ז'יז'יץ' בסגל מכבי תל אביב לסדרה מול בני הרצליה, ריינולדס בחוץ

play
אנטה ז'יז'יץ', מכבי תל אביב | מאור אלקסלסי
תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 25.5 05:20

משחק מספר 1 בחצי הגמר (21:00): הסנטר שב לסגל לקראת חצי הגמר על חשבון חברו לקו הקדמי שאיכזב נגד הפועל תל אביב. הוקר חזר לסגל מחזיקת הגביע במקום קופר

(גודל טקסט)

שלב חצי גמר הפלייאוף בליגת העל בכדורסל ייצא לדרך מחר (חמישי, 21:00) עם המשחק הראשון בסדרה בין מכבי תל אביב לבני הרצליה. שתי הקבוצות נפגשו שלוש פעמים העונה בליגה – מכבי הביסה 69:99 את הרצליה ביד אליהו בסיבוב הראשון, הרצליה ענתה לה עם 59:71 בסיבוב השני באולם היובל, ובבית העליון שוב הצליחו הצהובים להביס את יריבתם – 74:92.

אנטה ז'יז'יץ' שחקן מכבי תל אביב
כשיר כדי לעזור לצהובים להגיע לגמר? אנטה ז'יז'יץ' | אימג'בנק GettyImages, Sonia Canada

הנתונים: החל מעונת 78/79 התקיימו בישראל 74 סדרות של הטוב משלושה משחקים במסגרת הפלייאוף העליון – ב-62 מהסדרות ניצחה הקבוצה בעלת הביתיות. רק 10 קבוצות בהיסטוריה יצאו מפיגור 1:0 לניצחון 1:2. בני הרצליה מעולם לא ניצחה סדרת פלייאוף בה לא נהנתה מיתרון הביתיות: 8:0, שש מהן בסוויפ. זוהי ההעפלה השישית של הקבוצה לשלב ארבע הגדולות של הליגה – בשלושה מהמקרים הקודמים היא הודחה על ידי מכבי תל אביב, כולל בביקורה האחרון לפני 14 שנה, אז הפסידה 57:55 בפיינל פור. מכבי תל אביב גברה על בני הרצליה בכל שבעת משחקי הבית האחרונים בין הקבוצות, כולל פעמיים העונה. עם זאת, במשחקה האחרון בבית, נעצרה האלופה אחרי 15 ניצחונות בית רצופים בפלייאוף, עם הפסד במשחק 3 של רבע הגמר להפועל תל אביב – ההפסד הראשון שלה במשחק בית בפלייאוף מזה שבע שנים. הרצליה גברה על הצהובים רק במשחק חוץ אחד אי פעם בפלייאוף: 79:89 במשחק הפתיחה של רבע גמר 2010.

סקוטי ווילבקין, מכבי תל אביב, מול כריס באב, בני הרצליה
שניים מהגארדים הטובים ביותר בישראל. סקוטי ווילבקין מול כריס באב | אודי ציטיאט

במרכז ההתמודדות: סקוטי ווילבקין וכריס באב. שניים מהגארדים הטובים ביותר בישראל נפגשים לקרב ראש בראש, אחרי שהדיחו לפני כן גארדים מובילים ברבע הגמר.

בכמה מילים: מכבי תל אביב עבדה קשה ברבע הגמר נגד הפועל תל אביב, אבל בסופו של דבר העפילה לחצי הגמר עם הפסד אחד מארבעה משחקים. הצהובים רשמו לסדרה את אנטה ז'יז'יץ' במקום של ג'יילן ריינולדס לאחר שהקרואטי התאמן עם הקבוצה בימים האחרונים. אנג'לו קלויארו וקיירי תומאס לא התלבשו גם הפעם. במכבי חידדו בימים האחרונים נקודות טקטיות במשחק של הרצליה, כשהמטרה בין היתר תהיה להאט את כריס באב.

בבני הרצליה מתרגשים מאוד מהמעמד אליו הגיעו ומקווים להמשיך את העונה החלומית בדרך אולי לדאבל היסטורי. הקבוצה מהשרון ביצעה שינוי במצבת הזרים לעומת הסוויפ בסדרת ברבע הגמר על הפועל חיפה כשרשמה את קווינטון הוקר במקום די. ג'יי קופר, והמאמן אורן אהרוני יקווה לקבל הרבה יותר משון דאוסון שהיה רחוק משיאו עד כה בפלייאוף.