מכבי תל אביב הודיעה שז'יז'יץ' לא ימשיך, היליארד על סף חתימה

play
אנטה ז'יז'יץ', מכבי תל אביב | מאור אלקסלסי
קטש הוצג: "צפויות חוויות מרגשות בהיכל בעונה הבאה" 01:42

הסנטר הקרואטי שיצטרף לאנאדולו אפס עוזב את ישראל אחרי שנתיים. שחקנה של באיירן מינכן צפוי להפוך להחתמה השנייה של הצהובים אחרי אלכס פויתרס

(גודל טקסט)

המהפכה בסגל של מכבי תל אביב נמשכת: הצהובים הודיעו הערב (שלישי) את מה שהיה צפוי כבר זמן רב – אנטה ז'יז'יץ' לא ימשיך בקבוצה. הסנטר הקרואטי שהגיע לקבוצה בקיץ 2020 אחרי שלוש עונות בקליבלנד קאבלירס שיחק שתי עונות במדים הצהובים וזכה באליפות ובגביע המדינה בעונתו הראשונה. ז'יז'יץ', שהיה אחד השחקנים החשובים בסגל של הצהובים בעיקר בעונתו השנייה במועדון, צפוי להצטרף למחזיקת היורוליג בשנתיים האחרונות – אנאדולו אפס.

בגזרת המצטרפים, מכבי תל אביב קרובה לצירופו של של הגארד-פורוורד דארן היליארד, שחקנה של באיירן מינכן בעונה שעברה. הצהובים העבירו היום (שלישי) לשחקן טיוטת חוזה, והערכה היא שהוא יחתום במועדון ויהיה הזר השני שמצטרף אחרי שאלכס פויתרס חתם מוקדם יותר היום.

דארן היליארד, שחקן באיירן מינכן בכדורסל
החיזוק השני של קטש, עושה רושם. היליארד | GettyImages, Christof STACHE

היליארד (29, 1.96) הוא בוגר אוניברסיטת וילנובה, כשבשנתו האחרונה במכללות נבחר לחמישיית העונה בביג איסט. הוא נבחר במפתיע במקום ה-38 בדראפט על ידי דטרויט ושיחק במשך שנתיים בפיסטונס, כשבמקביל הוא נשלח לקבוצת ליגת הפיתוח ושם שותף ב-77 משחקים בשנתיים, על אף שסבל מפציעות קטנות. בקיץ 2017 עבר בשני טריידים לפני ששוחרר וזכה להזדמנות בסן אנטוניו שבמדיה רשם 14 משחקים.

היליארד יצא מה-NBA בשנת 2018 וחתם בבאסקוניה הספרדית. ב-34 משחקים הוא תרם 9.4 נקודות. ההצלחה בבאסקוניה הובילה את צסק"א מוסקבה לקחת אותו כשחקן משמעותי ברוטציה של דימיטריס איטודיס, כשבעונתו הראושנה בענק הרוסי תרם הגארד-פורוורד 10.6 נקודות למשחק. בקיץ שעבר הפתיע כשעבר לבאיירן מינכן, בעונה בה סבל מפציעות לא מעטות וסיים את העונה מוקדם מהצפוי בשל שבר בעצם הבריח.