יו"ר הפועל ת"א: "הכי נכון למדר להישאר. אף אחד מה-NBA לא פנה"

ים מדר, ג'ון דיברתולומאו | אודי ציטיאט

רמי כהן התראיין ל-103FM והתייחס לניצחון בבוררות עם הכוכב ("מתאר לעצמי שהוא לא מבסוט, אך הוא גם לא סובל"), לפנייה אפשרית מקבוצת NBA ("ייפתר בחמש דקות") או מאירופה ("לא בטוח שזה טוב לו, כאן הוא מתקדם")

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

הפועל תל אביב רשמה אתמול (ראשון) הישג משמעותי עבורה בדמות ניצחון בבוררות עם ים מדר, בה נקבע כי החוזה של הכוכב הצעיר תקף גם לעונה הקרובה. עם תום הסוגיה, יו"ר המועדון רמי כהן התראיין ל-103FM והתייחס לעתידו של הגארד בן ה-20, בין אם הוא יהיה במדים האדומים, ב-NBA או בקבוצה אירופית אחרת.

האזינו לראיון

מרוצים מהחלטת הבורר? "כן. זהי מה שהיה צריך להיות, זה הדבר הנכון וזה מה שהוחלט".

האם ים מדר מרוצה? "לא יודע, לא דיברתי אתו מאז שנסע לארצות הברית. אני מתאר לעצמי שהוא לא מבסוט מהסיבה שאם הוא פנה לבוררות אז הוא רצה להשתחרר. מצד שני אני מתאר לעצמי שהוא לא סובל כי בסך הכל טוב לו בהפועל ת"א. אני לא יודע מה תעשה הסביבה שלו, פסק הבוררות מאוד ברור".

השחרור לקבוצת NBA: "הבורר קובע שאם נבקש עבורו סכום בלתי סביר אז הם זכאים לפנות אליו. כל הסיפור הוא אם יש את האפשרות לצאת ל-NBA. אם תהיה קבוצה שתיתן לו חוזה מובטח והוא יוכל לעשות את הקפיצה הגדולה, זה מקרה מאוד פשוט. יש מחירים קבועים ואנחנו נקבע מחירים סבירים".

ים מדר | דני מרון

שחרור לקבוצה מאירופה: "השאלה הראשונה היא האם לכל קבוצה באירופה צריך לשחרר אותו. בניגוד ל-NBA, שזה חריג שילד בן 20 מישראל יוצא וכולם מפרגנים, לאירופה יצאו כבר כמה עשרות שחקנים. השאלה היא אם כל קבוצה מאירופה מצדיקה ביטול או הפרה של חוזה, אני לא בטוח שזה המקרה. אם תבוא קבוצה בכירה מאירופה, תנהל משא ומתן, ואנחנו נחליט שזה טוב לנו, אז אני לא רואה סיבה שהסכום שנבקש לא יהיה סביר. מעולם לא אמרנו שנבקש מעבר למה שמקובל. העדיפות שלנו היא להשאיר את ים אצלנו".

המכשולים בדרך לעזיבתו: החוזה תקף, זו הפסיקה החדשה של הבוררות. בשביל שיעזוב, ים צריך לרצות, קבוצה מסוימת צריכה לרצות, הפועל צריך לרצות ושימצא הסכום. אם יתקיימו כל התנאים האלה, לא משנה מי הקבוצה, אני מניח שתימצא הדרך שים יעזוב. נניח שתימצא הקבוצה שתהיה מוכנה לשלם את הסכום ואנחנו נהיה מוכנים לשחרר, איזה חוזה היא תתן לים? לכמה שנים? אף קבוצה לא תעשה את זה בשביל חוזה לשנה אחת. הם ירצו אותו לכמה שנים, ושוב זה יפגע ברצון שלו לצאת ל-NBA בסוף השנה הבאה. לא בטוח שהוא ירצה את זה".

רמי כהן
רמי כהן | אודי ציטיאט

מה נכון עבור ים מדר? "אני חושב שבסוף הדבר הנכון לכל השחקנים זה שהוא ישחק בעונה הבאה בהפועל תל אביב. בינתיים הוא שלוש שנים כאן והוא מתקדם".

בדרך ל-NBA לא יעצרו אותו: "אין ויכוח, אמרתי את זה כל הזמן. אם יש קבוצת NBA שרוצה לתת לו חוזה מובטח, אין בעיה. חמש דקות והנושא ייפתר. אמרתי את זה לפני ובזמן הבוררות. אם באה קבוצה שרוצה לתת לו חוזה מובטח (לא לליגת הפיתוח) אצלה בסגל ורוצה לשלם, אני מניח שהיא תתקשר אלינו ושזה ייקח חמש דקות. אנחנו כבר שנה מנהלים ויכוח ואף בן אדם אמריקאי לא התקשר אליי".

פניות להפועל ת"א מה-NBA: "עוד לא פנתה אף קבוצת NBA באף שאלה. הוא ישחק במקום שהכי טוב לו לשחק, המקום היחיד שבוודאות מלאה הוא משוחרר ממנו בסוף השנה. כשאני רוצה משהו, אני קודם כל בא ומבקש אותו. אף אחד לא ביקש אז אנחנו לא נדרשים לדיון. זה דיון הרבה יותר מורכב מכיוון שלא בטוח שיש קבוצה שתיתן לו חוזה מובטח וכי לא בטוח שיש קבוצה באירופה שרוצה אותו לפחות משלוש או ארבע שנים. לא יודע אם זה טוב לו, הכל היפותטי. אנחנו שמחים שים יישאר אתנו. אם יהיה משהו אחר, נודיע".

ים מדר, תום מעיין | לירון מולדובן

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי