בעולם הכדורסל ספדו לחיים אוחיון, פדרמן: "אובדן של מנהיג אמיתי"

דיוויד פדרמן
דיוויד פדרמן | לירון מולדובן

פטירתו של בעלי גלבוע/גליל לא השאירה אף אחד אדיש. אחד מבעלי מכבי ת"א: "הוא פעל רבות לפיתוח הכדורסל, מנהיגותו תישאר לעד". שמעון מזרחי: "לא אשכח שהמרצתי בו לרכוש את הקבוצה ומאז נהג 'להאשים אותי' בכך"

(גודל טקסט)

יום עצוב בכדורסל הישראלי והספורט בכלל. הבוקר (שלישי) הלך לעולמו בעלי הפועל גלבוע/גליל, חיים אוחיון (59) שנפטר לאחר מאבק במחלה קשה. אוחיון, שרכש את הקבוצה ב-2003, זכה עמה באליפות היסטורית ב-2009/10. אנשים רבים מענף הכדורסל הביעו את תנחומיהם וכך עשו גם במכבי תל אביב האלופה המכהנת.

שמעון מזרחי, יו"ר מכבי תל אביב ספד: "היכרותי הראשונה עם חיים אוחיון המנוח הייתה מקרית, בשנת 2003 בבית המשפט המחוזי בנצרת כאשר הייתי באולם הדיונים בו נדון עניינה של קבוצת גליל עליון שעמדה בפני פירוק. לא אשכח שהמרצתי את אוחיון לרכוש את הקבוצה ומאז נהג "להאשים" אותי בעובדה שהוא נכנס לעולם הכדורסל. מאז למדתי להכיר את חיים מקרוב כאשר אף פעלנו שכם אחד במשבר שביתת השחקנים שארע לפני מספר שנים והצלחנו להביא לסיומה".

עוד אמר: "גם כאשר היו מחלוקות קיצוניות בנושאים מהותיים בכדורסל, תמיד, אבל תמיד הצלחנו חיים ואני להגיע להסכמות, כאשר חלק לא מבוטל מהן מצאו את מקומן בתקנוני מנהלת הליגה. חיים היה אדם דעתן אך גם ידע להתפשר, היה יזם מטבעו וחדשן ועובדה שהשאיר אחריו מיזמים שאיש לא חשב עליהם. תנחומים כנים שלוחים ממני לרעייתו תירצה ולכל בני המשפחה".

שמעון מזרחי | דני מרון

דייויד פדרמן מבעלי הקבוצה אמר: "המועדון כולו מרכין היום את ראשו ומשתתף בצער המשפחה ובצער מועדון הכדורסל גלבוע גליל. זהו אובדן של מנהיג אמיתי, אדם שפעל רבות לפיתוח הכדורסל בישראל. חיים היה חבר ואדם שתמיד הוערך ע"י כולנו במכבי ובכלל. זכרו ומנהיגותו ישארו עימנו לעד".

עדלי מרכוס, מנכ"ל המועדון: "הכרתי את חיים אוחיון שנים רבות ואף היינו חברים קרובים. מנהיגותו וחריפות מחשבתו גרמה לי תמיד להעריך ולכבד אותו. אנחנו עצובים מאוד היום ומחזקים את משפחתו והמועדון שלו – גלבוע/גליל".

גם במרכז הפועל אבלים על לכתו בטרם עת של אוחיון. מנהל המרכז יורם ארנשטיין אמר: "חיים היה מהאנשים האיכותיים ביותר בספורט הישראלי. אדם משכמו ומעלה שהפך להיות אחד ממנהיגי הפועל בכדורסל. מרכז הפועל משתתף בצערם של המשפחה ושל המועדון על האובדן הגדול. תנחומינו למשפחה".

חיים אוחיון
חיים אוחיון | האתר הרשמי

ברק פלג, מאמן גליל עליון/קריית שמונה היום, ששימש עוזר מאמן ומאמן בגלבוע/גליל במשך חמש שנים, סיפר הבוקר לליאת רון ברדיו FM104.5 צפון: "הידיעה הזו מאוד מפתיעה ועצובה. כל עולם הכדורסל בהלם. גם מי שהכיר את חיים וידע מה עובר עליו בתקופה האחרונה לא היה מוכן לכך".

בהמשך סיפר פלג על רכישת הקבוצה: "חיים רכש את גליל עליון כשאני הייתי שחקן לפני שעזבתי, וכשהוא עבר עם הקבוצה לגלבוע והקים את גלבוע גליל, הגעתי והייתי עוזר מאמן ובהמשך הוא מינה אותי למאמן הקבוצה. ככה שהיו לי הרבה שעות משותפות איתו. חיים מהבודדים באמת שראה כדורסל ישראלי ורצה לראות ישראלים וחלם על כדורסל ישראלי, הוא איש ההתיישבות העובדת בכל רמ"ח איבריו, הוא איש הגולן. הוא ראה בזה חזון ומנוף לפיתוח הגליל. לא רק ביזנס ולא רק הצלחות והישגים, הייתה לו אג'נדה ברורה להצמיח גם מאמנים וגם שחקנים מקומיים ישראלים, וכמעט היחיד מהעולם הזה שלא סטה מהדרך, וזה עצוב מאד לאבד אותו"

מה מאפיין אותו כבן אדם: "הוא אדם שתמיד ראה קדימה, את המהלך הבא, תמיד חשב איך לייצר משהו חדש. חיים הוא יזם שראה בכדורסל מנוף לחינוך, לתרבות, וכל הזמן חשב איך להיות שונה ולעשות דברים בצורה שונה. ובעיקר, היה מאד מאד צנוע באיך שהתנהל על המגרש, היה יו"ר ונשיא של מועדון מאד מצליח. הוא לא היה רץ להתראיין אחרי משחקים ומחפש כותרות, היה דומיננטי במנהלת הליגה ובמינוף של הליגה הישראלית ובעיקר היה מאד מאד צנוע".

חואקין שוכמן, חיים אוחיון, אריאל בית הלחמי
חואקין שוכמן, חיים אוחיון, אריאל בית הלחמי | צילום: לילך וייס, מנהלת הליגה

פלג סיכם: "חיים תמיד היה עם תרצה אשתו שבאה איתו לכל המקום ונסענו לאין ספור נסיעות לחו"ל ביחד, וגם היא התנהלה בשקט כזה כמוהו. היה לו כבוד גדול לאנשים, לשחקנים ולמאמנים. הוא היה אדם שונה בנוף הזה. אני חושב שזה מוקדם להבין את האבדה של חיים עם כל ההשפעה שלו על הכדורסל על הגלבוע, הגליל הגולן העסקים שיש לו והחזון שהוא יצר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי