כך זה נפל: מה מנע את מעברו של ערן זהבי לטוטנהאם?

ערן זהבי
ערן זהבי | לירון מולדובן

חלוץ נבחרת ישראל כמעט הצטרף לספרס בסמוך לסגירת חלון ההעברות, אך ממספר סיבות, זה לא יצא לפועל. הדרישה הבעייתית מצד הסינים, התנאי של האנגלים וגם: אילו אופציות נותרו בפניו?

קבוצות: טוטנהאם
(גודל טקסט)

דיווח מפתיע עלה אמש (שישי) בסמוך למועד סגירתו של חלון ההעברות. ב"טלגרף" הבריטי סיפרו שטוטנהאם, אשר מחפשת חיזוק לקו הקדמי בעקבות פציעתו של הארי קיין, ניסתה להחתים את ערן זהבי, אך מכיוון שהמגעים החלו בשעות מאוחרות, העסקה לא יצאה לפועל בסופו של דבר. בבוקר שאחרי, התבררו הפרטים על מה שהייתה יכולה להיות אחת ההעברות המרעישות של החורף.

ההצעה הראשונית של הספרס הגיעה בסביבות השעה 21:00 שעון ישראל, ארבע שעות לפני סגירת החלון באירופה ובזמן בו הסינים כבר היו בשנת לילה. האנגלים הציעו לשאול את זהבי עד לסיום העונה, אבל גוואנגז'ו ר.פ, באופן מוצדק מבחינתה, דרשה שחלוץ נבחרת ישראל יאריך את חוזהו במועדון הסיני, שיסתיים בתום העונה הקרובה ובתמורה, טוטנהאם תקבל את הסקורר בהשאלה עד הקיץ הקרוב. המשמעות: חוזה חדש בגובה של רבע מהחוזה הנוכחי של זהבי בסין, בגלל תקרת השכר החדשה בליגה.

מעבר לבעיה החוזית, הלונדונים התנו את המעבר בבדיקות רפואיות, דבר שהיה בלתי אפשרי לנוכח הזמן הקצר עד לסגירת החלון, והאפשרות ירדה מהפרק.

אחרי שמועד ההעברות באירופה חלף, נותרו כרגע שתי ליגות, מלבד הסינית, שזהבי יכול לעבור אליהן: ליגת העל – שהסיכוי שהחלוץ ישוב אליה יותר מקלוש, וה-MLS. בתקופה האחרונה הוצע זהבי לקבוצת הצמרת הטורקית אנטליאספור, שלא הייתה יכולה לעמוד בתנאי השכר שלו והעדיפה את שירותיו של לוקאס פודולסקי, שעלותו הייתה נמוכה יותר משמעותית.

ערן זהבי. כמעט הצטרף לטוטנהאם (Fred Lee / Contributor)
ערן זהבי. כמעט הצטרף לטוטנהאם (Fred Lee / Contributor)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי