"איך השחקן הישראלי הטוב ביותר אחרי זהבי לא מוזמן לסגל הנבחרת?"

play
וילי רוטנשטיינר מאמן נבחרת ישראל | GettyImages, Craig Williamson - SNS Group
לפחות סיימנו במקום השלישי: 2:3 דחוק לישראל על איי פארו 02:51

מוטי איוניר דיבר בתוכנית הספורט של 103FM ותהה לגבי ליאור רפאלוב: "למה אף אחד לא שואל איך זה יכול להיות? אני לא מבין את זה". על רוטנשטיינר: "אני רוצה לאמן את יובנטוס, יש סיכוי שאאמן אותה?"

(גודל טקסט)

ישראל ניצחה אמש (שני) 2:3 את איי פארו באצטדיון בנתניה וסיימה את קמפיין מוקדמות מונדיאל 2022 במקום השלישי. עוד לפני ההתמודדות שנערכה לפרוטוקול, מאמן הפועל אום אל פאחם, מוטי איוניר, התראיין בתוכנית הספורט של 103FM ודיבר על עמדת המאמן והבעיות של הנבחרת.

איוניר אמר בפתיחת דבריו: "אני לא חושב שהבעיה של רוטנשטיינר היא המערך. הבעיה בעיניי מתחילה בזה שהוא לא מאמן כדורגל, הוא לא הגיע לישראל לאמן כדורגל. אני רוצה לאמן את יובנטוס, יש סיכוי שאני אאמן אותה? אני לא נכנס לסיבות כספיות ולהחלטות של ההתאחדות. כאיש מקצוע, אני חושב שאדם שהגיע לא כמאמן, לא יכול להפוך להיות מאמן נבחרת ישראל אם בהגדרה שלו הוא לא מאמן בכלל. זה כמו שאחד מכם שמגיש את התוכנית, יהיה מחר העורך המוזיקלי. אני לא מכיר את רוטנשטיינר, להיפך, ראיתי ריאיון איתו ב"סערה בממלכה" עם לירון שכנר והוא נראה לי איש מאוד נחמד. אבל בין להיות איש נחמד לבין להיות מאמן נבחרת ישראל…"

האזינו לדבריו של איוניר

איוניר המשיך: "אני עד היום לא מצליח להבין את זה. שמעתי את רוטנשטיינר אומר מילים יפות על ביברס, שמגיע לו, באמת, הוא עושה קריירה יפה והוא שחקן טוב, אבל איפה רפאלוב? למה אף אחד לא שואל איך זה יכול להיות? אני באמת לא מבין. זהבי הוא הכדורגלן הישראלי הטוב ביותר בעשור האחרון, בלי ספק, הוא שחקן מדהים, לא היה בישראל הרבה שנים מישהו כמוהו ולא יודע גם אם יהיה פעם מישהו שיעשה את הדברים שהוא עושה. מעבר לערן, יש שחקן אחד שנמצא יותר מעשר שנים באירופה ויש אנשים שעד היום לא מבינים מה זה לשחק בבלגיה ולהיות כוכב בבלגיה ולהיבחר לכדורגלן השנה בבלגיה. זו ליגה ששלחה את הכוכבים הכי גדולים באירופה מהליגה שלה, והשחקן הזה לא מוזמן לנבחרת שלנו? בעיניי זאת לא יכולה להיות החלטה של רוטנשטיינר".

ליאור רפאלוב שחקן אנדרלכט | GettyImages, BSR Agency

על מערך שלושת הבלמים: "אחת הבעיות הקשות של הנבחרת שלנו אם לא הקשה ביותר, היא שאין לנו בלמים מספיק טובים. הכדורגל הישראלי לא מייצר בלמים ברמה הגבוהה. יש לנו קשרים טובים ושחקני התקפה טובים, כי רוב הילדים בישראל מחפשים תפקידים התקפיים. להתמודד ברמות הגבוהות של אירופה עם שני בלמים לעומת שלושה, יש לזה הבדל ולפעמים המחשבה הזו כן נכונה. בעניין הזה אין לי ויכוחים איתו. סאן מנחם ואלי דסה מתאימים למערך הזה מבחינה התקפית. זאת לא הבעיה שלי. הבעיות הן בעניין רפאלוב ומישהו שהוא לא מאמן לא יכול לאמן את הנבחרת. מישהו שהוא לא מספיק דמות מול השחקנים, לא יכול לנהל אותה. מאמן נבחרת הוא קודם כל דמות שהשחקנים צריכים לכבד, להעריך ולפחד ממנה, ואני לא חושב שזה קיים איתו".

משחקו האחרון כמאמן נבחרת ישראל? וילי רוטנשטיינר | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי