סוף לקריירה מרשימה: גל מקל צפוי להודיע על פרישה ביום רביעי

play
איזו דרמה. מקל | רויטרס
תיקתקנו, סיכום אירועי היום בספורט 24.10 06:23

קפטן נבחרת ישראל בן ה-34, שלא שיחק במסגרת קבוצתית מאז פברואר, החליט לתלות את הנעליים ולוותר על הצעות שהיו לו מליגת העל

(גודל טקסט)

קפטן נבחרת ישראל גל מקל צפוי להודיע ביום רביעי הקרוב על פרישה רשמית מכדורסל בגיל 34, במסיבת עיתונאים מיוחדת עליה הכריז איגוד הכדורסל היום (שני). מקל התלבט רבות מאז סיום קמפיין אליפות אירופה הלא מוצלח עם נבחרת ישראל, האם לפרוש או לחתום באחת מקבוצות ליגת העל שהתעניינו בו, אך החליט לתלות את הנעליים בגיל מוקדם יחסית. השחקן לא שיחק בקבוצה מאז חודש פברואר כשנפצע במדי אנדורה הספרדית ולאחר מכן שוחרר מהקבוצה.

מקל (1.92) עבר בגילאים הצעירים בין מחלקות הנוער של הפועל תל אביב, רמת השרון ומכבי תל אביב בה שיחק עד גיל נוער. הוא ניסה את מזלו באוניברסיטת וויצ'יטה סטייט במשך שנתיים לפני שחזר למכבי תל אביב, והושאל מיידית להפועל גלבוע/גליל בקיץ 2008. בעונתו הראשונה הוא הפך לשחקן מוביל בליגת העל וחזר לצהובים בסוף הקיץ כשבמקביל הוא מוזמן לסגל נבחרת ישראל ליורובאסקט 2009.

אחרי תקופה קצרה במכבי מקל עזב וחזר לגלבוע כשהוא זוכה בסוף אותה עונה עם הקבוצה באליפות. אחרי עונה נוספת בגן נר יצא מקל לראשונה לאירופה וחתם בבנטון טרוויזו האיטלקית. את עונת 2012/13 פתח מחוץ למגרשים אך במהלך העונה הצטרף למכבי חיפה וזכה בסופה של אותה עונה באליפות נוספת.

שחקן מכבי חיפה גל מקל חוגג
הוציא את המקסימום של המקסימום. גל מקל חוגג את האליפות עם מכבי חיפה | אדריאן הרבשטיין

הקריירה של מקל זינקה לגבהים אחרים בעונת 2013/14 לאחר שהרשים במבחנים בארצות הברית וחתם בדאלאס מבריקס. הוא נפצע בינואר באותה עונה ומיעט לשחק משלב זה. בדצמבר 2014 חתם על חוזה בניו אורלינס פליקנס אך שוחרר אחרי כמה משחקים. מקל המשיך במסע שלו כשחתם בניז'ני נובגורוד הרוסית עד לתום עונת 2014/15, ובעונה לאחר מכן חתם בכוכב האדום בלגרד, אך לא הסתדר ושוחרר במהלך העונה כשהוא חותם בחזרה במכבי תל אביב לחוזה לשלוש שנים וחצי.

גם בקנדציה השנייה שלו בצהוב מקל לא ידע הצלחה ואחרי שנה וחצי עזב לגראן קנאריה הספרדית. הוא החל במסע אירופי החל משלב זה, שיחק בזניט סנט פטרסבורג, רג'יו אמיליה ומלאגה, לפני התחנה האחרונה שלו בקריירה, אנדורה הספרדית.

מקל שיחק בנבחרת ישראל בחמש אליפויות אירופה, זכה פעמיים בתואר שחקן העונה בליגת העל, זכה בשתי אליפויות מדינה ושני גביעי מדינה. הוא שיחק שש עונות בלבד בליגת העל בהן קלע 1,470 נקודות.