קינן אוואנס חתם במכבי תל אביב, כריס ג'ונס יעזוב

קינן אוואנס, אלייז'ה בראיינט | דני מרון

השחקן שכיכב בהפועל חיפה מצטרף לצהובים בחוזה לעונה אחת, עם אופציה לשנתיים נוספות. ספרופולוס: "יש לו את הכישורים והמנטליות הנכונה". האופציה על הרכז לא תמומש, החיפאים יקבלו כ-60,000 דולר

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב ממשיכה לעבוד: אחרי שהחתימו ביומיים האחרונים את יפתח זיו וג'ייק כהן, הצהובים הודיעו היום (שלישי) על צירופו של רכז הפועל חיפה בעונה החולפת, קינן אוואנס. הגארד (24, 1.91) הצטיין במדי העולה החדשה מהכרמל ונבחר לחמישייה השנייה של העונה בליגת העל. הוא חתם על חוזה לעונה אחת בשורות האלופה, עם אופציה לשנה נוספת. אם וכאשר האופציה לעונה השנייה בחוזה תמומש, לצדדים תהיה אופציה להאריך את ההתקשרות גם לעונה שלישית.

הפועל חיפה צפויה לקבל כ-60,000 דולר כתוצאה מהחתמתו של אוואנס, שכן חוקי ליגת העל קובעים כי אם זר עובר מקבוצה אחת לשנייה ומשתדרג בשכרו, הקבוצה שממנה עבר תקבל מהקבוצה הקולטת סכום ששווה ל-20% מההפרש בשכר ברוטו בין החוזה החדש לישן שלו. מעבר לכך, המשמעות המיידית של המהלך היא שכריס ג'ונס צפוי לקבל מחר הודעה על אי מימוש האופציה עליו לעונה הבאה.

אוואנס הוביל את הקבוצה של אלעד חסין למקום החמישי בטבלה עם מספרים נהדרים של 18.5 נקודות, 6.4 אסיסטים, 4.1 ריבאונדים ו-2.1 חטיפות ב-32.3 דקות לערב בעונה הסדירה. מאמן הקבוצה, יאניס ספרופולוס, אמר לאחר החתימה הרשמית כי אוואנס הוא "שחקן שאנחנו מאמינים שיוכל לעזור לקבוצה להילחם על המטרות שהצבנו. יש לו את הכישורים ואת המנטליות הנכונה להיות חלק מהארגון שלנו".

כריס ג'ונס. סיים את הפרק שלו בצהוב | דני מרון‎

השחקן עצמו ניצב כעת בפני אתגר גדול במיוחד, שכן הוא עושה לראשונה בקריירה את קפיצת המדרגה לקבוצת יורוליג. הרכש החדש של הצהובים אמר לאחר הצטרפותו כי הוא "נרגש וחש כבוד לשחק עבור אחד ממועדוני הספורט הכי מעוטרים בעולם. גם לשחק ביורוליג העונה זה יהיה צעד גדול קדימה מבחינתי, ככה שאני מוכן להתעלות ולעזור לקבוצה בכל דרך אפשרית בכך שאמלא את חלקי".

אוואנס שיחק במשך ארבע עונות במכללת טקסס טק (2014-2018), ולאחר תקופות קצרות בליגת הפיתוח הוא נדד לאירופה וחתם באיגוקאה הבוסנית, שם שיחק בעונת 2019/20. כאמור, בקיץ שעבר הרכז הגיע לישראל וחתם בהפועל חיפה, ולאחר שכיכב במדיה, הוא עושה את הקפיצה הגדולה למכבי תל אביב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי