ה-MVP חוזר לישראל: צ'ינאנו אונואקו חתם בהפועל תל אביב

מהלך מרשים של האדומים: הסנטר, שהוכתר אשתקד לשחקן העונה בליגת העל ועזב בשבוע שעבר את דינמו ססארי, מצטרף. כריס הורטון עשוי לעזוב

(גודל טקסט)

הבאזז סביב הפועל תל אביב מרקיע שחקים העונה. המעבר ליורוקאפ, החזרה של תומר גינת והמאזן המושלם בליגת העל רק הגבירו את התיאבון, ועם מימון האוהדים לחמישה זרים – האדומים עומדים בפני קפיצת מדרגה נוספת: צ'ינאנו אונואקו חתם היום (ראשון) בקבוצה ואמור להחליף את כריס הורטון שעשוי לעזוב.

אונואקו (26, 2.08 מ') הוכתר אשתקד לשחקן העונה בליגת העל, זכה עם בני הרצליה בגביע המדינה – אחרי ניצחון על הפועל תל אביב בגמר – והצעיד אותה לגמר הפלייאוף. הוא העמיד ממוצעים של 15.7 נקודות ו-9.3 ריבאונדים, אבל התקשה להשתלב בשבועות האחרונים בדינמו ססארי ועזב אותה אחרי עשר הופעות בלבד.

מבחינה סטטיסטית, לא נראה שמשהו השתבש עבור אונואקו, הוא הצטיין עם 18 נקודות, 9.3 ריבאונדים ו-4.7 אסיסטים למשחק בליגת האלופות (12 ו-7.3 בהתאמה בליגה), אבל מקורות באיטליה סיפרו על קשיי כימיה בינו לבין חבריו לקבוצה. בשבוע שעבר הודיע המועדון על שחרורו.

בעקבות הבאתו, צפויה הפועל להיפרד מכריס הורטון. הסנטר שהגיע בקיץ מסיים קדנציה קצרה עם תואר סגן מלך הריבאונדים הזמני של היורוקאפ (9.7 למשחק) לצד 7.3 נקודות.

צ'ינאנו אונואקו
מתברר שאת תנועת הפטיש והמגל הוא כבר מכיר היטב. צ'ינאנו אונואקו | GettyImages, Chinanu Onuaku

המאמן דני פרנקו בירך על ההחתמה: "מעמדה של קבוצה מנצחת בחרנו להעדיף את הסיכוי על הסיכון ולתגבר את עצמנו בצבע עם צ'ינאנו. כנראה שאין הרבה שחקנים שהיינו לוקחים בשלב מוקדם כל כך של העונה, ובטווח הקרוב נכונה לנו משימה לא פשוטה של התאמות, חיבור וכימיה, אבל הזמינות של צ'ינאנו הציבה בפנינו אתגר מקצועי ומנטלי גדול. נרוויח מהמהלך בטווח הארוך".

היו"ר רמי כהן הוסיף: "זו ללא ספק אחת ההחתמות שמאוד רצינו. אונואקו היה שחקן שרצינו בקיץ, שעונה על הדרישות המקצועיות שלנו ויכול לתת לנו בהחלט ערך מוסף. ובכל זאת, ברור לנו שאנו מאתגרים את המשפט: 'אויבו של הטוב הוא הטוב יותר' וזה החלק הקשה בהחלטה הנוכחית. נעשה הכול בשביל לדאוג לשילובו מבלי לפגוע בכימיה שהושגה בקבוצה".