"צריך להיפרד מערן זהבי בצורה מכובדת – ויהיו הזדמנויות לעשות את זה"

play
ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב מאוכזב | אריאל שלום
"המקסימום שלנו לא הספיק": צפו בנחיתת נבחרת ישראל אחרי המפלה מול איסלנד 01:13

עתידו של חלוץ מכבי ת"א ("גלוך וחלאילי צריכים להוביל את התקפת הנבחרת"), מוקדמות המונדיאל ("גם אם פפ יאמן אין לנו סיכוי") ומינוי בן שמעון ("מגיע בשלב טוב מבחינה נפשית"). אוזן מנתח ב-103FM

(גודל טקסט)

אחרי שברק בכר ירד מהפרק ודרכו של רן בן שמעון לנבחרת נסללה, פרשן ספורט1 אורי אוזן עלה לשידור בתוכנית הספורט של 103FM וניתח את המינוי והסיכויים של ישראל בקמפיינים הקרובים.

על מינוי בן שמעון אמר אוזן: "בהתחשב בזה שברק בכר החליט לוותר, אני חושב ששינו זוארץ עשה את ההחלטה הנכונה. רן עשה מסע יפה וגם אימן נבחרת בעבר (קפריסין), אני חושב שהוא מגיע בשלב טוב בקריירה מבחינה נפשית. יש לו את העניין הזה שבקבוצות הגדולות שהוא היה בהן הוא פחות הצליח, גם בגלל התנהלות מול שחקינם עם הרבה מאוד אגו, אבל דווקא לסיטואציה שהנבחרת נמצאת בה, כשהיא בעצם צריכה להתחיל מחדש את הבניה שלה לקראת מוקדמות היורו הבא, אני מקווה שבאמת ייתנו לו ארבע שנים. לעבוד עם מנור סולומון ודומיו זה דווקא דבר טוב לרן, ואני מקווה שהוא יבנה צוות טוב סביבו ויחזיק בתפקיד ארבע שנים. בשנתיים הקרובות (ליגת האומות ומוקדמות מונדיאל) בוודאות אין לך סיכוי, גם אם פפ יאמן".

האזינו לדברים

האם החבר'ה מהנבחרות הצעירות יכולים להוביל את ישראל לטורניר גדול: "אני חושב שכן, זה דור מצוין. זה גם מנור סולומון שלא היה בנבחרות האלה, יש לנו שני שוערים טובים וגם השחקנים פרוסים טוב על העמדות. המטרה היא שייצאו לאירופה ויתקעו יתד שם. אם יהיו לנו 7-8 שחקנים באירופה, אז לרן יהיה עם מה לעבוד. אם לא, אז אנחנו לא נעלה וזה לא משהו שהוא מפתיע. אני חוזר, לא היו לנו מעולם שחקנים כל כך צעירים שיצאו לאירופה בכמות כזו. אם באמת הם יתקעו יתד בליגות באירופה וישחקו שם שבעה או שמונה שחקנים, עוד שנתיים יהיה לנו סיכוי. לא במוקדמות המונדיאל, שלא יהיו טעויות. במשחק האחרון שלנו (נגד איסלנד) שיחקנו עם שחקן שדה אחד שמשחק בליגה הרוסית – ככה אתה לא יכול להגיע לשום מקום. אני מאוד מקווה שבטורניר הבא יהיו שחקנים שמשחקים בליגות אירופאיות".

רן בן שמעון | לירון מולדובן

אוזן ביקר פעם נוספת את התנהלותו של יוסי בניון: "כשהכל מסביב פחות טוב והמנהל המקצועי רב עם כל מה שזז ונתן אווירה לא טובה לנבחרת, מאוד קשה להצליח. אני מקווה שרן בהתנהלות נכונה, והוא אחד שיודע לעבוד עם אנשים, יידע איך לעשות אווירה טובה עם שחקנים טובים סביבו. זה לא תלוי רק בו, הוא צריך שיהיו לנו הרבה ליגיונרים ואם זה יקרה אז יהיה לנו סיכוי".

על קמפיין ליגת האומות הקרוב: "סביר להניח שנסיים אחרונים בבית ונרד דרג. אחרי ליגת האומות יש מוקדמות מונדיאל, וגם שם אני חושב שצריך ללכת משנתון 99 ומטה – לרוץ עם נבחרת צעירה כמו שהסקוטים עשו לפני כמה שנים ולאט לאט השחקנים צברו ניסיון. זוארץ הוא אחד שכן מסתכל קדימה. אני חושב שבן שמעון צריך להישפט לא על סמך אם הוא עולה הוא לא עולה – כי הוא כנראה לא יעלה, אלא על האם השחקנים מתקדמים והאם יש יחסים טובים והוא מצליח להחזיק סגל טוב ונותן פייט לקבוצות בדרג שלנו. לטעמי, הוא צריך להישאר ארבע שנים. אברהם גרנט, האיש שעשה את הקמפיין הכי טוב ב-24 שנים האחרונות, הקמפיין הראשון שלו היה רע מאוד ובשני הוא תיקן את הטעויות של עצמו. רן למד המון מאברהם, התאמנתי אצל אברהם ואני מכיר מצוין את רן – יש ביניהם הרבה קווי דמיון. מאמן צריך ללמוד מהטעויות של עצמו. אם הוא מתחיל לריב עם כולם ועושה בלאגן ואתה רואה שאין לו כיוון – תחתוך. אני חושב שרן צריך לקבל ארבע שנים, כל מאמן שהיה הייתי אומר את זה. – בטח כאשר בשנתיים הקרובות זה די חסר סיכוי מראש".

שחקן נבחרת ישראל ערן זהבי | אימג'בנק GettyImages, Attila KISBENEDEK / AFP

על ערן זהבי והמשך דרכו בנבחרת: "אני חושב שבן שמעון צריך לשבת עם שינו ולהחליט מה עושים, לאן מכוונים ומה אנחנו מכינים לעוד שלוש שנים למשחקי מוקדמות היורו הבא. ערן זהבי כבר בגיל יחסית מבוגר, צריך להיפרד ממנו בצורה מכובדת ולא רק הוא, גם אלי דסה ושחקנים נוספים – לתת להם את הכבוד ויהיו הזדמנויות לעשות את זה בליגת האומות ולהיפרד מהם. המטרה של כולנו היא שהנבחרת שתגיע למוקדמות היורו הבא תהיה עם מספיק ניסיון כדי שבאמת יהיה לה סיכוי. אוסקר גלוך צריך להוביל אותה יחד עם ענאן חלאילי בחלק הקדמי, דניאל פרץ או עומרי גלזר, ששניהם יחסית צעירים, יחד עם סתיו למקין ושחקנים נוספים בחלק האחורי. אוסקר יעבור למועדון בכיר? אני לא הסוכן שלו. לפי מה שמדברים, נראה שהוא יעבור. חלאילי גם אמור אחרי שנה אחת בבלגיה לעבור לליגה גדולה יותר. השחקנים הצערים הפעם לא קפצו ישר לאיטליה או ספרד, אלא הלכו לליגת ביניים ואני מקווה שזה ישרת אותנו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי