צ'ינאנו אונואקו חתם בבני הרצליה: "השאיר חותם בכל מקום"

צ'ינאנו אונואקו | בני הרצליה

כפי שפורסם לראשונה: אחיו של ארינזה, אקס מכבי ת"א, הצטרף לקבוצה מהשרון לעונה אחת. בשתי העונות האחרונות נבחר לחמישיית ההגנה בדרום קוריאה ובקרואטיה

(גודל טקסט)

בני הרצליה הודיעה היום (רביעי) על החתמתו של צ'ינאנו אונואקו לעונה הקרובה. אונואקו (2.08, בן 25), שעל המשא ומתן בינו למועדון מהשרון פורסם כאן בשבוע שעבר, הוא סנטר בעל יכולות התקפיות והגנתיות גבוהות, שנחשב לחוסם ולריבאונדר מצוין. בשתי העונות האחרונות הוא נבחר לחמישיית העונה של הליגה בה שיחק. הוא גם אחיו הצעיר של הסנטר ארינזה אונואקו, ששיחק בעבר במכבי תל אביב. אונואקו ידוע גם בשל העובדה שהוא זורק עונשין בשיטת "זריקת סבתא", אשר שיפרה את אחוזי הקליעה שלו מהקו.

אונואקו הוא בוגר מכללת לואיוויל, במדיה שיחק במשך שנתיים, כשבעונתו השנייה העמיד ממוצעים של 9.9 נקודות, 8.5 ריבאונדים ו-2 חסימות למשחק. לאחר סיום עונתו השנייה נרשם לדראפט ה-NBA ונבחר במקום ה-37 על ידי יוסטון רוקטס, במדיה לא הרבה לשחק. בין 2016 ל-2019 הוא שיחק בעיקר בג'י ליג. בעונת 18/19, שהייתה האחרונה שלו ובה לבד את מדי גרינסבורו סווארם, הוא תרם 13.9 נקודות, 12.4 ריבאונדים, 3.1 אסיסטים ו-1.7 חסימות בממוצע למשחק.

בעונת 19/20 שיחק בליגה הקוריאנית בקבוצת וונג'ו פרומי במדיה רשם ממוצעים של 14.3 נקודות, 10.8 ריבאונדים, 2.4 אסיסטים ו-1.5 חסימות למשחק, ונבחר לחמישיית העונה. בעונה שעברה שיחק בזאדאר הקרואטית אותה הוביל לזכייה בדאבל הקרואטי עם ממוצעים של 12.3 נקודות ו-7.5 ריבאונדים למשחק, כשהוא נבחר ל-MVP של הגביע הקרואטי, MVP של סדרת הגמר, שחקן העונה ושחקן ההגנה של העונה של הליגה הקרואטית.

צ'ינאנו אונואקו | Andy Lyons/Getty Images

המנהל המקצועי זופר אבדיה בירך על ההחתמה: "אני מאוד שמח שהצלחנו לצרף את צ'ינאנו אלינו, הוא שחקן פנים שהשאיר חותם בכל מקום ששיחק, גבוה, חכם ואינטלגנטי כמו שאני אוהב, שהיה מאד דומיננטי בכל הקבוצות ששיחק בהן והוביל אותן להצלחות. הוא יהיה אחד השחקנים המרכזיים בקבוצה שמסביבו נוכל לבנות קבוצה חזקה מאוד הגנתית והתקפית. ביחד עם שמארקוס קנדי שהחתמנו מוקדם יותר, אנחנו נהיה קבוצה חזקה מאד בצבע וזאת הייתה אחת המטרות העיקריות שלי בבניית הקבוצה".

מאמן בני הרצליה אורן אהרוני אמר: "אונואקו הוא החתמה משמעותית עבור הקבוצה, מדובר בעוגן התקפי
והגנתי, שחקן שמאוד רציתי לצרף מתחילת הקיץ ומגיע אלינו אחרי עונה מצוינת שלו בקרואטיה ברמה האישית וגם ברמה הקבוצתית, שחקן שהולך ומתקדם בכל שנה שלו ואני בטוח שנהנה ממנו השנה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי