"וייסמן הוא אחד היחידים שיכול לייצר תפוקה כמו לבנדובסקי"

שון וייסמן
שון וייסמן | Markus Tobisch / Contributor

לזה בוודאי אף אחד לא ציפה: לרגל חזרת הבונדסליגה הגרמנית, עמוד הטוויטר "StatsBomb" ניסה למצוא מיהו הכפיל של הכוכב הבלתי מעורער של באיירן מינכן - וזה נשמע דמיוני, אבל הישראלי של וולפסברגר זכה לכבוד

(גודל טקסט)

דבר כזה לא באמת רואים כל יום. עמוד הטוויטר "StatsBomb", אחריו עוקבים מעל ל-67 אלף משתמשים, פרסם לכבוד חזרת הבונדסליגה מחר (שבת, החל מ-16:30, שידורים ישירים בחבילת הערוצים של ספורט1) את הכפיל של רוברט לבנדובסקי ברחבי אירופה. לפי המספרים של המחקר שערכו האנשים מאחורי העמוד, מדובר בחלוץ כחול לבן – לא אחר מאשר כוכב וולפסברגר האוסטרית, שון וייסמן.

"וייסמן אולי לא מגיע לרמת המשחק של לבנדובסקי, אבל הוא אחד השחקנים היחידים שיכולים לייצר תפוקה כמו שלו", צוטט מי שמוגדר "הסקאוט של StatsBomb". לפי הנתונים, המתבססים על הבונדסליגה בגרמניה והבונדסליגה באוסטריה בלבד, בהחלט אפשר לראות שבכל הקשור לנגיעות ברחבה, בעיטות לשער ומספר בעיטות צפוי בכל משחק, המספרים די דומים – ללבנדובסקי כמובן יתרון, בכל זאת אחד החלוצים הטובים בעולם אם לא הטוב שבהם כיום, בעוד לוייסמן יתרון משמעותי בכל הנוגע ללחץ על שחקני ההגנה. כמובן שבכל הנוגע למאבקים אוויריים או לדריבלים מוצלחים, לבנדובסקי מוביל בפער עם נתונים עדיפים.

נזכיר כי וייסמן, שרק עבר לאוסטריה בקיץ האחרון בהעברה חופשית עם תום חוזהו במכבי חיפה, כבש העונה 22 שערים ב-21 משחקים בליגה האוסטרית ולזכותו גם שלושה בישולים. לבנדובסקי, לעומת זאת, הוא מלך שערי הבונדסליגה עם 25 כיבושים ב-23 משחקים וגם הוא בישל שלושה שערים. ליגת האלופות לא נספרת, אבל שם הפולני כבש 11 שערים בשישה משחקים בלבד. רק נזכיר כי זו לא הפעם הראשונה שוייסמן מוזכר כמועמד לקבוצות פאר, ביניהן רומא ודורטמונד.


הנתונים שנחשפו לפי StatsBomb (עמוד הטוויטר)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי