החל משישי הבא בערוצי ספורט1: הבונדסליגה חוזרת לפעילות

ארלינג הולאנד
ארלינג הולאנד | PATRIK STOLLARZ/AFP via Getty Images

הקנצלרית מרקל דנה עם שרי הממשלה על חידוש עונת 2019/20 והצדדים העניקו את האישור הרשמי לשוב לפעילות. מאוחר יותר, ההתאחדות אישרה את התאריך הסופי: 15 במאי

(גודל טקסט)

אפשר לחייך: הליגה הגרמנית בכדורגל תשוב לפעילות בשבוע הבא. היום (רביעי) בשעה 12:00 שעון ישראל, התקיימה פגישה קריטית בין אנג'לה מרקל, קנצלרית גרמניה, לשרים בממשלה, בסיומה, ניתן האישור הסופי לחדש את עונת 2019/20 בבונדסליגה. מאוחר יותר, ההתאחדות הגרמנית אישרה את תאריך החזרה הרשמי: יום שישי ה-15 במאי.

מדובר בחידוש שתי הליגות הבכירות בגרמניה, בסך הכל 36 מועדונים שכבר נבדקו ללא יוצא מן הכלל ומתוך 17,24 בדיקות שנערכו אובחנו 10 חולים מאומתים שנשלחו לבידוד, ביניהם שני שחקני פ.צ קלן. על אף שלפי התוכנית שחקן שנדבק נשלח לבידוד ושאר חבריו יכולים להמשיך כרגיל, במקביל לבדיקות קפדניות שיעברו, כמובן, בקבוצת מרכז הטבלה בליגת המשנה, ארצגבירגה אווה, הוחלט שעד מחר כל הקבוצה נמצאת בבידוד לאחר שאובחן חולה בין אנשי המועדון.

כידוע, כחודשיים עברו מאז שנעצר הכדורגל בכל העולם וגם בבונדסליגה עוד הספיקו לערוך לראשונה בהיסטוריית הליגה משחק ללא קהל, היה זה הדרבי בין בורוסיה מנשנגלדבאך לקלן, וכמובן שגם בהמשך החודש, בתקווה שאכן יחזור הכדורגל, המשחקים ייערכו בדלתיים סגורות. כחלק מהתוכנית שהגישו ראשי הבונדסליגה לממשלה, לכל משחק יהיה מותר לכ-300 אנשים בלבד להיכנס, כמובן שכולם אנשי המועדונים ו/או עובדים חיוניים בניהול האירוע, כ-20 אלף בדיקות נרכשו במטרה לבדוק את כל הגורמים המעורבים על בסיס שבועי ואפילו על בקבוקי המים יצטרך להיכתב שמו של כל שחקן, כדי למנוע סיכון הדבקה.

עניין נוסף שנותר לא פתור בצהריים ונסגר רק בשעות הערב, הוא שהמחזור הקרוב יהיה ה-26, כלומר הליגה תתחדש מהנקודה שבה הפסיקה ולא תשוב למחזור ה-34 והאחרון שתוכנן להיערך בשבוע הבא על פי לוח המשחקים המקורי. באשר למשחקי ההכרעה בגביע הגרמני, התכנון הוא שחצאי הגמר ייערכו ב-16 וב-17 ביוני והגמר ייערך בברלין ב-27.6, אך התאריכים אינם סופיים בשלב זה.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי