כעס במכבי ת"א: "החוק לא הוגן, אנחנו לא מנסים לעשות טריק"

דרגאן בנדר, יאניס ספרופולוס | קובי אליהו

האיסור על שינויים במהלך סדרה, שנקבע לפני שנתיים ע"י מנכ"ל הצהובים בזמן שעמד בראש המנהלת, ימנע מהאלופה לרשום את האנטר במקומו של בנדר שקרע את הצולבת. ז'יז'יץ': "הייתי בהלם, לא חשבתי שזה כל כך חמור"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב פתחה אמש (שני) את הפלייאוף עם ניצחון ביתי 56:67 על הפועל באר שבע, אך בסיום המשחק היו לצהובים מעט סיבות לשביעות רצון. מעבר ליכולת הבינונית ומטה מבחינה התקפית, מחזיקת הגביע הטרייה איבדה את דראגן בנדר שגמר את העונה עם קרע ברצועה הצולבת לאחר שנפצע במהלך הרבע הראשון. הקרואטי אמור לעבור ניתוח בימים הקרובים וצפוי להחמיץ חלק לא קטן מהעונה הבאה.

אם לא די באובדן של שחקן ברוטציה, שממילא התקצרה עם עזיבתם של אלייז'ה בראיינט וטיילר דורסי, קבוצתו של יאניס ספרופולוס תיאלץ להסתדר ללא אות'לו האנטר בהמשך הסדרה וזאת מכיוון שתקנון המנהלת קובע שלא ניתן לבצע שינויים בסגל שנרשם לפני הסדרה. לאחר המשחק, המאמן היווני הביע דאגה לבנדר ומתח ביקורת על אותו חוק.

"זה חוק לא הוגן, אם יש לך פציעה. זה הוגן כדי שהקבוצות לא יעשו שינויים במהלך סדרה, אבל כשקורה משהו בלתי צפוי כזה – זה ברור שאנחנו לא מנסים לעשות כאן טריק", אמר ספרופולוס. "אני חושב שצריך לשנות את החוק הזה. אני מאחל לדראגן לחזור חזק יותר, פיזית ומנטלית". אגב, מדובר בחוק שנקבע ב-2019 בהצעתו של מנכ"ל מנהלת הליגה דאז, עדלי מרכוס, במטרה לשכנע את המתנגדים לביטול שיטת הפיינל פור לחזור לסדרות. באופן אירוני, נכון להיום משמש מרכוס כמנכ"ל מכבי תל אביב – שנפגעת מהחוק.

האנטר. לא יוכל להירשם במקום בנדר | Mike Kireev/NurPhoto via Getty Images

הצהובים יכולים להתנחם בכך שהגבוה היחיד שנותר ברוטציה, אנטה ז'יז'יץ', נראה מצוין אתמול וקלע 20 נקודות כשהוא שולט לחלוטין באזור הצבע. הסנטר התייחס לפציעת חברו הטוב בנדר: "הוא חלק חשוב מאוד בקבוצה והוא יהיה חסר. הייתי בהלם כששמעתי את תוצאת הבדיקה, לא חשבתי שזה כל כך חמור. אלה החוקים הקיימים ואי אפשר לשנות אותם, אם נעפיל לחצי הגמר יהיה לנו את האנטר. זה ברור שכל הקבוצות באות למשחקים נגדנו עם מוטיבציה מיוחדת ואנחנו צריכים להתאים את רמת האנרגיות".

ז'יז'יץ'. שלט נגד באר שבע | קובי אליהו

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי