קורונה בכדורסל האירופי: מחצית ממשחקי המחזור הכפול ביורוליג נדחו

play
המשחק מול פנאתינייקוס ייערך כסדרו? ווילבקין ונדוביץ' | דני מרון
מקל קלע מהחצי, אבל גינת ולבלואה ניצחו 74:81 את אנדורה 02:35

המפעל הבכיר חוזר לפעילות אחרי שבוע של השבתה בפועל, אבל קבוצות רבות עדיין סובלות מתחלואה. ביורוקאפ בוטלו שלושה משחקים, עיכוב בסדרות הפלייאין של ליגת האלופות

(גודל טקסט)

אחרי שכל משחקי המחזור הקודם ביורוליג בוטלו בגלל תחלואת הקורונה בקבוצות השונות, המפעל הבכיר באירופי יחזור הערב (שלישי) לפעילות – עם פתיחתו החלקית של המחזור הכפול. עד כה נדחו תשעה מ-18 המשחקים הצפויים ב-72 השעות הקרובות.

מכבי תל אביב לא תוכל לארח מחר את אלבה ברלין, בשל התפרצות הנגיף בקבוצה הגרמנית, שלא תופיע גם למשחקה בסוף השבוע נגד פנרבחצ'ה. כל עוד לא נמצאו מאומתים נוספים בשורות האלופה הישראלית, היא תתארח ביום שישי אצל פנאתינייקוס; אם יתגלו עוד שניים או שלושה מקרים נוספים במכבי, גם המשחק הזה צפוי להידחות.

שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין מול שחקן פנאתינייקוס נמניה נדוביץ'
המשחק מול פנאתינייקוס ייערך כסדרו? ווילבקין ונדוביץ' | דני מרון

פאו היא אחת מהקבוצות שהתאוששה ממכת הקורונה, אם כי נותר לראות כיצד יושפע כושר המשחק של שחקניה כתוצאה מההשבתה המוחלטת, הבידוד ותסמינים של המחלה. במצב דומה נמצאות גם אולימפיאקוס, ברצלונה ואולימפיה מילאנו.

נכון לשעה זו, נדחו ארבעה משחקים מהמחזור השני של השבוע. מלבד אלבה, גם זניט סנט פטרסבורג, אוניקס קאזאן והכוכב האדום בלגרד מושבתות לחלוטין עד לשבוע הבא.

תשעת המשחקים שיתקיימו במחזור הכפול, בינתיים:
הערב: פנרבחצ'ה – אולימפיאקוס, באיירן מינכן – ז'לגיריס קובנה, ברצלונה – מילאנו.
מחר: פנאתינייקוס – צסק"א מוסקבה.
בחמישי: באיירן – מונאקו, ברצלונה – אנאדולו אפס.
בשישי: צסק"א – וילרבאן, פנאתינייקוס – מכבי תל אביב, ריאל – באסקוניה.

שחקן פריז לבלואה תומר גינת
שחקן פריז לבלואה תומר גינת | אתר רשמי, טוויטר

גם היורוקאפ חוזר הערב לפעילות, אחרי שלושה שבועות של פגרה שנקבעה מראש לטובת חג המולד והשנה החדשה. שלושה משחקים מבין התשעה שמיועדים להתקיים השבוע נדחו, כשבין הקבוצות המושבתות נמצאת אנדורה של גל מקל, שהספיקה בינתיים לשוב ולהופיע בליגה הספרדית.

הדרבי הישראלי בין מקל ואנדורה לבין לבלואה ותומר גינת, במחזור הקודם, הוליד התפרצות של 14 נדבקים (שבעה בכל קבוצה). הצרפתים יצאו לליטא וישחקו הערב נגד לייטקאבליס.

בליגת האלופות חל שיבוש ממשי בלוחות הזמנים, למרות השיבוץ המרווח לכל העונה. חמש משמונה סדרות הפלייאין נפתחו כסדרן בשבוע שעבר, בזמן שהפועל ירושלים עוד השלימה את הופעותיה בשלב הבתים נגד מנרסה.

מחר יארחו האדומים את פרומיטיי בפתיחת סדרת הפלייאין, בשעה שבשיקטאש והפועל חולון כבר יקיימו את המשחק השני שלהן. שלוש סדרות הושהו בשל מציאת מאומתים בכמה מהקבוצות.