יו"ר נעמת במכתב לגולדהאר: "השעה מיידית את השחקנים החשודים"

שחקני מכבי תל אביב
שחקני מכבי תל אביב | אריאל שלום

חגית פאר פנתה לבעלי מכתב ת"א בדרישה והזהירה מהפיכת הקורבנות לכאורה לנאשמות בעצמן. אניטה פרידמן, יו"ר ויצו העולמית: "החוק ברור - יחסים בהסכמה עם עדיין אונס"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

פרשת הכדורגלנים והקטינות ממשיכה להסעיר את הכדורגל הישראלי. לאחר שנודע כי מדובר על שני שחקנים ממכבי תל אביב, חגית פאר, יו"ר נעמת – תנועת הנשים הגדולה בישראל, פרסמה תגובה רשמית: "אני מברכת על החלטת המשטרה לפתוח בבדיקת הפרשה. מתיאור הדברים עולה לכאורה חשד לעבירות מין כלפי נערות מתחת לגיל ההסכמה ומכאן החומרה היתרה של הדברים.

"הדבר החשוב ביותר כעת הוא הענקת רשת ביטחון וגיבוי פסיכולוגי וחברתי לאותן נערות, שעל פי ניסיון העבר במקרים בהם מעורבים אנשים מפורסמים וחזקים – עלולות להפוך למושא להשמצות, הכפשות והתקפות. אני קוראת למשטרת ישראל לתת דעתה גם לנושא זה ומזהירה מהפיכת הקורבנות לכאורה לנאשמות בעצמן".

לאחר מכן שיגרה חגית פאר מכתב לבעלי הצהובים, מיטש גולדהאר, בו דרשה להשעות מיידית את שני השחקנים. במכתב רשמה: "אני פונה אליך בפניה דחופה זו, להורות על השעיה מידית של שחקני מכבי תל אביב אשר קיים חשד לכאורה שקיימו יחסי מין עם קטינות שטרם מלאו להן 16 שנים. מהפרסומים עולה לכאורה ששניים משחקני קבוצת מכבי תל אביב בכדורגל קיימו יחסי מין עם קטינות מתחת לגיל ההסכמה. עולה כי בהמשך לפרסומים אלה, החליטה משטרת ישראל לפתוח בבדיקה אודות הדיווחים הנ"ל.  מדובר בעבירות לכאורה חמורות ביותר. לנוכח המצב ועד למיצוי פעולות המשטרה בנידון, אני פונה אליך בדרישה להשעות את השחקנים המעורבים לכאורה".

 
 
יו"ר נעמת הוסיפה כי על בעלי מכבי ת"א להעביר מסר ברור וחד משמעי נוכח הפרשה: "מדובר במסר ערכי וחשוב שעל ראשי קבוצת מכבי תל אביב ועל כל הנוגעים בדבר להעביר לציבור הישראלי בכלל, ובפרט לבנות שעלולות להוות מטרה למעשים הדומים לאלו שנעשו , לכאורה".
 
 
בנוסף, הזהירה יו"ר נעמת מפני תופעות של הכפשה שיכוונו נגד הקטינות. "אני גם קוראת לכם להשמיע קולכם אל מול כל תופעה של השמצה, הכפשה או התקפה שעלולה להתעורר כלפי הקטינות שבלב הפרשה – ניסיוננו מלמד כי פעמים רבות אותן בנות הופכות מטרה למתקפות מרושעות ברשתות החברתיות ומחוצה להן", סיכמה פאר.

גם אניטה פרידמן, יו"ר ויצו העולמית – ארגון נשים יהודיות בישראל ובעולם – הגיבה לפרשה: "מדובר בפרשה חמורה אשר לצערנו לא הראשונה וגם לא האחרונה. הגיע הזמן שידוענים יפסיקו לתרץ שלא ידעו מה גילה של צעירה, ויישאו באחריות. לא עולה על הדעת שגברים בוגרים יקיימו יחסים עם קטינות ויתנערו מאשמה. החוק מאוד ברור וגם יחסים בהסכמה הם עדיין אונס.

"אנו דורשות שמשטרת ישראל תנהל חקירה מקיפה, מהירה ועניינית כדי למצות את הדין עם השחקנים ולהעביר את המסר המתבקש, שוב ושוב שניצול מעמד של גברים כלפי נערות צעירות, הוא פסול ואינו חוקי. אנו מצפות ממנהלת הליגות להתנער בפומבי מהמעשה ולהפעיל תכניות הסברה בקרב כלל השחקנים למניעת הישנותם של אירועים חמורים כאלה".

כידוע, אתמול פורסם לראשונה בחדשות 13 כי שני שחקנים בכירים מליגת העל, קיימו לכאורה יחסי מין עם קטינות. בשעות הלילה הופצו ברשתות החברתיות שמותיהם של השחקנים החשודים יחד עם פרטים נוספים מתוך חשבון הוואטסאפ של אחת הקטינות. הבוקר נודע כי הכדורגלנים משחקים במכבי תל אביב, שהגיבה רשמית: ""המועדון מודע לפרסומים באמצעי התקשורת ועוקב אחר ההתפתחויות. בשלב זה לא נגיב מעבר לתגובה זו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי