דוברת נכנס לרשימה מצומצמת, גלעד לוי הכי יעיל, רינסקי מלך השלשות

שיאן הדקות של האליפות הפך לישראלי השביעי שנבחר לחמישיית המצטיינים, הנציג השני של הפועל ירושלים שלט בצבע. המספרים מאחורי ההישג של העתודה

(גודל טקסט)

מסורת ההצלחות הישראלית באליפות אירופה לנבחרות עתודה נמשכה גם בקיץ 2022. הנבחרת של אורן אהרוני לא סומנה כמועמדת להגיע רחוק במיוחד לפני פתיחת הטורניר, אבל הגיעה לחצי הגמר עם הצגות יפות, וסיימה את הופעותיה אמש (ראשון) במקום הרביעי, אחרי הפסד למונטנגרו. בסך הכל עומדת נבחרת העתודה של ארבע העפלות רצופות לחצי הגמר.

כוכב הנבחרת השנה היה ללא ספק נועם דוברת. אחרי עונה לא קלה שכללה פציעה טורדנית ומעבר ממכבי ראשון לציון והפועל ירושלים, הגארד בן ה-20 קיבל את הצ'אנס לחזור לתפקד על שחקן מוביל, והראה את מגוון היכולות שלו.

בחירתו לחמישיית הטורניר לצד ה-MVP חואן נונייס (ספרד), אדם בונה (טורקיה), פדור ז'וגיץ' (מונטנגרו) ומנטאס רובשטאביצ'יוס (ליטא), הפכה אותו לישראלי השביעי שנבחר לחמישיית המצטיינים באליפות אירופה עד גיל 20. הזוכים הקודמים, מיותם הלפרין (2004) וליאור אליהו (2005) ועד תמיר בלאט, יובל זוסמן, ים מדר ודני אבדיה (הישראלי היחיד שנבחר לחמישייה האליפות בשני טורנירים שונים), הפכו לשחקנים בכירים בכדורסל הישראלי וזו כמובן הציפייה הראשונית גם מדוברת.

שחקן נבחרת העתודה נועם דוברת לצד שחקן העבר ניקולה פקוביץ', אחרי שנבחר לחמישיית הטורניר באליפות אירופה עד גיל 20
המטרה: להביא את אותה יכולת לליגת העל. נועם דוברת | אתר רשמי, באדיבות איגוד הכדורסל

דוברת עמד באתגר לא קל. למרות שהנבחרת שיחקה שבעה משחקים בתשעה ימים, הוא כמעט לא ירד מהפרקט וסיים את האליפות במקום הראשון בדקות משחק, עם 35.1. הוא סיים את האליפות רביעי בנקודות (17.7 למשחק), שביעי באסיסטים (4.4), שלישי בריבאונדים מבין הגארדים (5.4) ושלישי במדד היעילות מבין הגארדים (16.1 למשחק).

הכוכב הנוסף לצידו היה גלעד לוי, שהפך החל מהקיץ האחרון בו חתם להפועל ירושלים לפרוייקט פיתוח נוסף של הקבוצה מהבירה. לוי סיים את האליפות עם ממוצעים של 15 נקודות ו-9 ריבאונדים למשחק, הוביל אותה באחוזים מהשדה (75) ואחוזים משתי נקודות (76.4), סיים שני במדד היעילות כשהוא צמוד לכוכב הטורקי המבטיח אדם בונה, ורשם שלושה דאבל-דאבלים.

גלעד לוי, שחקן נבחרת העתודה של ישראל
הרשים בהתקפה, התקשה בהגנה. גלעד לוי | אתר רשמי, fiba.com

אחת מתגליות הטורניר הייתה הראל רינסקי, בוגר מחלקת הנוער של מכבי תל אביב, שהציג קליעה מצוינת מחוץ לקשת וקור רוח מרשים. רינסקי סיים כמלך השלשות של האליפות עם 3.7 צליפות מחוץ לקשת פר משחק, ב-54.2 אחוזים. גם עמית אהרוני, בנו של מאמן הנבחרת, הציג יכולת טובה לפרקים וסיים את הטורניר במקום השני באסיסטים למשחק, עם 5.3 כאלה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי