שבת בליגת העל: ירושלים ודוברת יעמיקו את המשבר של מכבי תל אביב?

כשהיא באחד המשברים הגדולים שלה בשנים האחרונות, תצא האלופה למשחק חוץ בבירה (20:20) נגד מוליכת הטבלה עם שחקן החיזוק ממכבי ראשון לציון. הסנטר ג'ון אגבונו ושון קילפטריק החולה לא נרשמו בירושלים, נאנלי וריינולדס לא יתלבשו מנגד. חולון תדרים לאילת (18:15)

(גודל טקסט)

משחקי המחזור ה-13 בליגת העל ייצאו מחר (שבת) לדרך. במוקד המשחקים יעמוד המפגש המסקרן של הכדורסל הישראלי בין מוליכת הטבלה הפועל ירושלים, עם שחקני הרכש החדשים נועם דוברת וג'ון אגבונו, לאלופה מכבי תל אביב שמגיעה במשבר קשה למשחק. הצהובים ניצחו במשחק הראשון בין המועדונים העונה 80:104. הפועל אילת תרצה לרשום ניצחון שני העונה על חשבונה של הפועל חולון אחרי שניצחה אותה לפני שבועיים 72:90.

לקראת השנה האזרחית החדשה, מנהלת הליגה דאגה להמתיק את המשך המשחקים והאימונים לשחקנים ולצוותים המקצועים של קבוצות הליגה. כל קבוצה תקבל במשחקים הקרובים חבילות שוקולד באדיבות מנהלת הליגה כפינוק קטן ולפתיחת שנה אזרחית ברגל ימין..

שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין מול שחקן הפועל ירושלים איתי שגב
התפוצץ לא מעט פעמים בבירה. ווילבקין | דני מרון

הפועל ירושלים – מכבי תל אביב (20:20)

הנתונים: להפועל ירושלים מאזן ביתי בליגה הסדירה של 19 ניצחונות מ-64 משחקים מול מכבי תל אביב. עם זאת, מאז המעבר לארנה, ירושלים ניצחה ב-8 מתוך 12 משחקים בליגה הסדירה. עמית גרשון קלע 10.2 נקודות ב-16 דקות בממוצע בארבעת מחזורי הפתיחה. מאז? 1.1 נקודות ב-12.6 דקות בממוצע. סקוטי ווילבקין אוהב לשחק נגד הפועל ירושלים בליגה, ובעיקר בארנה. בשישה משחקים נגד האדומים הוא רשם 22.3 נקודות בממוצע.

במרכז ההתמודדות: סקוטי ווילבקין. הגארד מגיע לארנה, למקום שהוא התפוצץ בו לא מעט פעמים, וירצה לעצור את הקריסה של קבוצתו.

בכמה מילים: הפועל ירושלים מגיעה למשחק כשהיא משקיפה מלמעלה על יריבתה הגדולה, ובידיעה שניצחון יקנה לה יתרון משמעותי עד לסיום העונה. רגע לפני שהיא מגיעה לשלב מכריע בעונה, גם בליגת האלופות וגם בגביע, ירושלים צירפה שני שחקנים, נועם דוברת שהתאמן היום לראשונה ויהיה בסגל, כאשר ג'ון אגבונו שחתם לפני שבוע לא יירשם, כמו גם שון קילפטריק החולה. במכבי תל אביב רק רוצים לעצור את המשבר הגדול שפקד אותם, מלבד החשיבות הטבלאית להתמודדות. הצהובים מקווים כי ההודעה שהוציאה ההנהלה בחמישי, לפיו יאניס ספרופולוס נשאר מאמן הקבוצה ייתן שקט לקראת המשחק החשוב. ג'יימס נאנלי לא נרשם גם למשחק בארנה, כאשר גם ג'יילן ריינולדס וקמרון טיילור נותרו בחוץ.

רועי הובר, הפועל אילת
משחק נפלא שלו. רועי הובר | דני מרון

הפועל אילת – הפועל חולון (18:15)

הנתונים: עד המפגש ביניהן לפני שבועיים החזיקה הפועל חולון ברצף של ארבעה ניצחונות על אילת. ההפסד לאילת ב-18 הפרש היה הגדול ביותר לקבוצה שהיא לא מכבי תל אביב או הפועל ירושלים מאז ספגה תבוסה ב-34 הפרש מגלבוע/גליל בחצי גמר הפלייאוף בעונת 2019/20. רועי הובר עומד העונה על 12.7 נקודות בממוצע ב-11 משחקים. ב-121 משחקים קודמים בקריירה הממוצע שלו עמד על 3.2 נקודות בלבד.

במרכז ההתמודדות: רועי הובר. אחרי תצוגות הענק שלו נגד חולון ומכבי ראשון לציון ינסה הגארד המוכשר להמשיך את העונה הנהדרת שלו ולסחוב את הקבוצה של בית הלחמי מחוץ לתחתית.

בכמה מילים: שני ניצחונות רצופים יצרו לקבוצה של אריאל בית הלחמי פער משמעותי מנועלת הטבלה מכבי ראשון לציון, ובאילת יודעים שיש להם הזדמנות טובה להיכנס אפילו למאבקי הפלייאוף אם יצליחו לשמור על המומנטום. בקבוצה ממשיכים לחפש אחר זר בעמדות הפנים וישחקו בינתיים עם שלושה זרים בלבד. בהפועל חולון חיברו שני ניצחונות ליגה שהעלו אותם למקום השני, ורגע לפני פתיחת סדרת הפליי אין החשובה נגד בשיקטש רוצים הסגולים לנקום באילת על ההפסד לפני שבועיים, ולהתקרב במקביל להפועל ירושלים.