מאבק האליפות בישראל, הקיצוץ בשכרו ותג המחיר: דאבור בראיון

מואנס דאבור
מואנס דאבור | picture alliance / Contributor

בזמן שבגרמניה הודיעו על חזרה ("המודל הגרמני? לא יודע כמה היה נכון לישראל"), החלוץ יושב בבית, מספק תובנות על המירוץ בליגת העל ומבקש: תשאירו את אנדי הרצוג

קבוצות: הופנהיים
(גודל טקסט)

חודשיים וחצי אחרי הפציעה, מואנס דאבור חזר שלשום (שלישי) להתאמן במדי הופנהיים. אבל זאת לא הסיבה העיקרית שבגללה כדאי לשוחח איתו. החלוץ, כמו כל שחקני הבונדסליגה, כבר לא יכול לחכות לחזרתה של הליגה הגרמנית ביום שישי הבא, ה-15 במאי, לאחר החלטתה של ממשלת גרמניה.

"זה אולי לא עוזר לי עדיין, כי הליגה עדיין לא חזרה, אבל זה בהחלט תורם למצב האישי שלי", אומר דאבור בראיון לספורט1. "חודשיים וחצי בדיוק עברו מאז המשחק נגד מנשנגלדבאך, נכנסתי טוב לקבוצה מכל הבחינות: התחלתי להתרגל לליגה, לקבל ביטחון אחרי הגולים נגד באיירן מינכן בגביע, הייתי בטוח שזה היום שאתחיל להבקיע גם בליגה. המשחק האחרון היה מאוד חשוב לי, חיכיתי לגלדבאך כי זה היה משחק מול הצוות שהיה לי בזלצבורג במשך שנתיים וחצי. כך כל רציתי להבקיע במשחק הזה. אבל כשאתה מחכה כל כך הרבה זמן למשחק כזה מיוחד, קורה מה שקורה ובדקה ה-26 אתה מוצא את עצמך בחוץ. המשחק הטוב ביותר שלי היה מול פרייבורג. זה גם המשחק היחיד שבו שיחקתי 90 דקות. אז אולי אני צריך לשחק יותר".

עד כמה תג המחיר שלך, 12 מיליון יורו, מהדהד?
"תג המחיר שלי לא באמת יושב בראש ומהדהד. כתבו שאני ההעברה הכי גבוהה בתולדות המועדון, אבל זה עדיין לא יושב שם. מצד שני, יושב לי חזק הרצון להצדיק את זה. אחרי חצי עונה שבה כמעט לא ראיתי כדורגל, אחרי תקופה קשה – אני רוצה להחזיר להם על האמון הזה. אני מקווה לעשות את זה כמה שיותר מהר".

איך גרמניה התמודדה עם המצב?
"אנחנו מתאמנים בקבוצות קטנות של חמישה שחקנים. התוכנית לחזרת הבונדסליגה הייתה מוכנה, היינו בשלבים מתקדמים. כמו בכל מקום אחר, הכל כאן סגור. אתה יכול ללכת לסופר ולחזור, עם כפפות ומסיכות. אבל ממשלת גרמניה השתלטה על המצב בצורה מעוררת כבוד".


דאבור. "ממשלת גרמניה השתלטה על המצב בצורה מעוררת כבוד" (Gettyimages)

מנהלת הליגה בישראל רצתה לאמץ את המודל הגרמני.
"אני מאמין שהתכנית היא כן טובה, אבל לא יודע עד כמה זה אפשרי בארץ. פה כבר יודעים על מה מדובר, הכינו את הקרקע, כבר שבועיים שאנחנו עוברים בדיקות קורונה פעמיים בשבוע. בכל הליגה עושים את זה. לא יודע כמה זה נכון ואפשרי לישראל. בגרמניה יש את כל התמיכה מבתי החולים בהיידלברג, הבעלים שלנו תרם להם המון. כולם רוצים לתמוך ולעזור לקבוצה וכמה שיותר".

עקבת אחרי מה שקורה בישראל, אחרי הדיונים על עתיד הליגה?
"יותר מעניין אותי לראות כמה השחקנים בישראל רוצים שהליגה תחזור. כולם שם רוצים שזה יקרה. יש גם את העניין של הכסף, אי אפשר להתעלם מזה, אבל כולם מחכים לריגוש הזה. אני נמצא במועדון מסודר, עם בעלים שהוא אחד האנשים הטובים שפגשתי בחיי. מצד שני, יש ליגות בכירות בעולם שיאבדו הרבה ויקבלו מכה רצינית".

קיצצתם בשכר?
"קיצצנו 10 אחוזים, לדעתי כולם קיצצו כמונו. לא הייתה פה שום שאלה, גם מבחינה אישית וגם מבחינה קבוצתית. כשקיבלנו את ההודעה, כל השחקנים הסכימו פה אחד. הבעלים לא צריך את הכסף, הוא פשוט יילך לנזקקים, לאנשים שבאמת נפגעו מהקורונה. זה מעשה טוב".

האם היה צריך לקבוע אלופה בישראל אם הליגה לא הייתה חוזרת?
"אם היא לא הייתה חוזרת, לא הוגן לומר שצריך לקבוע אלופה ומצד שני גם לא הוגן לומר שלא. מצד אחד, מכבי תל אביב ביתרון, לא פייר לקחת לה את זה. אבל יש גם את הצד השני, כי אם תחזור הליגה יקרו דברים אחרים. גם למכבי חיפה יש על מה להילחם. אני בעד שהליגה תחזור. מן הסתם, אני רוצה שמכבי תל אביב תזכה באליפות".


רוצה שמכבי תל אביב תזכה באליפות. מואנס דאבור (Gettyimages)

איך הגבת על דחיית משחק הנבחרת מול סקוטלנד?
"אני היחיד ששמח שהמשחק מול סקוטלנד נדחה, בגלל הפציעה שלי. שמחתי שתהיה לי הזדמנות, למרות שעד אז, לך תדע מה יקרה. מקווה שכולנו נהיה בריאים ואהיה מוכן לעזור לנבחרת כמה שיותר. אני בקשר מצוין עם הרצוג ורוטנשטיינר. הם מדברים איתי כל הזמן. כמובן שאי אפשר להיפגש עכשיו, אבל מאז שהם בנבחרת אני בקשר טוב עם הצוות, מדבר איתם הרבה".

הם צריכים להישאר? הנבחרת מקרטעת.
"אני בעד להשאיר את שניהם. אנחנו בפלייאוף, היה לנו קצת מזל, אבל עשינו עבודה טובה עם הצוות הזה. מגיעה להם ההזדמנות להיות שם ואולי לעשות משהו גדול בסוף".

נחזור אליך. שמך נקשר עם קבוצות אחרות, מדברים על בורוסיה דורטמונד וגלאטסאריי.
"הדבר הכי רחוק שאתה יכול לדבר איתי עליו זה מעבר. רק הגעתי להופנהיים, אני מקבל כאן תמיכה מטורפת מהמועדון. גם אחרי הפציעה קיבלתי הודעה אישית מבעל הבית. הוא אמר לי שהוא נותן בי את כל האמון, שאם לא העונה אז בעונה הבאה. זה היה מייל שריגש אותי מאוד, זה נתן לי 'פוש', יותר אנרגיה, כדי להחזיר לו על האמון הזה. הופנהיים מועדון ענק, כנראה שבארץ לא כל כך מכירים, אבל גם כשהגעתי לכאן לא ידעתי בעצמי מה הולך במועדון הזה. הרמה כאן מאוד גבוהה".

עילאי אלמקייס, חברך לקבוצה, מסוגל להגיע רחוק?
"אנחנו מתאמנים יחד ובקשר טוב מאוד. כבר חמש שנים שהוא פה. יש לו את כל הכלים הכי טובים בעולם להצליח ולהתקדם ואני בטוח שהוא יעשה את זה. הוא מעריך את זה ויודע שזה מקום שאפשר רק לחלום להיות בו. הוא קיבל כאן חוזה ראשון, אין לו הופעה בבוגרים עדיין והוא מאוד מחכה לזה. עילאי מקצוען, יודע מה הוא רוצה ומה יש לו. אני מאמין בו מאוד. צריך לחכות ולראות מה יהיה איתו, כי לא קל לקבל דקות בבונדסליגה, במיוחד כשחקן צעיר. מצד שני, הופנהיים היא קבוצה שנותנת במה לצעירים וסומכת עליהם".

לאן הוא מסוגל להגיע?
"הוא נמצא במקום הכי טוב שיכול להיות. ברגע שהוא יקבל הזדמנויות הוא יצליח לפרוץ. עדיין מוקדם לדבר על לאיפה הוא יגיע, אני לא אוהב את זה. אחרי כמה הופעות טובות, בישראל מדברים קודם כל על הדבר הבא, הכותרות בארץ לא עוזרות לשחקן עצמו. צריך לתת לו שקט וזמן להצליח ולפרוץ. מאמין שבעתיד רק נרוויח ממנו". 


"יצליח ברגע שיקבל הזדמנות". עילאי אלמקייס (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי