ספרופולוס: "עוזב בידיעה שהצגתי מנטליות מכביסטית". מזרחי קורא לתמיכה מהקהל

מאמן מכבי תל אביב היוצא נפרד במכתב תודה ביום שאחרי פיטוריו: "לא תפקדנו טוב לאחרונה, למרות שניסינו להוציא את הקבוצה ממצב קשה". מזרחי: "מבינים את כאב האוהדים, מצפים מהם לתת רוח גבית למועדון, לעולם לא נרים ידיים"

(גודל טקסט)

יאניס ספרופולוס נפרד ממכבי תל אביב. ביום שאחרי פיטוריו מהקבוצה בתום קדנציה של קרוב לשלוש וחצי שנים, המאמן פרסם באתר הרשמי של הצהובים מכתב תודה.

"פעם מכביסט, תמיד מכביסט! אני רוצה להודות באופן מיוחד לבעלים של מכבי תל אביב על שנתנו לי את ההזדמנות לאמן את המועדון האגדי הזה", כתב. "אני רוצה להודות לשחקנים שאימנתי במהלך ארבע העונות האחרונות על שיתוף הפעולה. ברצוני גם להודות להנהלה, למאמנים, לחברי הצוות ולאנשי המשרד של מכבי על שיתוף הפעולה המקצועי הנהדר בינינו. הכרתי רק חברים במכבי.

"אחרונים חביבים, אני רוצה להודות לכל אחד ואחת מהאוהדים של מכבי תל אביב על כל האהבה שהביעו כלפיי. רגעי האהבה האלה יחיו תמיד במקום מיוחד בלבי".

אוהדי מכבי תל אביב עם שלט לכבוד יאניס ספרופולוס
סופה של תקופה. אוהדי מכבי תל אביב עם דגל פריסה בדמותו של ספרופולוס | דני מרון

ספרופולוס זכה עם מכבי תל אביב בשלוש אליפויות וגביע, ובעונת 2019/20 שנקטעה בשל נגיף הקורונה היה קרוב להצעיד את הצהובים לפלייאוף היורוליג לראשונה במתכונת הנוכחית של הליגה. יחד עם זאת, בשנה וחצי האחרונות הקבוצות לא עמדה בציפיות, והעונה המשבר החריף כשהקבוצה הפסידה משחקי ליגה רבים ונותרה עם סיכוי נמוך לעלות לפלייאוף היורוליג. הקש ששבר את גב הגמל היה שלושה הפסדים בדרבי, כולל ההפסד האחרון בחצי גמר הגביע ביום שני.

"למרבה הצער, לא תיפקדנו טוב לאחרונה, למרות שניסינו להוציא את הקבוצה שלנו ממצב קשה", הוסיף ספרופולוס. "אני עוזב את המועדון שאני אוהב בידיעה שעבדתי בארבע העונות האלה תוך אימוץ והצגת המנטליות המכביסטית ורוח הלחימה שמאפיינות את המועדון. עבדנו עם הרבה כבוד, גאווה, הגינות ומקצוענות אדירה".

מכבי תל אביב מנסה למנות את עודד קטש כמחליפו של ספרופולוס עד סוף העונה, אולם המגעים עדיין לא בשלב מתקדם. בכל הנוגע לעונה הבאה, בהנהלה שוררת הסכמה שמאמן באיירן מינכן אנדראה טריניקיירי הוא המועמד המועדף.

יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי
יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי | דני מרון

בהמשך, גם יו"ר המועדון שמעון מזרחי העביר מסר לאוהדי הקבוצה: "אתמול נפל דבר במכבי תל אביב, כאשר עם כל הכאב שדבר הסכמנו בהסכמה הדדית להיפרד ממאמן הקבוצה יאניס ספרופולוס ועוזרו הבכיר ואסיליס יראגוטליס, שתחת שרביטם זכתה הקבוצה בשלוש אליפויות ובגביע מדינה. בהחלט ניתן לומר כי השניים ספגו במהרה את רוח המועדון ואף יצרו קשר טוב עם קהל האוהדים והשקיעו את כל מרצם ואונם להצלחת הקבוצה ועל כל אלו נתונה להם תודתנו. לצד ניצחונות מרשימים ביורוליג על שלוש הקבוצות הבכירות, כגון ברצלונה, צסק"א מוסקבה ואולימפיאקוס, ספגנו מספר הפסדים צורבים, חלקם בפער של נקודה אחת, הן בזירה המקומית והן ביורוליג.

"מחובתי לציין, כי מצד הבעלים והנהלת המועדון קיימת הבנה מלאה לכאבם של האוהדים המסורים. מי כמונו שמשקיעים את מלוא כוחנו, מרצנו והמשאבים מבינים ודואבים, אולם דווקא בימים קשים אלו מצופה מכם קהל האוהדים הנאמן ליתן רוח גבית חזקה למועדון, ולחזק את ידי השחקנים, המאמנים והנהלה. אנו מודים לאבי אבן אשר גם הפעם נקרא לדגל וישמש כממלא המקום של יאניס כמאמן הקבוצה. אוכל לומר כי לעולם אנו לא מרימים ידיים, ותמיד נמשיך להיאבק לטובת המועדון".