הכי רחוק מהפועל תל אביב: על הקבוצה המבטיחה של דני פרנקו

play
שחקן הפועל תל אביב, תומר גינת | ברני ארדוב
תיקתקנו: סיכום היום בספורט, 19.9 06:56

עמוסה בזרים, תקציב שיא, סולד אאוט במנויים ובמפעל פרטי. הפועל תל אביב פותחת עונה אחרי הכנה לא פשוטה, תיקון טעויות תוך כדי ושורה תחתונה ברורה: סיום עונה שלא יכלול לפחות הגעה לארבע הראשונות יהיה בגדר כישלון

(גודל טקסט)

בהרבה מאוד כתבות אפשר ללכת סחור סחור, במקרה של הפועל תל אביב גרסת 2022/23, אי אפשר לסובב את הנתונים, אי אפשר לסובב את הקהל, מה שיקבע זו השורה התחתונה. הפועל תל אביב הנוכחית תהיה חייבת לשבור את תקרת הזכוכית שלה. פחות מגמר פלייאוף, הצלחה בגביע המדינה והשתתפות מכובדת ביורוקאפ, תהיה אי הצלחה. אי הגעה לארבע הראשונות בליגה, דבר שהאדומים עשו פעם אחת מאז שחזרו לליגת העל, תהיה כישלון גדול.

בפעם הראשונה מזה עשור, האדומים לא מגיעים כאנדרדוג לעונה. הם לא יכולים לראות בהפסד במשחק גדול כדבר שלא נורא, הם צריכים להסתער על כל תואר, דבר שבהפועל ירושלים ובהפועל חולון כבר למדו לעשות בשנים האחרונות. הפועל תל אביב הנוכחית הפכה את ליגת העל משתי קבוצות שרוצות להתחרות כשוות במכבי תל אביב, לשלוש כאלה, ועם היומרות הנוכחיות היא פותחת הערב (שני, 20:00) עונה בגביע ווינר, ותרצה להראות את העוצמות שלה.

שחקן הפועל תל אביב תומר גינת
העלה את רף הציפיות. תומר גינת | ברני ארדוב

בסוף שבוע אחד הפכה הפועל תל אביב לקבוצה שהיא היום. ב-17 ביוני הודיעו ביורוקאפ כי האדומים ישחקו במפעל בעונה הבאה, ושלושה ימים לאחר מכן החליט תומר גינת להיענות להצעה של הקבוצה ולחתום על חוזה לחמש שנים תמורת כמיליון דולר. רף הציפיות עלה, ובהפועל עשו את הכל נכון כדי להרים אותו עוד ועוד.

בקבוצה הצליחו לראשונה למכור את כל המנויים להיכל שלמה למשחקי הליגה, וגם ביורוקאפ יהיו עם יותר מ-2,000 מנויים, כתוצאה ישירה מכך התקציב עלה, ולאחר מכן גם ספונסר ראשי מעניין בדמותו של חברת "ויגן פרינדלי" הצטרף למערכה. אבי זיידנברג, האיש שעומד מאחורי הקלעים אבל אחראי על חלק משמעותי בתקציב של הקבוצה, ממשיך לעונה נוספת, וביחד הקבוצה עברה ככל הנראה את הפועל חולון והגיעה לתקציב השלישי בגודלו בליגה.

מלבד ההגעה של גינת, בהפועל עשו הכל נכון. שמרו על הבסיס של ג'יי פי טוקוטו, ג'ייקובן בראון, בר טימור, עידן זלמנסון, גיל בני ולוטן אמסלם, צירפו זרים מוכחים ברמה אירופית, הביאו זר שישי כשהתגלו בעיות, אליהן עוד נגיע, ואפילו הכניסו את היד לכיס וצירפו עוד ישראלי בכיר כמו אדם אריאל. השורה התחתונה – סגל עמוק של עשרה שחקנים בליגה, 12 ביורוקאפ, רמת כישרון בסגל הישראלי שיותר קרובה למכבי תל אביב מאשר לכל קבוצה אחרת בליגה, ותמיכה מרשימה מאוד מצד הקהל.

דני פרנקו מאמן הפועל תל אביב
קיבל סגל איכותי. עכשיו חובת ההוכחה עליו. דני פרנקו | דני מרון

ובכל זאת, הפועל תל אביב הנוכחית לא עברה קיץ חלק. זה החל עם סאגת קיילב אגאדה שברח לקבוצה אחרי שכבר סיכם את תנאיו ובהפועל תל אביב כבר הכינו הודעה לעיתונות. בקבוצה כבר שמו את אגאדה מאחוריהם אחרי שצירפו את קסביאר מנספורד, שמסתמן כשחקן משמעתי מאוד בסגל הקבוצה, אבל אחרי אגאדה הצליחו האדומים לפספס גם את אוברי דוקינס, שהעדיף לנסות ולמצות את אופציית ה-NBA שלו.

שני שחקנים שכבר הגיעו לקבוצה, עשו זאת במצב לא אופטימלי. הראשון הוא טראוויס ווריק, שבהפועל קיבלו מידע מוטעה לגבי מצבו הרפואי, ולאחר שהגיע לארץ התברר כי לא יכול לשחק בתקופה הקרובה אחרי שעבר ניתוח. האדומים הגיעו עמו להסכם על התרת חוזהו, ובשלב מתקדם של הקיץ צירפו את אדם אריאל. ג'יימס יאנג, שחזר לקבוצה אחרי הרבה מאוד לבטים, בא עם משקל עודף משמעותי, היה לא טוב במשחקי ההכנה ונפצע בסוף השבוע שעבר כשהוא ייעדר בתקופה הקרובה.

בעיות נוספות בהכנה הגיעו בשל ההיעדרות של שחקני נבחרת ישראל ששיחקו באליפות אירופה, והפציעה של בר טימור. בהנהלה נענו לבקשה של דני פרנקו, צירפו זר נוסף לחוזה זמני, ולבסוף גם החתימו אותו עד לסיום העונה, אך נכון לעכשיו אין בכוונתם ללכת צעד נוסף ולרשום חמישה זרים למשחקי הליגה.

שחקן הפועל תל אביב ג'ייקובן בראון עם ג'יי. פי. טוקוטו
מסמלים את ההמשכיות בהפועל תל אביב. בראון וטוקוטו | קובי אליהו

נחזור לשורה התחתונה. בהפועל תל אביב לא יקבלו העונה כל דבר שהוא לא הצלחה, מה שיעלה באופן צפוי את רף הלחץ במועדון שהוא לא רגוע גם ככה. בקבוצה יודעים שחשוב מאוד לפתוח את העונה ברגל ימין, דבר שהם לא עשו בעונה שעברה, כשאחד מאנשי הפועל סיפר בגילוי לב השבוע כי "כל הטירוף שיש מסביבנו יכול להרים אותנו לשמיים, אבל אם היכולת לא תהיה בהתאם, יכול גם להפיל אותנו למטה".