בחרו צד: קבוצות ליגת העל הודיעו שישחקו "רק תחת ניהול המנהלת"

play
שחקן מכבי תל אביב ג'ון דיברתולומאו מול שחקן הפועל תל אביב עידן זלמנסון | דני מרון
מעמדו של וויצ'יץ', חיזוק ישראלי ומינוי אבי אבן: בעלי מכבי ת"א מדבר 05:49

לאור כוונת איגוד הכדורסל להחזיר לשליטתו את ניהול הליגה, יושבי הראש הביעו התנגדות: "המנהלת לא הפרה שום הסכם". באיגוד הזהירו: אם לא תיענו לדרישה, נפעל באמצעים העומדים לרשותנו

(גודל טקסט)

מאבקי הכח בכדורסל הישראלי בין מנהלת הליגה לבין איגוד הכדורסל נמשכים, והיום (שני) המנהלת קיבלה חיזוק בדמותו של מכתב עליו חתומות 12 קבוצות ליגת העל, שהצהירו כי על כוונתן לשחק בעונות הבאות אך ורק בליגת העל שמנוהלת על ידי המנהלת. כזכור, באיגוד הכדורסל החליטו להחזיר החל מהעונה הבאה לידיהם את השליטה בליגת העל, דבר שהוביל באופן טבעי למחלוקת רבה בין הצדדים.

שמואל פרנקל יו"ר מנהלת הכדורסל
המנהלת תיאלץ להחליט. פרנקל | ניב אהרונסון, ניב אהרונסון

"יושבי ראש הקבוצות, שלושת נציגי הציבור בדירקטוריון המנהלת ויו"ר המנהלת שמואל פרנקל מאוחדים בעמדה שניהולה המקצועי של הליגה יישאר רק בידי המנהלת כפי שהיה ב-20 השנים האחרונות מאז הקמתה".

"אנו מקבלים כי איגוד הכדורסל הוא הרגולטור של הכדורסל אך הוא לא אחראי על על ניהול הקבוצות ועל ניהול ליגת העל. המנהלת לא הפרה כל הסכם מול איגוד הכדורסל וכל גורם אחר, ואף לא נטען שהפרה, לכן אין אנו רואים כל סיבה לרצון האיגוד לפרק את המנהלת".

עמירם הלוי יושב ראש איגוד הכדורסל
עמירם הלוי יושב ראש איגוד הכדורסל | אריאל שלום

"יושב ראש המנהלת שמואל פרנקל כתב הבוקר לשר הספורט חילי טרופר כי אנו מוכנים לשבת עם ראשי האיגוד ולדון בנושאים מקצועיים שבמחלוקת ולפתור בעיות שונות בהידברות ולא תחת איומי סרק מיותרים מצד האיגוד. אנו בטוחים שנמצא את הדרך לפתרון, כאשר חייבים להיות מודעים לרצון הקבוצות כפי שהוא בא לידי ביטוי במכתב הנ"ל".

"למען הסדר, נזכיר כי גם אם האיגוד מבקש לבטל את ההסכם בינו לבין המנהלת, הדבר אינו מפסיק את פעילות המנהלת כחברה, לא מפסיק את ניהול ליגת העל בכדורסל על ידי המנהלת, וגם לא את הירידה והעליה של קבוצות מהליגה ואל הליגה. כמו כן, מאחר וצד להסכם יכול לבטלו רק בהודעה של לפחות עונה אחת שלמה מראש, ממילא שום הודעת "ביטול" שהתיימר האיגוד להודיע עמוק לתוך העונה הנוכחית, לא יכולה להיכנס לתוקף לפני סיום עונת הכדורסל הבאה – עונת 2022/23".

ישיבת דירקטוריון מנהלת הליגה, גיא הראל מנכ"ל הפועל ירושלים
איך תיגמר הסאגה? חברי דירקטוריון המנהלת ב-2020 | אתר רשמי, עודד קרני

בתגובה, איגוד הכדורסל העביר למנהלת מכתב "התראה בדבר התנהלות תוך הפרת הסכם ודרישה אחרונה להחזרת ניהול הליגה לאיגוד". במכתב, עליו חתום מנכ"ל איגוד הכדורסל יעקב בן שושן, הוזכר כי הדרישה להשיב את זכויות הניהול לאיגוד נעשתה בהתאם להסכם בין הצדדים עם הקמת המנהלת ב-2002, וכי המנהלת נתונה בסמכותו של האיגוד ושואבת ממנו את זכויותיה, בהיות האיגוד זה שהסכים להקמתה.

בן שושן מסר לראשי המנהלת: "בחרתם לא לשתף פעולה ולפעול בדרך לוחמנית שכל מטרה לפגוע בענף הכדורסל. יוזכר כי האגודות החברות במנהלת פעילות תחת איגוד הכדורסל, כפופות לתקנוניו של האיגוד שהינו האיגוד המוכר על ידי FIBA והוועד האולימפי והיציג בהתאם לחוק הספורט, ומחויבות לפעול על פי הוראות FIBA ואיגוד הכדורסל".

באיגוד הוסיפו ודרשו מהמנהלת להעביר אליהם את רשימת עובדי המנהלת ותנאי העסקתם, כמו גם העתק הדוחות הכספיים לשנים 2019-2021 וכרטסות לשנים 2021-2022, וכן העתק חוזים והתקשרויות תקפים אשר יחולו בעונת 2022/23. בנוסף, יו"ר המנהלת שמואל פרנקל, המנכ"ל שלומי פרי, היועץ המשפטי ורואה החשבון של המנהלת הוזמנו לישיבת תיאום שתיערך ביום רביעי הקרוב.

באיגוד הכדורסל סיכמו: "יובהר כי ככל שתימנעו למסור המסמכים המבוקשים, או מלהופיע לישיבת התיאום, יראה בכך האיגוד המשך התנהלותכם תוך הפרת ההסכם ואי מילוי החלטת האיגוד על כל המשתמע מכך. ככל ולא תעפלו בהתאם לאמור לעיל, יפעל איגוד הכדורסל באמצעים העומדים לרשותו לצורך שמירה על התנהלותו התקינה של הענף בהתאם להוראות הדין וההסכם בין הצדדים. "אין אלא להצטער על התנהלות המנהלת, איגוד הכדורסל מצפה שזו תנהג באחריות".