שני בליגת העל: הפועל חולון והפועל תל אביב פותחות עונה

play
שחקן הפועל תל אביב בר טימור עם אבנר דרור | דני מרון
יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב 01:16

המחזור הראשון בליגת העל: אחרי הניצחון המשכנע בברינדיזי, יארחו הסגולים את מכבי ראשון לציון (19:45) עם כריס קלייברן. האדומים, עם ג'ייקובן בראון, יפגשו את בני הרצליה (20:30)

(גודל טקסט)

משחקי המחזור הראשון בליגת העל בכדורסל לעונת 2021/22 יינעלו מחר (שני) עם שני מפגשים נוספים. הפועל חולון, שסיימה את העונה שעברה במקום השני בטבלה, תארח את מכבי ראשון לציון שמקווה לשוב לצמרת הטבלה, ואילו הפועל תל אביב, עוד קבוצה בעלת יומרות העונה, תארח את בני הרצליה.

כריס קלייברן שחקן מכבי ראשון לציון
אחריו הפך לאגדה בחולון, עכשיו הוא מגיע לאולם בעיר. כריס קלייברן | ניב אהרונסון

הפועל חולון – מכבי ראשון לציון (19:45)

הנתונים: בשישה משבעת המשחקים האחרונים בין השתיים, קלעה לפחות אחת מהקבוצות מעל 90 נקודות, כשבארבעה שתיהן עשו זאת. 65 משחקים נערכו עד היום בין הקבוצות בליגת העל, אך רק אחד מהם נערך במחזור הראשון – בעונת 2011/12, כשחולון ניצחה באשקלון בגלל רדיוס 83:87. גיא פניני פותח את עונתו ה-20 בליגת העל, את נקודות הבכורה בליגה קלע במדי מכבי רעננה נגד מכבי ראשון לציון במחזור השני בעונת 2001/2.

במרכז ההתמודדות: כריס קלייברן. אחרי שאחיו הפך לאגדה באולם בחולון, מגיע הסקורר של מכבי ראשון לציון בפעם השנייה בקריירה למפגש נגד הסגולים לאחר שפגש אותם אשתקד בליגת האלופות של פיב"א.

בכמה מילים: אחרי הניצחון הגדול בברינדיזי, החבורה של מאוריציו בוסקאליה נחושה לפתוח את העונה ברגל ימין. בחולון נותנים הרבה כבוד לראשון לציון, ולמרות שנראה שהם פייבוריטים, מצפים למשחק קשה. כל שחקני הקבוצה כשירים להתמודדות. בראשון לציון מקווים כי הבכורה של הפורוורד מוריס קמפ בקבוצה תהיה חיובית. השחקן החל להתאמן רק ביום חמישי ונראה די טוב באימונים עד כה. לפני המשחק תערוך חולון טקס ובו תעניק מנוי שנתי לכל אחד מדיירי הבניין שקרס ברחוב סרלין בעיר בחודש שעבר.

הפועל תל אביב – בני הרצליה (20:30)

הנתונים: בני הרצליה ניצחה בדרייב אין בשלושה מחמשת המשחקים האחרונים. שתי הקבוצות נפגשו במחזור הפתיחה פעמיים מאז שהפועל תל אביב שבה לליגת העל, ושני המשחקים היו דרמטיים – במשחק הראשון ניצחה הרצליה 88:96 בבית מכבי לאחר הארכה, ובמשחק השני ניצחה הפועל תל אביב 75:76 בגן נר מסל ניצחון של יהונתן שולדבראנד. בפעם האחרונה שאורן אהרוני היה מאמן ראשי בליגת העל, הפועל תל אביב, אז עוד הפועל אוסישקין, שיחקה בליגה א'.

במרכז ההתמודדות: בר טימור יופיע לראשונה כקפטן האדומים בליגה ויצטרך לחלוק את עמדת הרכז עם גיל בני.

בכמה מילים: הרבה מאוד ציפיות מהפועל תל אביב העונה אחרי כמה שנים רעות.ג'יקובן בראון שנפצע בכתפו בהפסד במשחק ההכנה להפועל אילת החלים ואמור לשחק, דוואן הרננדס, שעד כה לא עונה על ההגדרה של סנטר, יערוך בכורה רשמית. בבני הרצליה מקווים להפתיע את הליגה ולהיות בחלק העליון אחרי כמה שנים פחות טובות. כריס באב שנחת בימים האחרונים צפוי לערוך בכורה בסגל של אורן אהרוני.