שומר הטבעות: שינוי הכיוון מאחורי בחירתה של מכבי תל אביב באלכס פויתרס

play
הצטיין. פיותרס מול פלייס | רויטרס
תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 21.6 05:15

המספרים שלו לא נוצצים, הוא לא סנטר קלאסי והפריצה הגדולה שלו עדיין לא הגיעה. אבל הזר החדש של הצהובים מתאים לשיטה של עודד קטש, שיחק בקבוצה מצליחה וזכה לאמון מופלג מצ'אבי פסקואל ("כשהוא על המגרש, אתה מרגיש בטוח")

(גודל טקסט)

ארון הריסון קבר שלשה גדולה, 5.7 שניות לסיום חצי גמר טורניר המכללות ב-2014, ונתן את האות לחגיגה על הפרקט. קנטאקי ניצחה את וויסקונסין 73:74, וכל שחקני הווילדקאטס קפצו ושאגו בערימה ספונטנית ומאושרת. רק כשהשחקנים קמו, קלטו בצוות הרפואי שאחד השחקנים יושב ותופס את הברך בצורה מוזרה.

זה היה אלכס פויתרס, ובתחילה נראה שהכל בסדר. הוא התאושש מהפגיעה ועלה כעבור 48 שעות לגמר, שבו הפסיד עם קבוצתו לקונטיקט. כעבור מספר חודשים הוא עלה ללייאפ באימון, נחת רע על הרגל וקרע את הרצועה הצולבת. עד עתה הוא מחכה לפריצה הגדולה, ובינתיים היא לא הגיעה. הוא מקווה שזה יקרה בשנתיים הקרובות במכבי תל אביב, שבה חתם היום (שלישי).

אלכס פויתרס שחקן זניט סנט פטרסבורג מול טיבור פלייס שחקן אנאדולו אפס
שונה לחלוטין מז'יז'יץ' וריינולדס. אלכס פויתרס בזניט סנט פטרסבורג | רויטרס

"הפחד והחשש שיש לאלכס עכשיו וגם לנו, זה פשוט הורג אותך", אמר בגילוי לב ג'ון קליפרי על הפציעה של פויתרס בקנטאקי. הוא חזר לעונת 2015/16, האחרונה שלו בקולג', ושיתף פעולה עם ג'מאל מארי הצעיר. למרות שהמספרים שלו כבר תאמו סיניור איכותי, הווילדקאטס הודחו כבר בסיבוב השני, וחלום ה-NBA שלו קיבל מכה רצינית כשלא נבחר בדראפט.

הוא ניסה להגיע לליגה הטובה בעולם דרך הדלת האחורית של הג'י-ליג, ואת ההזדמנות הראשונה קיבל ב-2017 בפילדלפיה ובאינדיאנה. בסוף השנה קיבל חוזה סטנדרטי, אבל קיבל רק 4.2 דקות למשחק בפייסרס. ב-2019 עבר לאטלנטה בחוזה דו כיווני, ורשם 5.1 נקודות ב-21 הופעות, ושוב התבלט בעיקר בליגת הפיתוח.

בקיץ 2019 חתם בסין, אך אחרי תקופה קצרה ביקש לעזוב, וגלאטסראיי צירפה אותו. הוא הספיק לרשום שלושה חודשים טובים באיסטנבול לפני שהקורונה קטעה את העונה, אבל זה הספיק כדי לגרום לצ'אבי פסקואל להנחית אותו בסנט פטרסבורג. "הוא שחקן שנותן לך הרבה דברים על המגרש", אמר המאמן הקטאלני. "הוא לא הסקורר הכי גדול, אבל כשהוא על המגרש, אתה מרגיש בטוח בפעולות שלו".

דיוויד בלאט עם מאמן פנאתינייקוס צ'אבי פסקואל
"בכסף שלנו, קשה להתחרות על הגבוהים הדומיננטיים באמת". דיוויד בלאט וצ'אבי פסקואל | אתר רשמי, Action Images

בשנתיים שבהן שיחק בזניט, פויתרס מעולם לא התפוצץ. שיאי הקריירה שלו כוללים 21 נקודות, 11 ריבאונדים ומדד 27. הוא מעולם לא קלע שלשה ביורוליג, ולא הגיע אפילו פעם אחת ליותר מ-30 דקות. הממוצעים שלו בשנתיים ביורוליג לא מלהיבים בכלל – 8.3 נקודות, 4.2 ריבאונדים, 0.6 חסימות ו-0.7 אסיסטים ב-19 דקות.

אז מה מכבי תל אביב מצאה בו? בראש ובראשונה, גבוה הגנתי טוב אחרי עונה שבה שחקני הפנים שלה, אנטה ז'יז'יץ' וג'יילן ריינולדס, היו רחוקים מלהצטיין בפן הזה. בנוסף, מדובר בשחקן שמתאים יותר לסגנון המשחק המודרני, שיודע לחסום בפיק אנד רול ולשחק מעל הטבעת. למאמן עודד קטש, שאצלו גבוהים מהסוג הזה פרחו לאורך שנים, פויתרס אמור להתאים כמו כפפה ליד.

מכבי עוקבת אחרי פויתרס מעונתו הראשונה ברוסיה, וחשבה להביא אותו עוד לפני שריינולדס חזר בקיץ הקודם. במועדון הודו השבוע כי ייתכן מאוד ש"אלכס דה גרייט", כפי שהוא מכנה את עצמו בחשבון הטוויטר שלו, היה בוחר להישאר לעונה נוספת עם פסקואל באלופת ה-VTB, לו רק הייתה משחקת ביורוליג, אבל כשהתנאים השתנו, הוא הפך רלוונטי לקבוצה מיד אליהו.

"בכסף שלנו, קשה מאוד להתחרות על הגבוהים הדומיננטיים באמת ביורוליג, ולמען האמת זה לא תמיד מוכיח את עצמו", סיפר אחד מאנשי מכבי במהלך השבוע האחרון, "פויתרס הוא שחקן פנים אתלטי מאוד, שנותן לנו יתרונות מסוימים שלא נקבל מסנטרים שמשחקים עם הגב לסל, בסגנון של ז'יז'יץ'".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי