הפועל ירושלים מנסה להתנחם: "אלה דברים שיכולים לקרות בהכנה לעונה"

קאדין קרינגטון וספידי סמית' חיברו 48 נקודות, אבל יתר השחקנים הגיעו יחד ל-23 בלבד - והקבוצה זקוקה מהרכז לסגנון אחר. אחרי ההפסד להפועל תל אביב, ולפני המפגש הגורלי עם דרושפאקה, האם הבעיה המהותית יותר מסתתרת בכלל אצל זאק הנקינס בצבע?

(גודל טקסט)

אם אלכסנדר דז'יקיץ' היה יודע מראש שיקבל תשע שלשות ו-48 נקודות מקאדין קרינגטון ומספידי סמית' בחצי גמר גביע ווינר, אמש (רביעי) מול הפועל תל אביב, הוא בוודאי היה רגוע בדרכו לחדרה. אולי זה לא היה מבטיח לו ניצחון, אבל מאמן הפועל ירושלים לא יכול היה לדמיין שקבוצתו תסיים את הערב עם 71 נקודות בלבד.

התצוגה בהפסד 76:71, גם אם מדובר בסטיית תקן סטטיסטית שאינה מלמדת על השגרה שמצפה העונה בארנה – חושפת סימנים של חוסר איזון בסגל. את העובדה שירושלים מודל 2023 תלויה בראש ובראשונה בגארדים שלה, יודעים כולם; אבל היא הייתה מעדיפה לחיות עם הידיעה שגם בימים שבהם ליוואי רנדולף לא ימצא את הטבעת (0 מ-6 מהשדה), יהיה לה מי שיחפה עליו.

אלכסנדר דז'יקיץ' מאמן הפועל ירושלים
71 נקודות בלבד? יש בעיה. דז'יקיץ' | דני מרון
זאק הנקינס, הפועל ירושלים
ארבע נקודות ב-25 דקות. הנקינס | דני מרון

וכאן מסתתרת הנקודה שצריכה להטריד את דז'יקיץ': הוא מצא מי שיחפה על אפס הנקודות שניפק מלך הסלים המכהן של ליגת האלופות, וזה עדיין לא עזר לו. לא כדי לנצח, ולא כדי להגיע למנת קליעה סבירה. כי סמית', בעיקר הוא, לא אמור להיות אמון על מלאכת הסקורר. לא מאמינים? תשאלו אותו.

"הדבר שאני הכי אוהב לעשות על הפרקט זה להכניס את החברים שלי למשחק, ולגרום לכך שכולם יהיו מרוצים ובטוחים בעצמם", אמר סמית' בריאיון לוואלה! ספורט זמן קצר לאחר שחתם בירושלים.

התוצאה אתמול מוכיחה שלא טעה; הוא קלע 21 נקודות, אבל שבעת השחקנים שאינם קרינגטון צברו יחד רק 23. הוא מסר ארבעה אסיסטים, אך איבד חמישה כדורים, והקבוצה כולה עמדה על יחס שלילי של 12 ל-19. מוקדם יותר השבוע, כשנקלע ליום קליעה חלש (שלוש נקודות, 1 מ-4 מהשדה), אבל פיטם את חבריו בעשרה אסיסטים, חייהם נראו בהירים יותר.

ובעוד אפשר לייחס את התקלות בקו האחורי ליום רע, הרי שהמאורעות באזור הצבע עלולים להיות מטרידים הרבה יותר מבחינת האדומים. אחרי נקודה אחת ב-15 דקות בניצחון על הפועל אילת ברבע הגמר, זאק הנקינס שוב לא היה אפקטיבי בהתקפה וסיים עם ארבע נקודות ב-25 דקות.

"אלה דברים שיכולים לקרות בקדם עונה", סיכם עוז בלייזר, שנתקע על שבע נקודות (1 מ-7 לשלוש) ומדד 4- ב-29 דקות. "רצינו לנצח, והמשחק הזה היה חשוב לנו, אבל החטאנו המון זריקות, בעיקר אני. חבל. אנחנו רק בהתחלה, ונשתפר ככל שנתקדם. עם הזמן נלמד לשחק טוב יותר בהתאם לשיטה, ויש שחקנים שצריכים להכניס לעניינים".

שחקני הפועל ירושלים מאוכזבים
מי יחפה עליו? רנדולף | דני מרון

עם כל הכבוד לאובדן האפשרות לזכות בגביע ווינר, כבר ביום שני חוזרת ירושלים לזירה שלא האירה לה פנים בלשון המעטה בשנתיים האחרונות – ליגת האלופות. שיבוץ הלוח סידר לה שני משחקי בית בתחילת העונה, בשבוע הבא מול דרושפאקה ובעוד שלושה שבועות נגד לודוויגסבורג; מדובר בהזדמנות לייצר מומנטום, אבל גם בסכנה גדולה להסתבך עוד לפני חודש נובמבר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי