הפועל חולון, בני הרצליה והפועל ירושלים בשלב הבתים באלופות

play
שחקני הפועל חולון חוגגים עם ג'ו רגלנד | דני מרון
אלכסנדר דז'יקיץ' מאמן הפועל ירושלים 01:14

לראשונה שלוש נציגות לליגת העל במפעל הבכיר של פיב"א, כשהאלופה תשתתף בפעם השישית ברציפות, האדומים מהבירה בפעם הרביעית ומחזיקת הגביע בפעם הראשונה. הגרלת הבתים: ב-7 ביולי

קבוצות: הפועל חולון
(גודל טקסט)

הנהלת ליגת האלופות של פיב"א אישרה היום (חמישי) את השתתפותן של הפועל חולון, בני הרצליה והפועל ירושלים בשלב הבתים של המפעל לקראת עונת 2022/23. מדובר בפעם הראשונה שישראל תיוצג על ידי שלוש נציגות. שתי הראשונות הגיעו בזכות שני המקומות ששמורים לליגת העל, והפועל ירושלים נכנסה שנה שנייה ברציפות כקבוצה נוספת למרות שמדורגת שלישית. הגרלת שלב הבתים תיערך ב-7 ביולי.

הפועל חולון תשחק במפעל זה שנה שישית ברציפות, תנסה לשחזר את העונה הנהדרת שלה מאשתקד כשהגיעה לפיינל פור וסיימה במקום הרביעי. בני הרצליה תשחק לראשונה במפעל, ועדיין לא ידוע היכן תארח את שלב הבתים, כשאחת האפשרויות הבולטות היא אירוח המשחקים באנרבוקס שבחדרה. הפועל ירושלים משתתפת בשלב הבתים של המפעל זו שנה רביעית ברציפות, הודחה אשתקד בשלב הפליי אין.

איל חומסקי אלכסנדר דז'יקיץ' הפועל ירושלים
יקוו לעבור השנה את שלב הפליי אין. חומסקי ודז'יקיץ' | אודי ציטיאט

שיטת ליגת האלופות לא תשתנה מהעונה שעברה. 28 קבוצות העפילו ישירות לשלב הבתים, אליהן יצטרפו ארבע קבוצות מתוך 24 שישתתפו בשלב המוקדמות. הקבוצות ישחקו בשלב הבתים הראשון בשמונה בתים בני ארבע קבוצות, כשהראשונה תעפיל ישירות לטופ 16 והקבוצות במקום השני והשלישי יפגשו בסדרת הטוב משלושה על מקומות בטופ 16. הטופ 16 יכלול ארבעה בתים של ארבע קבוצות, כששתי הראשונות יעפילו לרבע הגמר, ששוב ישוחק בשיטת הטוב משלושה משחקים. מנצחות רבע הגמר ישחקו בפיינל פור.

הקבוצות שהעפילו לשלב הבתים: א.א.ק אתונה (יוון), בשקהיר קולג' (טורקיה), מנרסה (ספרד), בני הרצליה, דרושפאקה (טורקיה), ססארי (איטליה), נימבורק (צ'כיה), אוסטנד (בלגיה), גלאטסראיי (טורקיה), הפועל ירושלים, הפועל חולון, אלופת הונגריה (קורמנד או שומבטלי), איגוקאה (בוסניה), דיז'ון (צרפת), לגיה ורשה (פולין), טנריפה (ספרד), לימוז' (צרפת), לודוויגסבורג (גרמניה), פאוק סלוניקי (יוון), פו אורתז (צרפת), פרישטרי (יוון), קרשיאקה (טורקיה), ריטאס וילנה (ליטא), בילבאו (ספרד), בון (גרמניה), מורסיה (ספרד), רג'יו אמיליה (איטליה), VEF ריגה (לטביה).

פו אורתז עשויה למצוא את עצמה מחוץ לשלב הבתים אם לא תקבל אישור לשחק בליגה הצרפתית בעונה הבאה, ובמקרה כזה שטרסבורג תחליפה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי