לראשונה מאז 2008: גליל עליון עלתה לליגת העל

שחקני הפועל גליל עליון חוגגים | לילך וייס

היסטוריה בכפר בלום: המקומיים ניצחו 84:88 את הפועל עפולה, השלימו 2:3 בסדרה והעפילו לליגה הבכירה לראשונה מאז הוקמו מחדש לפני 13 שנה. אלון ספיר הוביל את ברק פלג עם תצוגה נהדרת

(גודל טקסט)

לאחר שאליצור נתניה השלימה קאמבק מדהים כשחזרה מפיגור 2:0 בדרך להעפלה לליגת העל, הערב (שלישי) קיבלנו בכפר בלום את העולה השנייה לליגה הבכירה כשהפועל גליל עליון ניצחה 84:88 את הפועל עפולה והשלימה 2:3 בסדרה הדרמטית.

בכך, הצפוניים השלימו חזרה מרגשת לליגת העל לראשונה מאז הוקמו מחדש בעונת 2007/08. מעבר לכך, בעונה הבאה נקבל סוג של דרבי כאשר גלבוע/גליל, שמתמודדת בימים אלה על אליפות המדינה בסדרת הגמר מול מכבי תל אביב, תפגוש את גליל עליון למספר משחקים מרתקים.

במשחק עצמו, האורחת פתחה חזק יותר וטסה לריצת 0:10. למרות זאת, עפולה נגסה ביתרון לאט לאט וסיימה את הרבע הראשון בפיגור זעיר, 23:20 לגליל אחרי עשר דקות של כדורסל. שתי שלשות של קרון דשילדס הביאו את הקבוצות לשוויון 34:34, אך האמריקאי המשיך ללהוט ועם 15 נקודות רק ברבע השני הוריד את קבוצתו ליתרון 46:47 במחצית.

שחקני הפועל גליל עליון חוגגים | לילך וייס
עומר טל | לילך וייס
יזרעאלי ודשילדס. לא יהיו בליגת העל בעונה הבאה | לילך וייס

הרבע השלישי נפתח בסימן המארחת, כאשר עומר טל מוביל את חבריו ליתרון שבע נקודות. הנדנדה נמשכה, ושתי שלשות של נועם מטלון קירבו את עפולה למרחק נגיעה פעם נוספת. בסופו של דבר האורחת גם ביצעה מהפך ושמרה על יתרונה השברירי, 70:71 בתום שלושה רבעים.

לרבע המכריע חניכיו של ברק פלג עלו מרוכזים יותר, ועם סל ענק של אנטוני פישר עלו ליתרון 75:82. שם, דשילדס התעלה ועזר לקבוצתו להפוך את התוצאה כשנותרו פחות משתי דקות על השעון. למרות זאת, קליעות מדויקות מהקו של פישר ואלון ספיר החזירו את היתרון לביתיים, שעם המון קור רוח השלימו את המשימה וניצחו את המשחק. בסיום, 84:88 להפועל גליל עליון שחוזרת לליגת העל.

קנדל אנטוני, אלון ספיר | לילך וייס
שחקני הפועל גליל עליון חוגגים | לילך וייס
ברק פלג | לילך וייס

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי