גביע ווינר: הפועל תל אביב ומכבי ראשון לציון העפילו לרבע הגמר

שחקן הפועל תל אביב בר טימור | דני מרון

הקבוצה המסקרנת של דני פרנקו טסה ל-21 הפרש במהלך הרבע הראשון, ומחצה בצורה מרשימה את נס ציונה 79:105. הכתומים שרדו קאמבק של הפועל באר שבע וניצחו 75:80, הודות ל-31 נקודות של כריס קלייברן

(גודל טקסט)
שחקן הפועל תל אביב עידן זלמנסון
טופ סקורר בבכורה שלו בהפועל תל אביב. עידן זלמנסון | דני מרון

הערב הראשון של הכדורסל הישראלי לעונת 2021/22 עמד בסימן רוח חדשה בקרבן של שתיים מהקבוצות המאכזבות בליגת העל אשתקד: מכבי ראשון לציון שרדה קאמבק וניצחה 75:80 בבאר שבע, בדרך למפגש נגד מכבי תל אביב ברבע גמר גביע ווינר; הפועל תל אביב טיילה לניצחון 79:105 בנס ציונה, ותשחק נגד הפועל חולון בשלב הבא.

עירוני נס ציונה – הפועל תל אביב 105:79

הפועל תל אביב אמנם איבדה הקיץ את ים מדר, אולם בנתה את אחד הסגלים המעניינים והמבטיחים בליגה. הסקרנות רק הולכת ומתגברת אחרי ההצגה שנתנה בלב המושבה: בתוך שמונה דקות היא טסה ליתרון אסטרונומי של 6:27, ולא הביטה לאחור.

ג'ייקובן בראון שחקן הפועל תל אביב
קבוצתו החדשה לא נזקקה להצגה גדולה שלו. ג'ייקובן בראון | דני מרון

וכשזה המצב, למאמן דני פרנקו לא הייתה בעיה לתזמן את הדקות של עשרת שחקניו, כך שאף אחד מהם לא יירד מעשר דקות על הפרקט, ושישה יגיעו לדאבל פיגרס בנקודות. האדומים ירו עשר שלשות ב-43 אחוזים, ודייקו ב-29 מ-31 מהעונשין, תוך שהם כופים על יריבתם 21 איבודי כדור ומאבדים רק תשעה.

קלעו להפועל תל אביב: עידן זלמנסון 17, ג'יימס יאנג 16, בר טימור (9 אס') וג'יי פי טוקוטו 15 כל אחד, גיל בני 14, יהונתן שולדבראנד 12, לוטן אמסלם 9, ג'ייקובן בראון 5, אבנר דרור 2.

לנס ציונה: טים סוארס (11 ריב') ומאט פארל 15 כל אחד, גולן גוט 14, תומר לוינסון 11, טל דן 10, אייק וואמו 7, עידן פז 5, נמרוד טישמן וקרווין רואוץ' 1 כל אחד.

שחקן מכבי ראשון לציון כריס קלייברן מול שחקן הפועל באר שבע נטע סגל
בכורה חלומית. כריס קלייברן בבאר שבע | לירון מולדובן

הפועל באר שבע – מכבי ראשון לציון 80:75

משפחת קלייברן תמיד אהבה את ישראל, ואם הסיפתח של כריס מבשר משהו לגבי המשך דרכו בראשון לציון – הרי שהוא עומד לשמור על המסורת המוצלחת מהימים של אחיו וויל בהפועל חולון. הפורוורד האמריקאי להט עם 31 נקודות ו-9 ריבאונדים, במה שנדמה היה כטיול, אבל כמעט הפך להסתבכות.

ריצת 0:17 של הכתומים הבריחה אותם ל-33:52 בשלהי הרבע השני, אלא שבשלב הזה של העונה, העקביות הייתה מהם והלאה. דרק פארדון וקודי דמפס קירבו את באר שבע עד מינוס ארבע, וזה רק כמעט הספיק. נועם דוברת שיחק 32 דקות בצד המנצח, אך פגע ב-0 מ-8 מהשדה וסיים ללא נקודות.

שחקן מכבי ראשון לציון איגור קולשוב מול שחקן הפועל באר שבע טראוויס ווריק
התגעגענו לתמונות האלה. איגור קולשוב מול טראוויס ווריק | לירון מולדובן

קלעו לראשון לציון: קלייברן 31, טי ג'יי וויליאמס 20, נתנאל ארצי 11, מאליק דיים 9, איגור קולשוב 5, גיא פלטין ומקס ואגנר 2 כל אחד.

לבאר שבע: פארטון 19 (12 ריב'), דמפס 18 (8 איב'), עמית זיס וניק הורנסבי 9 כל אחד, טראוויס ווריק 6, ג'וניור אטו 4, נטע סגל ואמיר בל 3 כל אחד, גל גילינסקי ובן אייזנהארט 2 כל אחד.