"המגעים עם ליאז' היו מצחיקים, אלונה ברקת לא רצתה לשחרר"

עדן שמיר
עדן שמיר | יח"צ

המעבר לבלגיה ("זה היה מוזר והפתיע גם אותנו"), המגעים ("ב"ש התחשבה בשחקן, כל הכבוד לה על כך") וסיכוייו להצליח ("הסכום ששולם מעיד על מידת הרצינות"). גלעד קצב, סוכנו של עדן שמיר, שפך אור על העסקה

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

"עדן שמיר פתח את העונה בצורה טובה, אך החודשיים האחרונים שלו בהפועל באר שבע היו קצת פחות טובים ולכן המעבר לסטנדרד ליאז' הפתיע גם אותנו", כך אמר הערב (חמישי) גלעד קצב, סוכנו של הקשר, ששפך אור בתוכנית הספורט של 103FM וסיפר על העסקה המפתיעה, במסגרתה מועדון הפאר הבלגי שילם לקבוצה מבירת הנגב כ-1.8 מיליון יורו.

קצב הסביר: "זה היה קצת מוזר. לקבוצה בסדר גודל של ליאז' מוצעים המון-המון שחקנים והם עשו סקאוטינג על לא מעט שחקנים, אבל פתאום עדן קפץ להם והם מאוד אהבו את מה שהם ראו ממנו. הם עקבו אחריו כבר כמה חודשים ושילמו סכום לא מבוטל. אנחנו עובדים עם המון שחקנים מן הסתם, אבל במקרה של עדן מעבר כלל לא היה על הפרק, הרי הגענו לבאר שבע בסך הכל לפני כארבעה חודשים".

מה צפוי לשמיר מבחינה מקצועית: "עדן הגיע למועדון בסדר גודל מאוד מרשים, ששילם עבורו סכום שמראה רצינות ועכשיו זה בידיים שלו. לא הביאו אותו בשביל להיות שחקן ספסל, אך כמובן שתהיה לו תחרות גדולה על ההרכב והוא יצטרך לעבוד קשה מאוד. יש הרבה שחקנים שיצאו ונכשלו, ההתחלה תהיה קשה, אבל הוא הגיע למועדון גדול והוא יצטרך זמן וסבלנות. הקצב בבלגיה הוא אחר ולכל ישראלי יהיה קשה שם, אבל עדן בשל והוא רוצה את זה מאוד. אין חוקים". 

על העסקה עצמה: "רוב השחקנים בישראל, בטח בקבוצות הגדולות, לא מחזיקים בסעיפי שחרור. גם אם כן, הוא בדרך כלל גבוה ולא רלוונטי. הסכום ששולם על עדן הוא גבוה וזה מראה כמה רצינית הייתה ליאז'. המשא ומתן בין הצדדים היה נורא מצחיק, כי אלונה אמרה להם שהיא לא רוצה לשחרר אותו. בסופו של דבר, בגלל גובה ההצעה וגם כי אי אפשר היה להגיד לעדן 'לא', העסקה יצאה לפועל. אלונה הרוויחה מהעסקה הזו המון, כמו גם קריית שמונה, אבל אני לא חושב שכסף זה מה שהכריע. קבוצות אחרות היו משחררות את עדן בפחות כסף. בסופו של דבר הגענו לעמק השווה, לאחר שבאר שבע התחשבה בשחקן וכל הכבוד לה על כך".

עדן שמיר במעמדו החתימה. גם סוכנו הופתע מהמהלך (סטנדרד ליאז')

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי