הלפרין מסמן יעד לדוברת: "כדי להגיע לאן שהוא מצפה, הוא חייב לשחק כרכז"

play
נועם דוברת שחקן הפועל ירושלים | אודי ציטיאט
תיקתקנו - קליפ סיכום היום 16.4 05:18

מאמן הפועל ירושלים היה מרוצה בתום ה-67:80 על הפועל חיפה, והחמיא לשחקנים שחיפו על חסרונו של רטין אובסוהאן: "כל אחד ששיחק, נתן משהו והיה מצוין. ווילי וורקמן ואיתי שגב לא הכי מוכשרים, אבל מגיעים ראשונים ויש להם ראש פתוח"

(גודל טקסט)

הפועל ירושלים רשמה אמש (ראשון) את ניצחונה הביתי השישי ברציפות, כששייטה ללא תקלות ל-67:80 על הפועל חיפה. אם היו ספקות בנוגע לעדיפות של הקבוצה מהבירה בהיעדרו של רטין אובסוהאן, הרי שהם הוסרו במהירות: היא פתחה ב-1:8, ברחה ל-10:28 ובשלהי הרבע השני כבר עמדה על יתרון שיא של 23:45. גם כשהאורחים הצליחו לעצור את הסחף ולהתקרב, הם לא חצו את רף שמונה נקודות הפיגור.

"זה לא משנה אם מישהו שיחק דקה אחת או 20 דקות, כל אחד נתן משהו והיה מצוין", החמיא המאמן המנצח יותם הלפרין לשחקניו, והיה לו על מה: ג'יילן אדאמס ניפק שורה מגוונת של 24 נקודות, 4 ריבאונדים, 5 אסיסטים ו-4 חטיפות; ווילי וורקמן קלע שיא עונתי של 14 נקודות (ב-16 דקות); ג'ון אגבונו הגיע למדד 19 ב-18 דקות; בדומה לו, איתי שגב קטף 7 ריבאונדים וסחט 6 עבירות; וכל זה קורה כשקיי.סי ריברס מסיים עם 1 מ-10 מהשדה.

יותם הלפרין מאמן הפועל ירושלים
"לא נוצר ואקום". יותם הלפרין | ברני ארדוב

הלפרין לא שכח את ההפסד ברוממה מהחודש שעבר. "היה לנו לא פשוט במשחק הקודם עם האגרסיביות והאינטנסיביות שלהם, ודיברתי על זה עם השחקנים במשך שלושה או ארבעה ימים. אבל הפעם היינו שם. ברגע שבאנו עם פתרונות הגנתיים יפים, היה לנו קל יותר לפתוח את הפער, והמשחק הלך לכיוון שלנו. כשחסר לך שחקן סופר משמעותי כמו אובה, לא נוצר ואקום. נשארנו יחד כקבוצה, ובלעדיו ידענו לשחק למקומות שהיינו צריכים".

על נועם דוברת, ששיחק 34 דקות, אמר המאמן: "כדי להגיע לאן שהוא מצפה מעצמו, הוא חייב לשחק כרכז ולשלוט טוב יותר במשחק – בכל שנייה שהוא על המגרש. הוא חומר גלם אדיר למאמן. בזמן שנשאר לי בתפקיד, לפחות עד סוף העונה הזאת, אני אדחוף אותו בכל צורה, גם כשהוא פחות טוב".

הלפרין החמיא לוורקמן ושגב: "ווילי הוא כוח אדיר. כשהוא טוב, החיים שלנו הרבה יותר קלים. קל מאוד להעיר לו ולהיות לצידו. הגישה שלו לכדורסל היא כיף בשביל מאמן. איתי הוא המקביל שלו. הם לא שחקני הכדורסל הכי מוכשרים בעולם, אבל הם ראשונים להגיע לאולם ולהיות פתוחים למה שצריך לעשות".

שחקן הפועל ירושלים ווילי וורקמן
נהנה מהקהל. ווילי וורקמן | דני מרון

ירושלים נהנתה מתצוגה משופרת גם ביציעים. 5,848 אוהדים כבר מתחילים להריח את רגעי ההכרעה של הפלייאוף, והגיעו לארנה. "הקבוצה שלנו חיה מההגנה, וכשאתה שומר ועוצר את היריבות, הקהל נכנס לעניינים ודוחף אותך", אמר וורקמן. "האוהדים היו מדהימים. כשיש כמעט 6,000 איש מאחוריך, איך אתה לא יכול לסגור לריבאונד…

"אני חי מהפעולות האקראיות", סיכם הפורוורד. "היו לי סלים מריבאונדים בהתקפה, שבעבר לא נפלו לכיוון שלי. אתה פשוט צריך ללכת על כל כדור, ובסוף תקלע נקודות. כל משחק מעכשיו הוא מאני טיים, הוא קובע את הדירוג, את היריבה בפלייאוף, את יתרון הביתיות. אתה לא יכול סתם 'לזרוק' משחק".

השתתף בהכנת הידיעה: אוהד שוירמן