במכבי תל אביב לא התרגשו מהניצחון: "צריכים לשפר את העקביות"

play
ניצחון קליל. כהן ודיברתולומיאו | לירון מולדובן
תקציר: חלק א' של הריאיון עם עודד קטש בתכנית "סערה בממלכה" 04:56

למרות שדרסו 83:109 את ראשל"צ, הצהובים הצביעו על הירידה ברבע השני והשלישי. דריכות לקראת הכוכב האדום: "מתקשים נגד קבוצות בסגנון הזה". ג'ייק כהן על חלוקת הדקות: "זה אחד היתרונות הבולטים שלנו"

(גודל טקסט)

על אף הניצחון הקליל אמש (ראשון) 83:109 על מכבי ראשון לציון בבית במסגרת המחזור ה-19 בליגת העל, במכבי תל אביב לא הביעו יותר מדי סיפוק. הצהובים אמנם פתחו את המשחק בצורה מוחצת והתקרבו ל-20 הפרש ברבע הראשון, אולם בקבוצה הצביעו על הירידה ביכולת בשני הרבעים הבאים, בהם הכתומים הצליחו לצמק את ההפרש לחד ספרתי לפני שמכבי גמרה את הסיפור ברבע האחרון.

"יש לנו בעיה השנה עם פתיחה חלשה, אני מרוצה מאוד שהיינו בפוקוס והתחלנו ביתרון גבוה מאוד, אבל אנחנו צריכים לשפר את העקביות שלנו מבחינת אנרגיות, מאמץ ופוקוס", סיכם ג'ייק כהן שקלע 9 נקודות, "זה נורמלי קצת להירגע אחרי רבע ראשון שאתה פותח בו ככה, ראשון חזרה למשחק, עשינו דברים טובים אבל היינו צריכים לשפר את העקביות שלנו".

ג'ייק כהן, מכבי תל אביב
עקף את קטש. ג'ייק כהן | אודי ציטיאט

מה שכן אהבו במכבי תל אביב זו חלוקת הדקות של אבי אבן, כשכל 12 שחקני הקבוצה שיחקו בין 10 דקות ל-24 וחמישה שחקנים קלעו בספרות כפולות. "העומק שלנו זה אחד היתרונות שלנו, יש לנו הרבה שחקנים טובים בסגל, ובכל ערב אפשר לקבל משחק טוב משחקנים אחרים", אמר כהן, "אני מאוד מרוצה מאיך שרומן (סורקין) שיחק, הוא לא הוריד את הראש שלו בשבועות האחרונים. קיירי ואנג'לו לא שיחקו היום והם גם טובים. יש לנו 12-14 שחקנים שיכולים לשחק 20 דקות ולקלוע 20 נקודות, זה נשק חשוב בשבילנו".

כהן טיפס אמש למקום ה-34 בקלעי כל הזמנים של הצהובים בליגה וחלף על פני עודד קטש: "אני אשלח הודעה לקטש אחר כך ואסובב את הסכין", צחק, "זה כבוד גדול, אני מכיר את עודד רק מהנבחרת, הוא שיחק כאן לפני שהכרתי את הכדורסל האירופי, זה כבוד גדול, שמעתי דברים גדולים על הקריירה שלו. זו דרך טובה נוספת להרגיז אותו".

שחקני מכבי תל אביב קינן אוואנס, דרק וויליאמס, ג'ון דיברתולומיאו
כולם קיבלו דקות. אוואנס, וויליאמס ודיברתולומיאו | אודי ציטיאט

העיניים של הצהובים נשואות היום לישיבת היורוליג, שם הקבוצות יכריעו בהצבעה כיצד תסתיים העונה הסדירה בהנחה שהקבוצות הרוסיות מחוץ לתחרות. שתי אפשרויות בולטות על השולחן – מחיקת תוצאות כל הקבוצות, או השארת התוצאות עד להשעייתן של הרוסיות, כשהטבלה תסתדר על פי אחוזי ההצלחה של הקבוצות. השיטה העדיפה לצהובים היא מחיקת התוצאות נגד היריבות הרוסיות, שכן מכבי תל אביב ניצחה רק משחק אחד מתוך ארבעה נגדן.

למרות הישיבה, במועדון הבהירו לשחקנים ולצוות המקצועי לא להתעסק בנושא ולהמשיך בהכנות לקראת המשחק נגד הכוכב האדום בחוץ, אותה קבוצה שהשפילה את מכבי במחזור השני ביד אליהו: "זה צעד חשוב קדימה, כשאתה משחק טוב בליגה הישראלית אתה לוקח קצב מסוים ליורוליג, ככה כדור השלג מתקדם. אני מקווה שנשחק טוב ביום חמישי ונמשיך את כדור השלג הזה", אמר ג'ייק כהן על השלכות הניצחון אמש לקראת יום חמישי.

במועדון יודעים כי למרות הניצחון, הם יצטרכו להיות בשיאם כדי לנצח בבלגרד: "אנחנו מתקשים נגד קבוצות בסגנון של הכוכב האדום מתחילת העונה, אם לא נשחק את המשחק הכי טוב שלנו, הסיכוי שלנו לנצח הוא לא גבוה", אמר אחד מאנשי הקבוצה אמש.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי