אבי נמני: "וילי רוטנשטיינר הצליח לערבב פה את כולם"

play
מאמן נבחרת ישראל וילי רוטנשטיינר | ניב אהרונסון
נבחרת ישראל הובילה פעמיים, אבל הובסה 4:2 על ידי אוסטריה 03:00

קפטן נבחרת ישראל לשעבר דיבר בתוכנית הספורט של 103FM: "צריך להביא מאמן שיודע להוציא מהשחקנים את המקסימום". על אי זימון רפאלוב: "מזלזלים בנו". וגם: תהליך ארוך טווח וביקורת על ההתאחדות

(גודל טקסט)

אחרי ההפסד המאכזב לאוסטריה ולפני משחק נעילת קמפיין מוקדמות המונדיאל הערב (שני) מול איי פארו, קפטן נבחרת ישראל לשעבר, אבי נמני, דיבר בתוכנית הספורט של 103FM וסיפר על התהליך שצריכה להוביל ההתאחדות, ה"מהלך" של וילי רוטנשטיינר ואי זימונו של ליאור רפאלוב.

נמני נשאל מי צריך להתמנות למאמן הבא: "אני לא יודע אם זאת השאלה שצריכה להישאל. צריך לחשוב על משהו שהוא קצת יותר רחוק, תוכנית רצינית כמו שעושים במקומות אחרים, כגון פינלנד, איסלנד ונוברגיה, מקומות שבאמת הצליחו ולהעתיק מהם את הפורמט או ללכת על פרומט דומה, כדי לתת לנו סיכוי להצליח לטווח ארוך ולא להסתכל על הקמפיין הקרוב. אם צריך להקריב קמפיין או שניים, לא קרה כלום, להקריב. צריך לעשות פה תהליך בריא ונכון עם מאמנים איכותיים ושחקנים צעירים. הבעיה הכי בולטת היא בעמדת השוער ובחוליית ההגנה, לא גדלים פה שחקני הגנה מספיק טובים וצריך לעבוד על זה ולראות איך עושים את זה מגיל צעיר ואיך בונים, כי זה לא קורה. לכולם יש רצון טוב, כולם רוצים שהמאמנים שנבחרים יצליחו, אבל הדרך היא לא נכונה".

האזינו לדבריו של נמני

על וילי רוטנשטיינר: "אני לא פוסל אותו, להיפך, אני חושב שיש לו הרבה מה לתרום בכל העניין הלימודי, בכל הנושא של הקורסים, יש לו הרבה ידע, אבל הוא הגיע לפה על מנת שהכדורגל ישראלי יתקדם בנבחרת הצעירות, ופתאום הוא מוצא את עצמו על הקווים בנבחרת הבוגרת, כי זאת הייתה המטרה שלו והוא הצליח באמת לערבב פה את כולם והוא הצליח להגיע לשם".

מה השינוי שצריך לעשות: "להביא מאמנים סופר איכותיים לנבחרות צעירות, להשקיע כסף במאמנים שיהפכו את הצעירים לטובים יותר. הם יקבלו את הכלים להצליח ויתאמנו בתנאים יותר טובים. אין מה לעשות, צריך להשקיע הרבה מאוד כסף כפי שהשקיעו במדינות אחרות וזה הצליח".

נמני המשיך: "מבחינת ההווה, מאמן שלא מצליח להוציא את המקסימום מהסגל הקיים, כנראה שהוא לא המאמן המתאים. הסגל הוא הרבה יותר רחב ממה שאתה מכיר. בקמפיין הקודם של מוקדמות היורו, ישראל סיימה במקום החמישי בבית של שש נבחרות. מקום שלישי בקמפיין הנוכחי? מה רצית, לסיים גם אחרי מולדובה ואיי פארו? במקום לחשוב שאתה יכול להתמודד שווה בשווה עם סקוטלנד ועם אוסטריה. בארבע שנים האחרונות ניצחנו את סקוטלנד פעמיים. גם כשהגעת למשחק המכריע נגדם בחוץ בליגת האומות, הפסדנו להם בפנדלים. קיבלת הגרלה קלה ביותר על הנייר, אם היה בא לפה מאמן שבאמת יודע להוציא מהשחקנים את המקסימום. הנבחרת לא הגיעה ערוכה מבחינה טקטית, ראית הרבה מאוד בעיות. אני מסכים שרוטנשטיינר הוא לא הבעיה אבל הוא גם לא הפיתרון. צריך להביא מאמן שידע להוציא מהשחקנים את המקסימום".

שוב נדרש לענות ללא מעט שאלות. רוטנשטיינר | אודי ציטיאט

על חומר השחקנים הקיים: "אני חושב שיש פה שחקנים שלא מוציאים מהם את המקסימום. אני חושב שקבלת ההחלטות מבחינה מקצועית היא ממש לא נכונה. כל מי שעומד בפירמידה הזו של ההתאחדות לכדורגל, הם כל הזמן ניכנעים לתקשורת ומפריע להם מה שאומרים. מי שנמצא בתפקיד מפתח תמיד יהיה חשוף לביקורות וצריך לדעת ללמוד לחיות ולהתמודד עם ביקורות".

על אי זימון רפאלוב: "ליאור הוא לא שחקן שלי. לא יכול להיות שהוא לא בנבחרת. זה דברים שהם הזויים. בנבחרת אנגליה, ראשפורד נעלב כשהוא עולה מהספסל? מזלזלים בנו, צוחקים מאיתנו, אני לא מוכן לשמוע את ההסברים האלה, זה ממש לא לעניין ולא רציני בכלל להגיד את זה".

ליאור רפאלוב | VIRGINIE LEFOUR/BELGA MAG/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי