סטויקוביץ' פוטר, ואן ברונקהורסט יאמן את זהבי וסבע

ערן זהבי עם דראגן סטויקוביץ'
ערן זהבי עם דראגן סטויקוביץ' | הליגה הסינית

כפי שפורסם לראשונה בספורט1: הסרבי שצירף את הישראלים לגוואנגז'ו ר.פ סיים את דרכו לאחר ארבע שנים וחצי, ההולנדי ימונה רשמית ביממה הקרובה

(גודל טקסט)

כפי שפרסמנו בתחילת השבוע לראשונה בספורט1, ביממה הקרובה צפויה גוואנגז'ו ר.פ להודיע רשמית על מינוי ההולנדי ג'ובאני ואן ברונקהורסט, שיחליף בתפקיד את הסרבי דראגן סטויקוביץ', מאמנה של הקבוצה בארבע וחצי השנים האחרונות שהבוקר כבר הכריזה הקבוצה על סיום דרכו.

ר.פ החלה להתאמן השבוע לקראת חזרת הליגה בסוף החודש הבא עם צוות מקצועי מקומי, ללא סטויקוביץ' וצוותו ועדיין ללא ערן זהבי ומוסא דמבלה, כוכבי הקבוצה שזכו לשבוע מנוחה נוסף, אולם למרות הכל ראשי המועדון סירבו עד הבוקר לאשר או להכחיש את הידיעות על עזיבתו הצפויה של הסרבי וצוותו , אך גם בסין ידעו כי משחק ההגנה של הקבוצה בשנתיים האחרונות היה מתחת לכל ביקורת, בעונה האחרונה כמעט נשבר שיא שלילי בליגה הסינית, ועל כן ציפו שהמאמן ישלם את המחיר. כפי שפרסמנו כבר בתחילת השבוע לראשונה, עוד היום צפויה ההכרזה על החלפתו בהולנדי, אקס פיינורד ונבחרת הולנד הצעירה שכשחקן היה מכוכבי נבחרת הולנד קרוב ל-15 שנה ובין השאר עבר בריינג'רס, ארסנל ובברצלונה.

"אן ברונקהורסט עוזב עבור השותפה של אייאקס בסין", נכתב בתקשורת ההולנדית. לאחרונה אדווין ואן דר סר ביקר בגוואנגז'ו כחלק משיתוף הפעולה בין המועדונים ואף הביא לזהבי חולצה עבור בנו, אך כאמור ואן ברונקהורסט הוא איש של היריבה המושבעת פיינורד, אותה אימן בשנים האחרונות וזכה איתה בין השאר באליפות הולנד ב-2017, שנתיים לאחר שהחליף את פרד רוטן.

באשר לערן זהבי, בעקבות שינויי החוקה בסין, משמע שהחל משלשום שחקן זר יוכל להרוויח עד שלושה מיליון יורו נטו לעונה, הוא צפוי לסיים את חוזהו הנוכחי עד דצמבר 2020, שכמובן לא ייפגע בשל העובדה שהחוזה נחתם לפני ששינוי התקנון, וגם בהמשך ישיר לדבריו בראיון לספורט1, כנראה לא ימשיך בליגה הסינית מעבר לשנה הקרובה. רק נזכיר כי סטויקוביץ' היה מי שהתעקש על צירוף ערן זהבי לגוואנגז'ו ר.פ ממכבי תל אביב וכעת ייהנה ההולנדי משירותיו של הישראלי: "הוא מאמן שתומך בכדורגל התקפי ובמשחק בשיטה 4-2-3-1, שמתאימה בדיוק לזהבי", נכתב בסין הבוקר וסביר שהדבר יסייע גם לחברו לחוד, דיא סבע.


זהבי וסבע. ואן ברונקהורסט בדרך (אתר הליגה הסינית)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי