יפתח זיו: "הרגשתי שכריס ג'ונס לא מכבד את המעמד ואותנו"

יפתח זיו, יובל זוסמן | דני מרון‎

רכז גלבוע/גליל אחרי ההפסד במשחק הראשון בסדרת הגמר למכבי ת"א: "יהיה משחק גם בחמישי". בקבוצה חוששים מתלהטות יתר של השחקנים בעקבות העימותים עם הצהובים: "אסור שזה ייכנס להם לראש"

(גודל טקסט)

הפועל גלבוע/גליל הפסידה אמש (שני) 83:74 למכבי תל אביב במשחק הראשון בסדרת גמר הפלייאוף של ליגת העל בכדורסל. הקבוצה של אבישי גורדון תנסה מחר (21:00) לאזן את הסדרה באולמה הביתי כדי להגיע למשחק הכרעה ביד אליהו, אחרת העונה הנפלאה שלהם תסתיים שם.

גלבוע רדפה אחרי מכבי תל אביב למשך דקות ארוכות של המשחק. היא פתחה כל רבע בצורה חלשה, ולאחר מכן ניסתה לחזור וגם הצליחה להוריד את ההפרש עד ל-7, חמש דקות לסיום, אך לא יותר מכך. האדומים נתקלו ביום לא מספיק טוב של שני הגארדים המובילים שלה – יפתח זיו וג'ו תומאסון, שקלעו 22 נקודות ביחד, וכמו כן במשחק חלש של קרי בלקשיר שקלע רק 8 נקודות. מנגד ג'הייבה פלויד היה שוב חד וסיים עם 19 נקודות ו-7 ריבאונדים.

"ברבע הראשון לא באנו אגרסיביים בהתקפה והם גרמו לנו לשלם, איבדנו הרבה כדורים. צריכים להיות יותר אחראיים, הם מאוד מנוסים", אמר פלויד בסיום. "אנחנו צריכים להתאים את עצמנו מחולון למכבי, חולון זורקים מבחוץ מכבי התחילו בהרכבים גדולים ולא היינו מספיק טובים בעבודה בריבאונד. אנחנו לא נשתמש בעייפות כתירוץ, ניסינו להיות הכי טובים שאנחנו יכולים להיות, ונצטרך לעשות עבודה טובה יותר".

סקוטי ווילבקין, ג'ו תומאסון, אייזיה קאזינס | דני מרון‎

למרות ההפסד המאכזב, בגלבוע המשיכו בביטחון הגבוה שלהם לקראת המשך הסדרה: "יהיה משחק בעוד שלושה ימים", אמר יפתח זיו ורמז שהסדרה תחזור ליד אליהו כשהוא מתייחס ליכולת שלו: "יש הבדל ענק בין לשחק נגד חולון ולשחק נגד מכבי. חולון היה משחק אגרסיבי מאוד, היינו צריכים להתמודד עם מכות מעבר לכדורסל. גם משחק 2 ומשחק 3 שניצחנו התמודדנו עם אגרסיביות שונה. היום היה גם אגרסיביות אבל יותר בקלאס. אני פחות מסתכל על מה אני עושה וכמה קלעתי, זה לא העניין בשבילי. יום אחד אני קולע 23 נקודות ויום שני לא קולע מהשדה. קפצו עליי מאוד חזק, אני סומך על החבר'ה שייקחו החלטות, הם עשו את זה לא רע, ונעשה התאמות. בחצי השני היה לי יותר נוח לקבל החלטות".

זיו התייחס לתקרית שלו עם כריס ג'ונס בסיום: "הוא נצמד אליי וזרק אליי כמה מילים. לא מאשים אותו, זה אמוציות של משחק, הרגשתי שהוא לא מכבד את המעמד ולא אותנו, אמרתי לו את זה והזכרתי לו שאנחנו נפגשים בעוד יומיים ובעוד שלושה ימים, הזכרתי לו שאנחנו קשוחים יותר".

בגלבוע מנסים לתעל את התקריות של זיו וכן זו של תומאסון, לאמוציות לקראת המשחק הבא אבל אחד מאנשי הקבוצה כבר הזהיר: "אסור שהדבר הזה ייכנס להם לראש. השחקנים של מכבי מאוד מנוסים במעמדים האלה, ולכל השחקנים שלנו זה משחק גמר ראשון. זה טוב לבוא עם מוטיבציה, אבל אם הם יבואו יותר מדי חמים, זה יכול גם להוציא אותם מהמשחק".

ג'הייבה פלויד | דני מרון‎

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי