שלמה שרף יורה: שום מאמן בכדורגל הישראלי לא היה עושה את הטעות הזו

play
יוסי בניון | ניב אהרונסון
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 27.3 06:32

מאמן נבחרת ישראל בעבר ביקר ב-103FM אחרי המפלה הכואבת מול איסלנד: "היו טעויות שזעקו לשמיים". וגם: חולשתו של אלי דסה, פרק הזמן שברק בכר יקבל והכאב האישי על יוסי בניון ואלון חזן שכשלו

(גודל טקסט)

לאחר שנבחרת ישראל שוב לא העפילה לאליפות אירופה והמאמן אלון חזן והמנהל המקצועי יוסי בניון שילמו את המחיר, שלמה שרף עלה לשידור בתוכנית הספורט של 103FM וניתח את הטעויות.

מאמן נבחרת ישראל בעבר סיכם את הקדנציה של בניון וחזן: "באיזשהו מקום צר לי באופן אישי, כי אני מאוד מחבב את שניהם והם היו שחקנים שלי, שחקנים מצוינים עם אישיות חזקה. אם המשחק האחרון לא היה עם כל כך הרבה טעויות מבחינת ההרכב ומבחינת הסגל, הם אולי היו מקבלים את השנתיים הנוספות, כי אולי העניין הזה שהמשחקים לא שוחקו בארץ היה נותן קצת הנחה לכישלון שלהם. אפשר להפסיד בכדורגל, אבל הצורה שזה נראה זה היה בלתי רגיל. שום מאמן בכדורגל הישראלי לא היה עולה למשחק הזה בלי אוסקר גלוך בהרכב, או לשים את דור פרץ בתפקיד לא שלו ולהשאיר את נטע לביא בחוץ. היו טעויות שזעקו לשמיים ואני חושב שזה מה שגרם לעזיבה של כל הצוות. אם זה היה נגמר בתוצאה סבירה ומפסידים, אפשר להפסיד, אבל לא ככה".

אלון חזן | רויטרס

האזינו לדברים

על כך שהנבחרת סופגת בקצב מסחרר: "אין שחקני הגנה מספיק טובים, זה היה ידוע שמיגל ויטור נמצא בשלהי הקריירה שלו ושאלי דסה בירידה טוטאלית מתחילת הקמפיין, והיה חלש מאוד בכל המשחקים. לא נעשה שום דבר בענין הזה. ברגע שאין לך בלמים צריך לשחק עם קישור יותר אגרסיבי. נטע לביא היה חייב להיות במגרש יחד עם פרץ ואוסקר גלוך מתחת לחלוץ, והכל היה נראה אחרת. העניין הזה פגע בנו יותר בהכל. מי בנה את הציפיות? התקשורת בנתה. אנחנו נוטים לזלזל, אבל גם בקמפיין הקודם לא ניצחנו את איסלנד".

אלי דסה | אימג'בנק GettyImages, Horvath Tamas

על המאמן הבא של נבחרת ישראל: "אני חושב שזה כנראה יהיה ברק בכר ותהיה לו את האפשרות לאמן במשך ארבע שנים בטוח, כי בשנתיים הקרובות אנחנו מבינים שאין לנו שום סיכוי. יהיו לו ארבע שנים לבנות את הנבחרת. הוא צריך לבחור את השחקנים הטובים ביותר, ולזכור שמי שמשחק באירופה צריך להיות בנבחרת. הם משחקים בקצב אחר. אסור לנו לחשוב שאין סיכוי, אנחנו צריכים להאמין".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי