בראשל"צ מאיימים לעלות עם הנוער או לא להופיע בגמר הגביע

יצחק פרי, גיא גודס | דני מרון

הכתומים ממשיכים לדרוש את דחיית הגמר נגד מכבי תל אביב בחמישי הקרוב. היו"ר יצחק פרי: "גמר גביע יש אחד בשנה. כשמצפים ממכבי למשהו בחזרה, לא מקבלים". המאמן גיא גודס: "אי אפשר להופיע למשחק"

(גודל טקסט)

סערת מועד גמר גביע המדינה בכדורסל ממשיכה להכות גלים, כאשר מכבי ראשון לציון ממשיכה לדרוש את דחיית המשחק נגד מכבי תל אביב. איגוד הכדורסל החליט לקיים את המשחק בחמישי הקרוב, ולא להזיז אותו. בתגובה, הכתומים קיימו הערב (שני) מסיבת עיתונאים לאחר הניצחון על הפועל תל אביב בה השמיעו את זעקתם היו"ר יצחק פרי והמאמן גיא גודס.

ג'רמי פארגו, דריל מונרו וג'אמיל ווילסון עזבו את הארץ עקב המצב הביטחוני, והזר היחיד שנשאר בישראל הוא אקיל מיצ'ל. במועדון הודיעו כי הם שוקלים לעלות להתמודדות עם קבוצת הנוער או לא להופיע בכלל. יצחק פרי התייחס לסוגיה ואמר: "שואלים אותי מה ההבדל בין משחק גמר למשחקים אחרים, גמר גביע המדינה יש אחד בשנה. יש הרבה מאבקים בספורט, משחק גמר גביע בנוכחות נשיא המדינה יש אחד". הייתה מלחמה בארץ, נפלו טילים ברוב חלקי הארץ, בראשון לציון. ביקשנו טיפה אוויר כדי להחזיר את הקבוצה וכדי לעמוד בגמר גביע בצורה מכובדת. פנינו ליו"ר האיגוד ולמנכ"ל. קיבלנו תשובות חיוביות ויתנו לנו את האפשרות להחזיר את השחקנים. האיגוד פנה למכבי תל אביב וקיבל תשובה שלילית".

ביקורת נגד מכבי תל אביב: "אני הצבעתי בעד זה שהם יוכלו לרשום שמונה זרים לליגה, לא אעשה את זה פעם נוספת. כשאנחנו מצפים ממכבי למשהו בחזרה, אנחנו לא מקבלים. עד היום כל פנייה של מכבי תל אביב אלינו, מכבי ראשון לציון תמיד נענתה בחיוב. יש לנו משחק ביום חמישי, גמר גביע בנוכחות נשיא המדינה וראש העיר. התייעצתי עם גיא גודס והצוות שלו, ואנחנו לא רואים שנוכל להופיע ביום חמישי בצורה מכובדת. אני לא רוצה להיראות בצורה לא מכובדת. אני פונה מכאן לאיגוד הכדורסל, ונפנה מחר לנשיא המדינה, שבחסותו המשחק הזה, שיפנה למכבי תל אביב ויגיד ששום דבר לא יקרה אם המשחק הזה יקרה בעוד שבוע".

יצחק פרי | דני מרון

השיחה שערך לקבוצת הנוער: "ישבתי עם קבוצת הנוער ואמרתי להם שאני לא יודע איך יגמרו הדיונים, אבל יכול להיות שביום חמישי, אתם בתור קבוצה, שמובילה את הליגה, תעלו לייצג את מכבי ראשל"צ. איגוד הכדורסל לא נותן לנו כבוד, אז אנחנו נתנהג בצורה הכי נכונה שאנחנו חושבים למען המועדון ולמען העיר".

האפשרויות אם המשחק ייערך בחמישי: "יש שלוש אפשרויות: להודיע שלא נופיע למשחק, מכבי ת"א כל כך רוצה את הגביע, לא מוכנה לזוז שבוע, לא נופיע. נוותר גם על המדליות. אפשרות שנייה: לעלות עם קבוצת הנוער, ניתן כבוד לנשיא. אם מכבי תל אביב רוצה להופיע עם שישה זרים אני אמחא כפיים. הגיע הזמן שהכדורסל הישראלי יקבל בחזרה את הכבוד שלו. אפשרות שלישית: נשב מחר עם הקבוצה, השארית של הקבוצה שנשארה, שעשתה דרך ארוכה מאוד לגמר גביע. מגיע להם גם להיות במעמד הגמר. נקבל החלטה בין לא להופיע, בין להופיע עם קבוצת הנוער, לבין להופיע. צריך לתת ביטוי למשחק הוגן ושווה כוחות עד כמה שאפשר".

גיא גודס | דני מרון

לאחר מכן, גם המאמן גיא גודס התייחס למצב הבעייתי: "המטרה שלי היא לא להבין את מכבי תל אביב, אלא להסביר את הסיטואציה. חוסר הספורטיביות שנוצר, אי היכולת לשחק בהרכבים הללו, גם הקורונה וגם המלחמה שהייתה והשחקנים שעזבו. חזרנו מקרית אתא ואמרו לנו שחוזרים לשגרה. הייתה נכונות של הזרים לחזור, אבל הבנו שהמשחק לא הולך להידחות, לפארגו יהיו 5 ימי בידוד גם אם יעלה על המטוס מחר. עם כל חוסר הספורטיביות, להגיע עם זר אחד, אני מרגיש צורך לחבק את השחקנים האלה. על מה שהם עשו בשלושת המשחקים האחרונים (ניצחונות על בני הרצליה והפועל תל אביב לצד הפסד דחוק לנס לציונה) צריך לתת להם המון קרדיט. אי אפשר להופיע למשחק כזה, זה יהיה על גבול הבלתי אפשרי".

התרחיש לפיו המשחק יידחה: "נוכל לדבר על השחקנים כדי להביא אותם. אם הם לא יחזרו, נמצא תחלופה כדי לעשות את המשחק תחרותי. אם הוא לא יידחה, נשב וניקח את ההחלטות, בהתחשב לגבי הקנסות, ההשלכות ונמצא את הדרך".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי