דיוויד בלאט ואבי אבן יקבלו את הסמכויות של ניקולה וויצ'יץ'

מכבי ת"א מתכוננת ליום שאחרי ההודעה הדרמטית: יו"ר הוועדה המקצועית וראש מחלקת הסקאוטינג יקבלו חלק מהתפקידים של הקרואטי שיעזוב בתום העונה. כעת נחשפים הפרטים מאחורי הקלעים: וויצ'יץ' ידע שזו תהיה עונתו האחרונה, בשל סיבות משפחתיות

(גודל טקסט)

ה-10 בנובמבר 2022 ייזכר בהיסטוריה של מכבי תל אביב כאחד הימים המשמעותיים של המועדון, ולא בשל ההפסד לברצלונה, אלא כמובן בגלל ההודעה הדרמטית של ניקולה וויצ'יץ' על עזיבת המועדון בסוף העונה.

וויצ'יץ' נכנס לחדר מסיבת העיתונאים מלווה בכל הנהלת המועדון, העובדים הבכירים ומאמן ברצלונה שרונאס יאסיקביצ'יוס, ומסר את ההודעה וניסה להסביר למה קיבל את ההחלטה. לאחר מכן בירכו אותו חברי ההנהלה והקרואטי לא הסתיר את התרגשותו כשאפילו דמעות זלגו מעיניו. אחרי כמעט 10 שנים בתפקיד, עידן וויצ'יץ' במכבי תל אביב יגיע לסיומו.

ניקולה וויצ'יץ', המנהל הספורטיבי של מכבי תל אביב
ההחלטה הבשילה כבר בקיץ. וויצ'יץ' | דני מרון

לקראת סוף העונה שעברה התקבלה החלטה במשפחת וויצ'יץ' שהבן מארין (14) ששיחק במחלקת הנוער של מכבי תל אביב, ישוב לקרואטיה כדי להתפתח שם לצד המאמנים בספליט שגידלו את האב ניקולה, וכן את הפרוספקטים הקרואטים שהגיעו למכבי תל אביב – דראגן בנדר ואנטה ז'יז'יץ'. יחד עם מארין עזבה האם איבונה, כשהבת הגדולה של המשפחה כבר לומדת באוניברסיטה בארצות הברית.

ההחלטה של משפחת וויצ'יץ' לא הייתה פשוטה. מצד אחד היה ברור שהפרדת המשפחה תוביל בסופו של דבר לעזיבת מכבי תל אביב, אך הרצון לפעול לטובת הבן גברה על האהבה הגדולה שיש למשפחה לישראל.

כבר בתחילת הקיץ קיבל וויצ'יץ' את ההחלטה שהעונה הנוכחית תהיה האחרונה שלו במכבי תל אביב. את ההחלטה הזאת הוא שמר לעצמו ולמשפחתו, ועסק בבניית הקבוצה ביחד עם האנשים שעבדו איתו בשנים האחרונות – אנשי מחלקת הסקאוטינג אבי אבן ויאיר שבח, המאמן עודד קטש והתוספת החדשה, יו"ר הוועדה המקצועית של המועדון – דיוויד בלאט.

לאחר שהחלה העונה, וויצ'יץ' עידכן את הנהלת מכבי בהחלטתו. הוא עשה זאת לפני קצת יותר משבועיים, כשהקבוצה אחרי פתיחת עונה טובה מאוד. בהנהלה קיבלו את ההחלטה בהפתעה גדולה, ולאחר מספר ימים כשהבינו שמדובר בהחלטה סופית, הוחלט כי אין מה להחזיק את המידע אצלם ויש לעדכן את אנשי המועדון ואת התקשורת והאוהדים.

במכבי החליטו שלשום לקיים את מסיבת העיתונאים אחרי המשחק נגד ברצלונה, ללא קשר לתוצאה של המשחק. עוד לפני המשחק בילה וויצ'יץ' עם חברו הטוב יאסיקביצ'יוס בתל אביב ועידכן גם אותו בהחלטה.

המנהל המקצועי של מכבי תל אביב, ניקולה וויצ'יץ', עם דיוויד בלאט, אבי אבן
עידן חדש. בלאט ואבן לצד וויצ'יץ' | אתר רשמי, אינסטגרם מכבי תל אביב

"בתום העונה ולאחר תהליך חפיפה מסודר, סמכויותיו של ניקולה יחולקו בין מספר בעלי תפקיד קיימים בתוך המועדון", מסרה מכבי תל אביב לאחר חצות לגבי המבנה העתידי של המועדון.

בקבוצה החליטו שלא למנות מנהל ספורטיבי במקומו של וויצ'יץ', שימשיך בעשייה שלו עד לסיום העונה. לקרואטי סמכויות מקצועיות שיחולקו בין אבי אבן לדיוויד בלאט, אך גם סמכויות נוספות שצפויות להתחלק בין אנשים נוספים, כמו ניהול תקציב השחקנים, ניהול המשאים ומתנים עם שחקנים ודברים נוספים.

אנשי הקבוצה סיפרו כי הם מאמינים שעצם פרסום הודעת העזיבה בשלב כל כך מוקדם, תעזור לתהליך ותאפשר את יציאתו של וויצ'יץ' מבלי שההכנות לעונה שלאחר מכן ייפגעו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי