אבישי גורדון: "קורה בקבוצה הזאת משהו מיוחד. אנחנו ווינרים"

ג'ו תומאסון, אייזאה קאזינס | ברני ארדוב

גלבוע/גליל חזרה לחצי גמר הפלייאוף, והמאמן שהיה איתה שם גם כשחקן התרגש. ג'הייבה פלויד: "אנחנו רוצים לזכות באליפות. אמרו לנו מתחילת הדרך שאנחנו מיוחדים, והוכחנו את זה"

(גודל טקסט)

מאמן הפועל גלבוע/גליל, אבישי גורדון, התעורר הבוקר (שישי) לתחושה שלא חווה כבר עשר שנים; תחושה השמורה למי שהתברג בין ארבע הקבוצות הגדולות של ליגת העל. בפעם שעברה, ב-2011, הוא עוד שיחק במדי הגלבוע, ובערב העלייה לחצי גמר הפלייאוף קיבל דקה אחת מהמאמן ליאור ליובין. אתמול, כשהשנה היא כבר 2021, הוא חזר עם האדומים מגן נר למעמד הזה, לאחר שהחליף את ליובין על הקווים – והשלים מסע מופלא.

"חוויתי הרבה בקריירה, אבל משחק כזה מתרחש פעם בהרבה מאוד זמן", הודה המאמן גורדון אחרי ה-89:91 האדיר על הפועל ירושלים. "במילה אחת – ווינרים. קורה בקבוצה הזאת משהו מאוד מיוחד. זו גאווה, זה אושר. להגיע לפיינל פור זה דבר גדול מאוד".

זה היה ניצחונה הרביעי העונה של גלבוע על הפועל ירושלים בחמישה מפגשים, והוא היה המתוק והדרמטי מכולם. 48 שעות לאחר שטיילה ושייטה ל-58:85 קליל בבית, היא ספגה 58 נקודות במחצית הראשונה, פיגרה כבר ב-23 הפרש ועלתה ליתרון ראשון כשנותרו רק 56 שניות לסיום. זה הספיק לה כדי לחולל מהפך אדיר ולנצח 89:91 במשחק ו-0:2 בסדרה.

אבישי גורדון | דני מרון

גלבוע/גליל תפגוש בסדרת חצי הגמר את הפועל חולון או עירוני נס ציונה, שיקיימו את המשחק השלישי והמכריע ביניהן במוצאי שבת. הודות לסוויפ, היא תזכה ליומיים נוספים של מנוחה. אם החולונים יעפילו, יתרון הביתיות יהיה שלהם; אם נס ציונה תנצח, היתרון הזה יהיה שייך לגורדון ושחקניו.

החילוף האחרון של גורדון במשחק בוצע 8:59 דקות לסיום. הוא העדיף לתת את הקרדיט לעוזרו. "באופן אישי, גיא קפלן לקח את המושכות והוביל ועשה דברים מאוד מיוחדים, עם כל הניסיון שיש לו, ומגיע לו שאפו ענק. דיברנו על זה שירושלים תבוא לשחק באגרסיביות על הכבוד שלה.

"המחצית הראשונה הייתה קטסטרופה. הגענו שאננים, סבלנו מחוסר ריכוז. במחצית השנייה לקחנו צעד אחרי צעד, עם נחישות ואמונה. שיחקנו כמעט עם אותה חמישייה, ושחקנים נשחקו, אבל הם באו לתת את הלב שלהם, וידעו שהם צריכים להחזיר על החצי הראשון. אנחנו קבוצה צעירה שלומדת, וזה שיעור חשוב מאוד בשבילנו".

מי שמצא תזמון מושלם לקבוע תצוגת שיא עונתית הוא ג'הייבה פלויד, שקלע 25 נקודות (10 מ-10 מהשדה), קטף עשרה ריבאונדים והגיע למדד 42. "היינו כבר במצבים האלה, וחזרנו מפיגור של 20-19 הפרש. בסוף הכול תלוי בהגנה שלנו", אמר האמריקאי. "המטרה שלנו היא לזכות באליפות. מתחילת העונה אמרו לנו כל הזמן שיש לנו כאן חבורה מיוחדת, והוכחנו את זה לאורך העונה. אנחנו כבר קרובים, אז נכוון הכי גבוה שאפשר".

גורדון הוסיף: "אני כל הזמן דורש מג'הייבה לקחת יותר על עצמו, ולהאמין יותר בעצמו. בשלושת המשחקים האחרונים הוא היה פנטסטי, והוא צריך לנצל את האתלטיות ואת היכולות שיש לו".

ג'הייבה פלויד | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי