גורדון: "זה היה צריך להסתיים על הפרקט", הדיון יתקיים בחמישי

נתנאל ארצי | לילך וייס

אחרי הסיום הדרמטי של המשחק בגן נר, בו גליל זכתה לניצחון טכני נגד חולון, המאמן סיפר: "לא מרגיש עם זה בנוח, אבל זה התקנון". פניני תקף: "השחקנים לא רובוטים. מסכנים את הבריאות שלנו". האיגוד ומנהלת יתכנסו

(גודל טקסט)

ערב חסר תקדים בכדורסל הישראלי. כ-7 דקות לסיום המשחק השני בסדרת חצי גמר בין הפועל גלבוע/גליל נגד הפועל חולון, תקלה באזור כולו החשיכה את האולם בגן נר וגרמה להפסקה של שעה. מאוחר יותר, כאשר החשמל חזר, חולון סירבה לחזור לשחק ועלולה לספוג בקרוב הפסד טכני ולסיים את העונה.

אבישי גורדון, מאמן הפועל גליל/גלבוע, התייחס לאירועים וסיפר: "אמרו לנו שאנחנו צריכים לחכות עד 23:50, משהו כזה. האור חזר. לא ירדנו לשנייה מהמגרש, כל הזמן התחממנו וכל הזמן זזנו. נשארנו מוכנים שאם יקבלו החלטה לחזור. אני לא מרגיש עם זה הכי נוח. אני חושב שזה תקדים בארץ. אבל יש החלטות של מנהלת, של משקיף, של אנשים יותר גדולים מאיתנו".

"זה ההחלטה ואנחנו מתחילים להתכונן למכבי ת"א. אני כל הזמן שומע אבל אני לא יודע מה באמת קורה. השופט שרק להפסד טכני. אני כבר מבולבל מכל מה שהתרחש. פנו אליי מחולון, אבל צריך להבין שזה שש דקות לסוף משחק, יתרון שלנו ואנחנו במומנטום. נכון שלא ככה זה צריך להיגמר. זה צריך להיגמר על המגרש בצורה ספורטיבית, אבל זו ההחלטה שקיבלו. אנחנו רק מבצעים אותה".

אוהדי גלבוע גליל | לילך וייס

אחרי גורדון, גם ארצי פרטי, מנכ"ל גלבוע/גליל דיבר על האירועים בסיום המשחק: "לא קיבלנו הודעה רשמית מאף גורם על ניצחון טכני, אבל הודיעו לנו לפני שהחליטו על סוף המשחק שאם חולון תחליט לא לעלות אנחנו ננצח טכנית. אף אחד מחולון לא פנה אלינו, בזמן הפסקת החשמל כינסו אותנו בחדר ראשי המנהלת, כולל המשקיף וצוות השיפוט של המשחק. ביחד איתי ועם מנכ"ל הפועל חולון. קבענו שאם החשמל לא יחזור תוך שעה מרגע הפסקתו, המשחק לא יחודש ויתקיים בשישי".

"קבענו כבר שעה וגם במוצ"ש. זה מה שנקבע בחדר וזה מה שקרה בפועל. החשמל חזר. חולון בחרו לא להופיע וזה עניין שלהם. אנחנו עלינו להתחמם, רוצים לשחק כמו שנקבע ולנצח על המגרש. להתכונן למכבי ת"א? לא יודע. כולנו נסערים עכשיו. עברנו חוויה לא רגילה. נרגיע את השחקנים, ננשום, נסדיר דופק, נלך הביתה לישון. זה לא הוגן לשים אותנו בסיטואציה הזו. התקנון קובע את החוקים ואת הכללים. אם התקנון קבע שעה, אז כמו שאנחנו בחרנו לעלות לשחק, אז חולון היו צריכים לעלות לשחק".

"אם זה היה חורג מגבולות התקנון, מן הסתם היה משחק חוזר. זה מה שנקבע בחדר כמו שאמרתי. אנחנו נצמדים לתקנון ועשינו כל מה שנדרש. לצערנו קרה מה שקרה, אף אחד לא שמח מזה. צר לנו שכך קראו הדברים, אבל לא סתם קבעו תקנונים וחוקים בשביל לקיים את המשחק ולצערי חולון בחרו מה שבחרו" סיים פרטי.

שחקני הפועל חולון | לילך וייס

מנהלת הליגה הודיעה במהלך הלילה: "בהחלטה משותפת של גלבוע גליל והפועל חולון הוחלט לחכות שעה מרגע הפסקת החשמל, לאחר שהחשמל חזר מנהלת הליגה סברה כי יש לחזור לשחק, אבל שחקני הפועל חולון החליטו שלא לחזור למגרש. אנשי איגוד הכדורסל יקבלו מחר בבוקר את דו"ח המשקיף ודו"ח השופטים על המקרה וידונו בנושא בשיתוף נציגי המנהלת".

גיא פניני מהפועל חולון סיפר על הצד של הקבוצה שלו בעניין: "ישבנו שעה בחדר ההלבשה, אבל מנטלית ופיזית השחקנים לא היו שם. אני לא חושב שהיה טעם ספורטיבי לחזור ולשחק את חמש הדקות האחרונות של העונה אחרי שנלחמנו כל שנה שלמה כדי להגיע לרגע הזה. השחקנים הם לא בובות, לא נחיה לפי גחמות של מנהלת הליגה או פיב"א. ב-19 הימים האחרונים שיחקנו 9 משחקים, לא אמרנו מילה, הבנו את הסיטואציה, הייתה מלחמה בישראל. אנחנו לא מריונטות ולא רובוטים, זה לא עובד ככה, יש פה בריאות של שחקנים ואנחנו שלמים עם ההחלטה שלנו".

"אני לא חושב שהמנהלת רוצה לסיים ככה את העונה, אנחנו שלמים וגאים עם מה שעשינו העונה. אני מקווה שיהיה עוד משחק. אכזבה מגליל? הייתי מצפה מהם שגם יחשבו קצת בהיגיון ויחשבו על הקריירות שלהם. ויש פה שחקנים צעירים שהולכים להרוויח הרבה כסף, ולא שווה על חמש דקות כאלו לסכן קריירה שלמה. יכול להיות שאם ההפרש היה הפוך, הם לא היו עולים. אני אחראי על השחקנים שלי והחלטנו שלא שווה לעלות".

גיא פניני | לילך וייס

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי