שני בליגת העל: מכבי תל אביב והפועל ירושלים ייזהרו ממעידות

play
אנטה ז'יז'יץ', מכבי תל אביב | מאור אלקסלסי
מעמדו של וויצ'יץ', חיזוק ישראלי ומינוי אבי אבן: בעלי מכבי ת"א מדבר 05:49

אחרי רצף הניצחונות, הצהובים (בלי ווילבקין וז'יז'יץ') יארחו את גלבוע/גליל (17:30) שכבר גברה עליהם העונה. ירושלים תוכל להבטיח את מקומה הראשון בתום הסיבוב השני אם תנצח בראשון לציון (20:00)

(גודל טקסט)

משחקי הסיבוב השני בליגת העל יגיעו מחר (שני) לסיומם. במשחק השלמה מהמחזור ה-17 תארח מכבי תל אביב את הפועל גלבוע/גליל ותוכל לתפוס את המקום הראשון בתום הסיבוב אם הפועל ירושלים תפסיד בראשון לציון במשחק שינעל את הסיבוב.

רומן סורקין, שחקן מכבי תל אביב
רומן סורקין, שחקן מכבי תל אביב | דני מרון

מכבי תל אביב – הפועל גלבוע/גליל (17:30)

הנתונים: גלבוע/גליל מחזיקה באחוזי ההצלחה הטובים ביותר בליגה הסדירה במשחקי חוץ נגד מכבי תל אביב עם 5 ניצחונות מ-16 משחקים (31.5 אחוזי הצלחה), כשהפועל תל אביב מדורגת שנייה עם 10 ניצחונות ב-64 ביקורים (15.6 אחוזי הצלחה). מכבי תל אביב לא הפסידה משחק ביתי מאז ה-26 בדצמבר. יותם חנוכי ומייקל בריסקר הם השחקנים היחידים בגלבוע/גליל ששיחקו את כל 21 המשחקים העונה. מכבי תל אביב תעניק מנוחה לסקוטי ווילבקין, אנטה ז'יז'יץ' ואנג'לו קלויארו. בגלבוע סשה קיליה ג'ונס חוזר לסגל.

במרכז ההתמודדות: רומן סורקין. אחרי המשחק הנהדר שלו ברוממה ינסה שחקן הפנים לפתח מומנטום גם נגד היריבה מגן נר.

בכמה מילים: אחרי רצף נהדר של ניצחונות מגיעה מכבי תל אביב למשחק אחרון בסיבוב השני עם מטרה כפולה – לשמור את הפועל ירושלים קרובה אליה ואולי אפילו לעלות למקום הראשון בתום הסיבוב השני ועל הדרך לנקום בגלבוע שהנחילה לה את הפסד הליגה הראשון שלה העונה. במכבי צפויים לערוך שינויים בסגל שניצח בקלות את הפועל חיפה בשבת. בגלבוע/גליל רוצים להישאר קרוב לתמונת הפלייאוף אחרי שאיבדו סיכוי להגיע לבית העליון. ניצחון ביד אליהו, דבר שלא זר להם, יקרב אותם להישג הזה. סשה קיליה ג'ונס צפוי להמשיך להיעדר.

ג'יילן אדאמס שחקן הפועל ירושלים
ג'יילן אדאמס שחקן הפועל ירושלים | אודי ציטיאט

מכבי ראשון לציון – הפועל ירושלים (20:00)

הנתונים: 39 פעמים הגיעה הפועל ירושלים למשחק חוץ בראשון לציון, וניצחה 23 פעמים. ההפסד ב-31 הפרש של האדומים בבית מכבי בעונה שעברה לא היה רק האחרון של דאיניוס אדומייטיס בתפקידו אלא גם הגדול ביותר של האדומים מאז התבוסה ב-41 הפרש למכבי תל אביב בעונת 2010/11, והגדול ביותר נגד קבוצה שהיא לא מכבי תל אביב מאז שהובסה ב-35 הפרש בנהריה בעונת 2006/7. מכבי ראשון לציון ניצחה רק משחק אחד העונה בבית מעשרה משחקים, כשרק הפועל באר שבע והפועל אילת חוץ ממנה מחזיקות במאזן שלילי במשחקי הבית שלהן.

במרכז ההתמודדות: ג'יילן אדאמס. אחרי ההצגה הגדולה נגד הפועל חולון ירצה הגארד של ירושלים להמשיך להראות שהוא אחד הכוכבים הגדולים בליגה.

בכמה מילים: ההפסדים לגלבוע/גליל ובעיקר להפועל אילת בבית קרובים לשלוח את מכבי ראשון לציון ללאומית. הכתומים כבר החלו מאחורי הקלעים בהכנות לליגה השנייה, אבל על הפרקט הם ינסו לתת פייט ולשמור על סיכוי בבית התחתון. מנגד בהפועל ירושלים יודעים שהם תלויים בעצמם כדי לסיים במקום הראשון לא רק בסיבוב השני אלא גם לאחר משחקי הבית העליון. אחרי הניצחון הגדול על הפועל חולון בקבוצה מקווים שלא תהיה ירידת מתח וימשיכו להציג יכולת גבוהה.