מיקי ברקוביץ' נבחר להיכל התהילה של הספורט היהודי במכון וינגייט

play
| גרשון ולדמן
סערה בממלכה עם מיקי ברקוביץ' ומוטי ארואסטי - חלק ב' 05:23

המכון הלאומי למצוינות בספורט בחר בכדורסלן העבר האגדי של מכבי תל אביב ונבחרת ישראל לקבל את אות הכבוד. ברקוביץ': "אחד הביקורים המרגשים שהיו לי"

(גודל טקסט)

מיקי ברקוביץ', כדורסלן העבר של מכבי תל אביב ונבחרת ישראל, נחשב לדעת רבים לכדורסלן הגדול בהיסטוריה של מדינת ישראל. נבחר לקבל את אות הכבוד היהודי הגדול ביותר בספורט וייכנס להיכל התהילה של יד לאיש הספורט היהודי במכון וינגייט בכך מתווסף לארון התארים של מיקי ברקוביץ' עוד תואר אישי ומיוחד.

במהלך ביקורו של מיקי ברקוביץ' במכון וינגייט התקיימה פגישה משולשת של ברקוביץ' עם מנכ"ל המכון, שי אברהמי, וג'ד מרגוליס, יו"ר העמותה האמריקאית יד לספורטאי היהודי. היכל התהילה העולמי של הספורט היהודי כולל בתוכו מאות ספורטאים וספורטאיות ישראלים במהלך השנים. מיקי ברקוביץ, שחקן מכבי תל-אביב ונבחרת ישראל לשעבר, הוא ללא ספק בין הספורטאים הישראלים המפורסמים והאהובים שזוכים לקבל את הכבוד שבכניסה לרשימה מכובדת זו. ברקוביץ' נבחר בשנת 1991 לאחד מ-50 השחקנים הגדולים של פיב"א ובשנת 2008 נכנס לרשימת 50 התורמים הגדולים לליגת היורוליג. השנה הוא נבחר לקבל את אות הכבוד היהודי האולטימטיבי בתחום הספורט.

מיקי ברקוביץ' במכון וינגייט
| גרשון ולדמן

מוזיאון היכל התהילה שוכן במכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט, שם גם ייערך טקס קבלת אות הכבוד במהלך משחקי המכבייה ה-21 ביולי. בעבר קיבלו את הפרס מאמני הכדורסל המוערכים רד אורבך, לארי בראון ורד הולצמן. בנוסף אליהם קיבלו את הפרס גם שחיין העבר מארק ספיץ, שחיינת העבר דארה טורס ומתעמלת העבר אלי רייזמן. בין הישראלים שזכו לכבוד זה ניתן למצוא בין השאר את שחקן הכדורסל לשעבר טל ברודי, שייט העבר גל פרידמן ומאמנת העבר אורנה אוסטפלד.

שי אברהמי, מנכ"ל מכון וינגייט: "התרגשתי לפגוש היום את מיקי ברקוביץ' ולארח אותו במכון וינגייט- המכון הלאומי למצוינות בספורט. מיקי בעיני הוא דמות מיתולוגית בספורט הישראלי, הדור שלי גדל עליו והוא מסמל את הספורט הישראלי בגדולותו. אני שמח וגאה שהוא מקבל את הכבוד הראוי גם ביולי התהילה של הספורט היהודי".

מיקי ברקוביץ: " בעברי ביקרתי רבות במכון וינגייט המכון הלאומי למצוינות בספורט במסגרת אימוני נבחרות ישראל, קדטים, נוער ובוגרים. המקום היווה לי קשר קפיצה מחובבנות למקצועיות. הביקור השבוע היה אחד המרגשים שהיו לי. להגיע ולקבל את הבשורה המרגשת על כניסתי להיכל התהילה היהודי – תחושה עילאית. להיות באותה רמה עם ספורטאים גדולים מהחיים כמו רד אאורבך, מארק ספיץ ועוד רבים אחרים. תחושה משמחת שמעריכים אותך ומוקירים לך לא רק בישראל. בשורה זו הגיעה אליי בהפתעה גמורה, לא ציפיתי או הכנתי את עצמי לכבוד הזה. הפתעה משמחת ומרגשת. תמיד שיחקתי ופעלתי למען הצלחה קבוצתית ואישית. כבוד גדול הוא לי ואני מודה על הבחירה בי ורוצה להגיד תודה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי