שני בליגת העל: הלפרין רוצה להישאר מושלם כשיתארח בהרצליה

play
יותם הלפרין מאמן הפועל ירושלים | ברני ארדוב
שון קילפטריק שחקן הפועל ירושלים 03:36

המחזור השישי: בני הרצליה תקיים ערב מורשת בלגי במשחק הביתי נגד הפועל ירושלים (20:30) שלא הפסידה תחת המאמן הזמני. מייקר לא נרשם. בתחתית - הפועל חיפה תארח את מכבי ראשון לציון (19:30)

(גודל טקסט)

משחקי המחזור השישי בליגת העל יינעלו מחר (שני) עם שני מפגשים. בני הרצליה פתחה את העונה נהדר, אך נעצרה במשחקים האחרונים ותפגוש את הפועל ירושלים למשחק מעניין שיוקדש למורשת הבלגית. הפועל חיפה ומכבי ראשון לציון, שתי נועלות הטבלה, יפגשו לקרב תחתית חם ברוממה.

אנדי ואן וליט, בני הרצליה
יעמוד במרכז ההתמודדות. ואן וליט | ברני ארדוב

בני הרצליה – הפועל ירושלים (20:30)

הנתונים: בני הרצליה הפסידה חמישה משחקים רצופים להפועל ירושלים, וארבעה משחקי בית רצופים נגד האדומים. הפעם האחרונה שגברה עליהם באולם היובל הייתה בדצמבר 2016. יותם הלפרין עדיין מושלם כמאמן הפועל ירושלים עם שלושה ניצחונות משלושה משחקים. שון דאוסון רשם מדד 7 בהפסד להפועל באר שבע, הגבוה ביותר שלו העונה, אך דווקא במשחק כזה הוא לא שותף בכלל במחצית השנייה.

במרכז ההתמודדות: אנדי ואן וליט. הפורוורד הבלגי של הרצליה הוא מהשחקנים המעניינים ביותר שנחתו פה הקיץ, ובערב המורשת הבלגי שמארגנת הקבוצה לכבודו ולכבוד רטין אובסוהן הוא זוכה לעמוד במרכז.

בכמה מילים: הדרבי "הבלגי" של הליגה. בבני הרצליה אירגנו גימיק נחמד עם ערב בו יכבדו את המורשת הבלגית לכבוד שני הנציגים מאותה מדינה בשתי הקבוצות, אך על הפרקט הם ינסו להימנע מהפסד שלישי ברציפות שיעמיד את הכניסה שלהם לרבע גמר הגביע בספק. בהפועל ירושלים רוצים רק להמשיך במומנטום שנוצר עם הגעתו של יותם הלפרין, ולמשוך אותו לפחות עד לפגרת הנבחרת, שלאחריה תיכנס הקבוצה למשחקים החשובים בשלב הבתים של ליגת האלופות. ת'ון מייקר הוא הזר שלא נרשם אצל הירושלמים. הלפרים אמר לקראת המשחק: "זה שבוע חשוב מבחינתנו להמשיך את קו ההתקדמות שהיינו בו ב-10 הימים האחרונים. היו לנו דקות טובות ולא טובות במשחק האחרון, אנחנו מגיעים למשחק קשה נגד קבוצה פיזית, שרצה יפה. נצטרך להיות מאוד מרוכזים מהרגע הראשון, המפתח הוא להיות כמה שיותר אגרסיביים לאורך כל המשחק".

כריס קלייברן, שחקן מכבי ראשון לציון
כריס קלייברן, שחקן מכבי ראשון לציון | דני מרון

הפועל חיפה – מכבי ראשון לציון (19:30)

הנתונים: שתי הקבוצות הן היחידות בליגה עם ניצחון אחד בלבד בכניסה למשחק ביניהן, והמפסידה תרד למקום האחרון לאחריו. שתי הקבוצות הן היחידות בליגה שקולעות פחות מ-80 נקודות למשחק, 74.6 לראשון לציון, 74.2 להפועל חיפה. אף אחד משחקני הפועל חיפה לא הצליח לשמור על קליעה בספרות כפולות בכל אחד ממשחקיו העונה. טו הולוואי איבד 7.5 כדורים בשני משחקיו הראשונים בראשון לציון, כאשר שיא הליגה לשחקן ששיחק את רוב העונה שייך לגלן רייס ג'וניור עם 4.89 איבודים למשחק.

במרכז ההתמודדות: כריס קלייברן. הרבה מאוד ציפיות היו מהפורוורד של ראשון לציון, שבינתיים לא עומד בהן. עוד משחק חלש, ועוד הפסד, והסבלנות בעיר היין צפויה להיגמר

בכמה מילים: שתי האחרונות בטבלה נפגשות למשחק שעשוי לגרור זעזועים אצל המפסידה. בהפועל חיפה לא מצליחים לייצר משחק טוב של מספיק שחקנים כדי לרשום ניצחון שני העונה, ויודעים שהם יהיו חייבים יותר מהרבה שחקנים, ביניהם עמית שמחון, כדי לנצח את ראשון לציון. בעיר היין ממשיכים לחפש אחר חיזוק, ייתכן שלא רק בעמדות הפנים, ויקבלו למשחק הזה את ג'ו אלכסנדר שצפוי לשוב ולשחק אחרי מספר שבועות מחוץ לפרקט. .