שני בליגת העל: גלבוע/גליל תקטוף את הכרטיס האחרון לפלייאוף?

play
שחקן הפועל גלבוע/גליל יותם חנוכי | לירון מולדובן
מעמדו של וויצ'יץ', חיזוק ישראלי ומינוי אבי אבן: בעלי מכבי ת"א מדבר 05:49

משחקי הבית התחתון: הקבוצה מגן נר יכולה להבטיח את מקומה ברבע הגמר אם תנצח את באר שבע בבית (19:00) ובמקביל הפועל אילת תנצח את עירוני נס ציונה בביתה (19:00)

קבוצות: הפועל אילת
(גודל טקסט)

משחקי הבית התחתון בליגת העל יימשכו מחר (שני). הפועל גלבוע/גליל תוכל להבטיח את מקומה ברבע גמר הפלייאוף כשתארח את הפועל באר שבע שהבטיחה את מקומה בליגה בשבוע שעבר (1:1 בין הקבוצות עד כה העונה). אם גלבוע תנצח, עירוני נס ציונה תהיה חייבת לנצח את הפועל אילת בחוץ, מקום בו לא ניצחה מעולם, על מנת להישאר בחיים (0:2 לאילת במשחקים בין הקבוצות העונה), כשהדרומיים מצידם יהיו חייבים הפסד של גלבוע כדי לא לאבד סיכוי לפלייאוף.

שחקן הפועל גלבוע/גליל אור קורנליוס
סגנית האלופה תבטיח מקום בפלייאוף? קורנליוס | אודי ציטיאט

הפועל גלבוע/גליל – הפועל באר שבע (19:00)

הנתונים: 10 משחקים נערכו עד היום בין הקבוצות בליגת העל, כשהמאזן עומד על 5:5, אך ההפרש הממוצע לטובת המנצחת עומד על 15.9 נקודות הפרש. גלבוע/גליל ניצחה שישה משבעת משחקיה האחרונים בליגת העל, כשלפני כן ניצחה שישה משחקים מתוך 18. אנטוניו בלייקני עומד בשלושה משחקים בליגת העל על ממוצע של 25 נקודות למשחק, ולמרות שהממוצע שלו לא ייחשב לצורך היסטורי בגלל מיעוט משחקים, האחרונים שהשיגו ממוצע גבוה ממנו היו צ'רלס מינלנד (25.3) ולושיוס דיוויס (25.04) בעונת 2002/3.

במרכז ההתמודדות: מייקל בריסקר. הגארד ינסה להמשיך את התקופה הנהדרת שעוברת עליו ולעזור לגלבוע להתקרב לפלייאוף.

בכמה מילים: הריצה הפנטסטית של גלבוע/גליל מקרבת את הקבוצה של גיא קפלן עד הפלייאוף. סגנית האלופה יודעת שאם תנצח את הפועל באר שבע, והפועל אילת תגבור על נס ציונה, היא תבטיח את מקומה בין שמונה הראשונות ותוכל במחזור הנעילה אפילו לעלות למקום השביעי, ובכל תוצאה אחרת תצטרך לקוות להבטיח את הפלייאוף בשבוע הבא. בבאר שבע הבטיחו את מקומם בליגת העל בשבוע שעבר ויגיעו לשני המשחקים האחרונים של העונה משוחררים מכל דאגה ועם המחשבות לקראת העונה הבאה.

פרנק בארטלי, שחקן עירוני נס ציונה
נס ציונה תישאר בתמונה? בארטלי | מאור אלקסלסי

הפועל אילת – עירוני נס ציונה (19:00)

הנתונים: 12 פעמים בליגה הסדירה ועוד פעמיים בפלייאוף יצאה עירוני נס ציונה למשחקי חוץ באילת, ומעולם לא ניצחה. 9.8 נקודות בממוצע קולע העונה חואקין שוכמן, שיא קריירה עבורו. עירוני נס ציונה הפסידה שבעה משמונת משחקי החוץ האחרונים שלה העונה, כשבארבעה מתוך שבעת ההפסדים הללו היא מפסידה ביותר מ-15 הפרש.

במרכז ההתמודדות: חואקין שוכמן. ההצגה שלו נגד ראשון לציון השאירה את חלומות הפלייאוף של אילת בחיים והוא ירצה להמשיך במומנטום.

בכמה מילים: בהפועל אילת לא תלויים בעצמם כדי להיכנס לפלייאוף, אבל הדרומיים יודעים שאם ינצחו את נס ציונה וגלבוע תמעד נגד הפועל באר שבע, יש להם סיכוי אמיתי לסיים את העונה עם הכרטיס האחרון לרבע הגמר. מנגד בנס ציונה מאוכזבים מאוד אחרי ההפסד להפועל באר שבע שסיבך את הקבוצה משמעותית. הכתומים יודעים שהם עדיין תלויים בעצמם, ושני ניצחונות יבטיח להם את המקום השמיני, אך בשביל זה יצטרכו לנצח במקום בו לא ניצחו מעולם, היכל בגין באילת.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי