1 מ-15 מהשדה: חולון מסוגלת לגנוב את הביתיות דווקא בירושלים?

כדי לעלות לגמר הפלייאוף, הסגולים יצטרכו לנצח באולם שבו ניצחו עד כה רק פעם אחת בשמונה שנים. האם גיא גודס פעל נכון כשוויתר על אדם סמית'? ומדוע דווקא שחקני הפנים עשויים להכריע את סדרת חצי הגמר שתיפתח ב-15:00?

קבוצות: הפועל חולון
(גודל טקסט)

ב-29 בינואר 2017, לפני יותר מחמש שנים, הפועל חולון ניצלה יום חלש (או שמא, גרמה ליום חלש) של הפועל ירושלים וניצחה אותה בחוץ 79:85. ג'רום דייסון נתקע על 1 מ-6 מהשדה, קרטיס ג'רלס ירה 2 מ-9 לשלוש ושאר חבריו נתקעו על 1 מ-8, אבל זה היה בסך הכל עוד משחק במחזור ה-16 בליגת העל; הוא לא מנע מהאדומים לזכות באותה עונה באליפות המדינה. ובכל זאת, קרה באותו ערב משהו חסר תקדים.

זה היה הניצחון היחיד של החולונים על יריבתם המושבעת בפיס ארנה. את הסל הראשון שנקלע אי פעם באולם, אי אז ב-2014, קלע טוני קרוקר במדים הסגולים, אלא שעד כה הקבוצה הזו הפסידה שם ב-14 מ-15 משחקי חוץ בליגה ובגביע המדינה. היום (שישי, 15:00) היא תתארח שם בפעם הראשונה במסגרת הפלייאוף, אחרי שהפסידה לירושלים בשלושת המפגשים הישירים ביניהן העונה. כדי לעלות לגמר, היא תצטרך לנפץ את הנאחס ששורה בהיכל שנחשב כנראה לשנוא עליה מכולם.

שחקני הפועל חולון חוגגים
זקוקים לניצחון ראשון בבירה אחרי יותר מ-5 שנים. שחקני חולון | מאור אלקסלסי

סדרת חצי הגמר תבליט באופן טבעי את הגארדים בשתי הקבוצות. בכל המשחקים עד כה, שחקני החוץ הם אלו שנתנו את הטון: בראשון, כשירושלים טיילה ל-84:104 בבית, היא קיבלה 30 נקודות מרטין אובסוהאן, בעוד ג'ו רגלנד קלע 20 למפסידים; בשני, כשהאדומים יצאו מהיכל הטוטו עם 85:87 דרמטי, ג'יילן אדאמס להט עם 34 (וסל ניצחון) מול 60 של שלישיית הגארדים המארחת – 22 לטיירוס מגי, 20 לרגלנד ו-18 לאדם סמית'; ובמפגש האחרון, שנגמר ב-69:76, נועם דוברת קלע 13 בצד אחד ורגלנד 15 בצד השני.

למעשה, באף אחד מהמשחקים לא הצליח מישהו משחקני הפנים לקלוע יותר מ-15 נקודות. לכן, אולי דווקא כאן טמון המפתח לסדרה: חולון תיאלץ להופיע ללא הסנטר המוביל שלה סטיב זאק, שנקע את קרסולו באימון ונותר מחוץ לסגל. כדי להימנע ממיס מץ' מתחת לסלים, בחר גיא גודס לרשום במקומו את היידן דלטון, אולם ספק אם הוא זה שיסייע למייקל קייזר במניעת העליונות האדומה באזור הצבע. המאמן, כמו ברבע הגמר נגד הפועל גליל עליון, ויתר על סמית', שהציל את הסגולים לא פעם במהלך העונה והיה בין הגורמים המרכזיים להגעתם לפיינל פור בליגת האלופות.

לא בטוח שהחששות מוצדקים: ג'ון אגבונו אמנם היה יעיל בסדרה של ירושלים נגד גלבוע/גליל (9.5 נקודות, 14 מ-18 מהשדה), אבל במפגשים עם חולון קלע חמש ושתי נקודות. הסכנה מבחינת האורחים תבוא, כך נראה, מכיוונו של סולימאן בריימו.