד ניצחון לא באה בחשבון.

קיילב אגאדה | לירון מולדובן

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי