אבי אבן: "קשה לנצח עם 3 מ-16 של סקוטי, ג'יימס וקינן לשלוש"

play
מאמן מכבי תל אביב אבי אבן | קובי אליהו
טנריפה מחצה 76:103 את חובנטוד בדאלונה והשוותה ל-1:1 בסדרה 01:26

מאמן מכבי תל אביב אחרי התבוסה בהרצליה: "אנאדולו אפס התאוששה, גם אנחנו נתאושש". אהרוני: "הערב ראיתם למה הוקר מסוגל"

(גודל טקסט)

בני הרצליה לא הייתה מוכנה לסיים את העונה לעיני הקהל הביתי: מחזיקת הגביע שמרה על הסיכוי להשלים דאבל חסר תקדים מבחינתה, כאשר טיילה לניצחון מרשים 81:97 על מכבי תל אביב במשחק השני בסדרת חצי גמר הפלייאוף הערב (ראשון). כריס באב החטיא רק זריקה אחת מתשע מהשדה, כולל ארבע שלשות ב-100% דיוק, והוביל את החבורה של אורן אהרוני עם 23 נקודות. בצד השני, סקוטי ווילבקין שכיכב ביום חמישי נתקע הפעם על שבע נקודות בלבד.

שחקן בני הרצליה כריס באב עם סנדי כהן
מצטיין הערב. באב עם סנדי כהן | קובי אליהו

אהרוני הסביר בסיום: "גם במשחק הקודם שמרנו טוב מאוד, פשוט ההתקפה לא זרמה. ברגע שהקליעות נכנסו מבחוץ היום, המשחק שלנו שטף והגנתית היינו טובים מאוד. אני מאושר בשביל קווינטון הוקר, שישבה עליו משקולת של 100 קילו, והיום ראיתם למה הוא מסוגל. וגם על הקהל, האולם פה מלא מאמצע העונה וזו גאווה גדולה".

המאמן נשאל לגבי כוכב הערב, והשיב: "זה לא היה רק באב, סנדי (כהן) היה טוב מאוד, שון (דאוסון) עשה דקות יוצאות מהכלל והגבוהים שיחקו יפה, אבל בעיקר היציבות ההגנתית אפשרה לנו לרוץ. אונואקו? אנדי (ואן וליט) ומוריס (קמפ) עשו עבודה נהדרת, היינו מאוד מרוכזים וכל מי שנכנס תרם בדקות שלו".

לקראת המשחק השלישי הוסיף: "גם אחרי ההפסד הראשון אמרתי שהיו הרבה דברים טובים, מכבי קבוצה מצוינת – בטח ביד אליהו. נצטרך לנוח ולהתכונן. סנדי עשה עבודה מעולה על ווילבקין היום היום וגם יאיר קרביץ. היינו מאוד אגרסיביים ומרוכזים עליו".

שחקן מכבי תל אביב דרק וויליאמס
האלופה הובסה. וויליאמס | קובי אליהו

מאמן מכבי תל אביב אבי אבן אמר: "זו דינמיקה של משחק, החטאנו המון זריקות פנויות וזה הוריד לנו את הביטחון. הם קלעו, לא היינו מספיק חדים ואגרסיביים הגנתית. הם הענישו אותנו על טעויות ושיחקו יוצא מן הכלל. באב? יש תכנית משחק, אבל בסוף משחקים נגד שחקנים טובים שיכולים להעניש אותך. אני לא חושב על סיום העונה, עבדנו כל השנה בשביל הביתיות ואני מאמין שיהיה משחק אחר ביום רביעי. איבדנו את הביטחון מהר מדי בהתקפה, לא עצרנו דברים מסוימים שדיברנו עליהם. נגיע יותר מוכנים למשחק בבית".

במסיבת העיתונאים הוסיף אבן: "לצערי זה היה כמו כדור שלג הפוך, גם כשעשינו מהלכים טובים הגנתית קיבלנו סלים קשים. אנאדולו אפס הפסידה 35 הפרש והתאוששה, גם פנרבחצ'ה, וגם אנחנו נתאושש".

המאמן התייחס גם ליכולת של ווילבקין: "אני לא מודאג שסקוטי לא יהיה טוב במשחק הבא, ולא מודאג מהאחרים. קינן (אוואנס), ג'יימס (נאנלי) וסקוטי עשו 3 מ-16 שלוש, קשה לנצח ככה. זה קצת פחות מהממוצע שלהם, רוב הזריקות היו טובות. המשחקים נגד ריאל והפועל היו שונים. היו הרבה משחקים חשובים שניצחנו בבית, נצטרך לשחק את הכדורסל שלנו, עם אינטנסיביות. כדי לנצח ברמה הזאת צריך לשמור הגנה טובה יותר ולהיות יותר מרוכזים. אנטה (ז'יז'יץ') נראה כל יום קצת יותר טוב, הוא לא בשיאו, מקווה שככל שהזמן ינקוף הוא יראה יותר טוב".