דיוויד בלאט: "אם נעבוד חכם מהר, נמצא דרך להדביק את הפער"

play
דיוויד בלאט מאמן דרושאפקה | ברני ארדוב
המנהל המקצועי של מכבי תל אביב, ניקולה וויצ'יץ', עם דיוויד בלאט, אבי אבן 00:08

יו"ר הוועדה המקצועית של מכבי תל אביב בראיון ראשון לאחר מינויו: "אתרום בכל דרך אפשרית למערכת. לא איבדתי את הקשר עם מכבי, תמיד הייתי כאן. מאוחר להתחיל לבנות, אך השמש עוד לא שקעה. יש כאן אנשים מחויבים ומקצועיים". וגם: שאלת צירוף בנו תמיר לקבוצה

(גודל טקסט)

שמונה שנים אחרי שעזב את מכבי תל אביב כאלוף היורוליג ועבר לאמן את קליבלנד קאבלירס ב-NBA, חזר הערב (רביעי) דיוויד בלאט למועדון בו הצטיין שנים רבות בעבר ומונה לתפקיד יו"ר הוועדה המקצועית ויועץ למועדון. בלאט יעמוד בראשות ועדה שכוללת את המנהל הספורטיבי ניקולה וויציץ', המאמן שימונה בקרוב, הסקאוט הראשי אבי אבן ועוזרו יאיר שבח, וינסה לנווט את מכבי בחזרה לצמרת האירופית.

"קודם כל אני הולך לעשות. מה אני צריך לעשות או מה אני רוצה לעשות, או מה מצפים ממני לעשות? לתרום בכל דרך אפשרית ולעזור למערכת, בעיקר לניקולה וויצ'יץ' ולאבי אבן ועוזרו יאיר שבח ולמאמן שנמנה בזמן הקרוב, במסגרת של וועדה מקצועית", ניסה להסביר בלאט בשיחה עם וואלה! ספורט על תפקידו החדש, בו הוא משמש גם בנבחרת קנדה ובעבר בניו יורק ניקס. "לעזור לקבוצה בכל מיני מישורים וגם בתפקיד של יועץ חיצוני. לשים לב מה שקורה בקבוצה במספר פרמטרים ובמספר מובנים ולתרום מהידע שלי איפה ואיך שאני יכול כדי לעזור ולתת מקצועית מה שאני יכול".

איך נוצר הקשר המחודש בינך לבין הקבוצה?

"לא איבדתי את הקשר אף פעם עם המערכת, יש המון אנשים שאני מיודד איתם ושמרנו על קשר ברמה החברית. מאז שנוצרה ההזדמנות להצטרף לקבוצה ולמערכת, השיחות היו יותר מקצועיות בעניין של ההצטרפות שלי. רק לאחרונה נכנסנו באופן רציני לסוג של דיאלוג הקשור לחזרה שלי למכבי, לא יותר משבוע או שבועיים. לא הייתי רחוק מהמערכת, בלי קשר לאנשים ולמה שקורה פה. בדרך כזו או אחרת תמיד הייתי כאן".

דיוויד בלאט עם יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי
שמרו על הקשר. שמעון מזרחי ודיוויד בלאט | אתר רשמי, אינסטגרם מכבי תל אביב

בלאט חוזר למכבי אחרי שהקבוצה הצליחה השנה לחזור לפלייאוף היורוליג לראשונה מאז 2015, אך הפסידה ברבע הגמר 3:0 לריאל מדריד. כשמאמן חדש עדיין לא מונה במקומו של אבי אבן, שסיים את העונה על הקווים, ורגע לפני מהפכה גדולה בסגל, מגיע מאמן העבר כדי לנסות ולעזור לצהובים לשוב לצמרת.

"יש כמובן הרבה דעות והמון פרפסקטיבות שונות ומשונות הקשורות למה שנעשה פה", אמר בלאט על הביקורת נגד המועדון, "אני הולך לעבוד עם אנשים שאני מכיר היטב, אנשים שעשו טוב. קל להעביר ביקורת ולהוריד מהתרומה ומהעבודה שלהם. אני מכיר אנשים מחויבים ומקצועיים, שרוצים לעשות רק טוב, העבודה שלי היא לעזור להם לעשות את זה ולתמוך, לתרום ולתת מהידע שלי על מנת לחזק ולהוסיף לדברים הטובים שעושים ולתקן איפה שעושים לא טוב. על אחריותי לעשות כך".

אתם לא נמצאים בנקודה מאוחרת מדי בקיץ כדי לבנות קבוצה שתעמוד במטרות?

"זה לא מאוחר מדי, אבל כן מאוחר. השמש עוד לא שקעה. אם נעבוד נכון, חכם ומהר, אנחנו נמצא את הדרך להדביק את הפער שנוצר. קודם כל אנחנו חייבים לסגור את הנושא של המאמן מהר וכמה שיותר טוב, זה חשוב. לעשות דברים במהירות רק כי אנשים חושבים שמאוחר מדי זה לא נכון, פה זה קריטי, אנשים מודאגים וזה הגיוני. בקרוב מאוד נפתור את הנושא הזה וביחד נחליט איך לבנות את הקבוצה הזאת בדרך שנהיה גם איכותיים, גם מחויבים למצוינות, גם ביחד וגם מלאים באמביציה להחזיר את מכבי בטופ בכל המישורים, בלי פחד ובלי היסוס".

תמיר בלאט שחקן אלבה ברלין
יעבור לצהוב של מכבי? תמיר בלאט | אימג'בנק GettyImages, Boris Streubel

אחת השאלות המרכזיות שיעלו חזרתו של בלאט למכבי נוגעת לצירופו האפשרי של בנו תמיר, שמככב בימים אלה במדי אלבה ברלין שמתקרבת לאליפות גרמניה. בלאט האב לא אהב את השאלה על ההגעה האפשרית של תמיר ליד אליהו.

"בראש ובראשונה תמיר הוא הבן שלי, אני לא אובייקיטיבי בכל הנוגע אליו. באשר להצטרפות שלו, יש לו חוזה לעונה הבאה ומנוע ממני להגיד משהו בניגוד לחוזה הזה. אני לא אעשה את זה, זה לא פייר ולא נכון. אשמח להרחיב על זה בעתיד, כי אני חושב שכל מה שקורה עם קבוצות ומערכות שמנהלים משאים ומתנים עם שחקנים או מאמנים לפני שהעונה שלהם מסתיימת זה עוול לכל הצדדים, והיורוליג או הליגות המקומיות צריכות להגיע להבנה שהן צריכות לאסור על פניות כאלה ומשאים ומתנים כאלה לפני תום העונה או תום החוזה. זה לא נכון לעשות את זה, לא אתי, ואני אישית לא מחליט על הדבר הזה, אבל הייתי ממליץ לכל המעורבים לעשות משהו מבחינה חוקית ואתית שישנה את המצב הזה".