דור אלו: כשמשלמים עליך מיליון יורו, זה אומר שמאמינים בך

דור אלו
דור אלו | צילום: עדי אבישי

"לא הבינו ששיחקתי פצוע", "שיחקנו כדורגל שלא ראו במכבי פ"ת מעולם", "אני לא כוכב גדול", "לא מפחד מתחרות". רגע אחרי החתימה בבאר שבע, המגן מדבר לראשונה ושולח מסר לאוהדי מכבי ת"א בראיון מיוחד

(גודל טקסט)
 "מיליון יורו יכניסו אותי ללחץ? להיפך. כשמשלמים עלייך כל כך הרבה, זה אומר שמאמינים בך. אני צריך להצדיק את זה שהביאו אותי. אם אתעסק במספרים זה רק יעשה לי כאב ראש ולא טוב". זו הייתה ללא ספק השנה של דור אלו ושל מכבי פתח תקווה.


ממגן די אלמוני, הוא הפך לשם שכל חובב כדורגל בישראל מכיר. המגן הימני של המלאבסים, שרשם לא פחות מחמישה בישולים בליגת העל והוסיף שער נגד מכבי חיפה, השלים השבוע את מעברו לאלופת המדינה הפועל באר שבע תמורת מיליון יורו ל-75 אחוז מכרטיס השחקן שלו. בראיון מיוחד לספורט1, וראשון מאז החתימה בשורות האלופה, הוא מספר על הציפיות, על העונה של מכבי פ"ת ועל השאיפות לעתיד.



דור, איך ההרגשה להיות שחקן הפועל ב"ש?

"הרגשה טובה מאוד. אני שמח מאוד להצטרף למועדון. אני שמח שהם רצו אותי ושזה יצא לפועל. זה מחמיא לי מאוד ואני מאחל לעצמי רק הצלחה".



"רפואה אמר שאני שווה בישול במשחק" (אריאל שלום)


עד לפני שנתיים וחצי אלו כלל לא סומן להיות הכוכב הבא של מכבי פ"ת, אלא שאז הגיע רן בן שמעון והחל לתת לו את הבמה. השנה, תחת קובי רפואה, הגיעה הפריצה הגדולה. "בתחילת העונה קובי לקח אותי לשיחה והבהיר לי שהשאיפות שלו ממני זה שכל משחק אתן איזשהו פס לגול ושיש לי את היכולות הללו. עבדתי המון לבד וגם עם נמרוד קוסטיקה (עוזר המאמן, ת.ח). הייתי לוקח כדורים ולא מפסיק להרים. אני חושב שאפילו יכולתי לתת יותר מבחינה מספרית, אבל זה גם בסדר".


איזה שינוי קרה אצלך?

"ככל שעובר הזמן אתה מרגיש יותר בשל וזו לא קלישאה. התחלתי לעבוד על עצמי ועל הרבה דברים אחרים שבעבר הייתי חושב שהם שוליים ושיבואו מעצמם".

 

הפועל ב"ש זכתה באלו רק אחרי שהדפה התעניינות ממכבי חיפה. "זה יכול לגרום לשחקן רק דברים רעים והוא לא צריך להתעסק בזה", מספר המגן על
התחושות בזמן הפרסומים. "אז יתעניינו בך ו…? זה רק יכול להזיק לך כי תחשוב שאתה כוכב גדול. צריך רק להמשיך לעבוד ורק כך מצליחים".



אלו. יכולתי לתת יותר מבחינה מספרית" (עדי אבישי)


מה הרגע שאמרת לעצמך 'אני מתאים לרמות הגבוהות'?
"לא יודע אם זה רגע. ברגע שאתה מרגיש שהמשחק עובר דרכך ואתה משפיע על הקבוצה, אתה בורג דומיננטי ומגיע מתפקיד של מגן שהוא לא תפקיד דומיננטי, אתה יודע שאתה יכול לתת יותר במקומות יותר גבוהים. וזאת עם כל האהבה שלי למכבי פ"ת. מבחינתי זה לא רגע, מבחינת יכולת הייתה לי עונה טובה מאוד".

 

ובכל זאת, אם היו אומרים לדור אלו לפני 3-4 שנים, כשעלית לבוגרים, שתשחק באלופת המדינה היית מאמין?
"מאמין אני תמיד. אם לא תאמין, לא תגיע לשום דבר. זו הדעה שלי. תמיד היו לי חלומות, אבל אם להגיד את האמת לא חשבתי שזה יקרה כל כך מהר. מופתע אני לא, אבל אני מאוד שמח. אני לא סיימתי כאן את המטרות שלי וזו רק ההתחלה, אני מקווה שזה ספתח טוב לתחילת הקריירה".


מכבי פ"ת כאמור, ביחד עם אלו, רושמת את אחת העונות הטובות שלה בהיסטוריה, כאשר שני מחזורים לסיום העונה, היא הבטיחה את המקום הרביעי ותלויה בניצחון של מכבי ת"א בגמר על בני יהודה, כדי להעפיל לאירופה. "אחרי עונה כזאת אתה רוצה לקבל מעין מתנה או מתנת פרידה מהעונה הזאת. אני מקווה בכל ליבי שאם לא נסיים במקום השלישי, מכבי ת"א תנצח בגביע ונגיע לאירופה. גם אם לא אהיה שם זה חשוב לי באופן אישי, כי זה משהו שידברו עליו הרבה זמן".



באר שבע חוגגת אליפות. אלו מצטרף בעונה הבאה (דור אלו)
 

אתה חמש עונות בבוגרים. עונה כזאת של מכבי פ"ת לא זכורה
"העונה שלנו הייתה פנטסטית בקנה מידה של מכבי פ"ת. הצגנו כדורגל שאני לא חושב שראו במכבי פ"ת אי פעם, עם כל הכבוד לעידן ההוא. לפרקים, אמרו שאנחנו משחקים את הכדורגל הטוב בארץ ולא ליומיים או לשלושה, אלא לפחות לחודש, חודשיים. אנחנו צריכים להתגאות בזה, הייתה עונה טובה וכל הצעירים פה לקחו את ההזדמנות שלהם. בסוף העונה אמנם זה יצר בלאגן, אבל הביקוש הזה שנוצר פה לשחקנים הוא לא סתם".


כשאלו מדבר על הביקוש לשחקנים הוא מדבר על שחקנים כמו גידי קאניוק, אליסון דוס סנטוס וגיא מלמד, ששמם הועלה בתקשורת בהקשר של הקבוצות הגדולות. אלו וחבריו זכו ללא מעט ביקורות על העובדה שבפלייאוף, במאני טיים, ספגו רצף של שבעה הפסדים ועל הקשר לכך שראשם לא בקבוצה.


נפגעת מהביקורות?
"לא נפגעתי. זה חישל אותי. הייתי יושב בבית ואומר 'אתה משחק פצוע, אנשים יבינו את זה'. לאט לאט הבנתי שיש ביקורות ואנשים לא יודעים שאני משחק פצוע. בדיעבד לא הייתי חוזר על הדבר הזה – לשחק פצוע, גם עם כל הלחץ סביבי. בסופו של דבר אני צריך להיות 100 אחוז כדי לשחק בצורה הכי טובה שלי ולא הייתי 100 אחוז".



דור אלו. עלה פצוע למשחקים והבין שטעה


איך אפשר להסביר את מה שקרה לכם בפלייאוף?

"זה עניין של הרבה אלמנטים. יכולים להגיד עלינו הרבה דברים, אבל הרבה שחקנים שיחקו עם רגל וחצי ועלו עם כאבים קשים. בדיעבד יכול להיות שזה פגע בנו ותוסיף לזה את העובדה שהרוטציה קצרה. הגענו לשיא העונה כשאנחנו עייפים ושפופים. עם רוטציה טיפה יותר רחבה, יכולנו להיות במקום גבוה יותר. בעונה יש עליות וירידות. הייתה לנו יחסית עונה ארוכה ויציבה. מתישהו צריכה להיות נפילה".


אומרים עלייך שאתה לא בדיוק השחקן היצירתי במגרש, יותר שחקן אפור

"תן לי תמיד להיות במשבצת האפורה של שחקן שאין ממנו יותר מדי ציפיות. אני יודע בדיוק מה אני שווה ומה התרומה שלי למשחק. אם זה באמצעות משחק אפור אז בסדר. אני לא איזה כוכב גדול, אני שחקן שמגיע לעבוד קשה ומשחק רק כי אני עובד ומועיל למשחק".


מה עם זה שאומרים שתחמם את הספסל?

"שמעתי הרבה דברים. אני יודע מה אני מסוגל לתת. אני מהדברים האלה לא דואג. לכל מקום שהגעתי נלחמתי ובסוף היה בסדר. תחרות? לא מפחד, אבל לא אכנס לזה".



"שמעתי הרבה דברים, אני לא דואג" (עדי אבישי)


ובכל זאת, מכבי פ"ת היא לא מועדון שקל לצאת ממנו. גם טל בן חיים וגם דני פרדה לא יצאו בקלות, כאשר באמצע העונה שהוצמד לאלו תג מחיר של מיליון יורו, גם המראות הללו עברו לנגד עיניו.


הקהל של מכבי ת"א קילל אותך, מה באמת קרה שם? רמזו שאתה רוצה שב"ש תיקח אליפות
"אני חושב שזה מגוחך ומעדיף לא להתייחס, אבל אם כבר אתייחס אז זה דיבורים שאני לא מסכים להם אפילו בצחוק, זה לא מכובד. כל אוהדים והדרך שלהם. אני יכול להבין אותם כי אני עובר ליריבה המרכזית שלהם".


חששת שלא ישחררו אותך בתג מחיר כזה?

"הדרישות של מכבי פ"ת הן לא דרישות של כל מועדון במדינת ישראל, אבל זה לא העסיק אותי. עניין אותי להיות טוב וברגע שאתה טוב אתה מתקדם. דברים קורים. יש מומנטומים ודברים משתנים. אולי אני אפתח את הדלת שלא יהיה קשה לצאת מהמועדון הזה".


מה הסוד של מכבי פ"ת, שהפכה למייצאת שחקנים?

"מה הסוד? קודם כל יש שם מחלקת נוער אדירה. עובדים אנשים מהטופ של הטופ אם זה ליאור רדלר או אופיר לוזון שמחפש כישרונות בכל חור בארץ. השבוע זכו ילדים ב' בגביע, גם הטרומים עלו לגמר גביע. אני ממליץ לכל ילד שמתלבט לאן ללכת להגיע למכבי פ"ת כי משם אתה יכול להגיע למקומות מאוד גבוהים. אלו דברים שלא תקבל במכבי ת"א או מכבי חיפה".



מכבי פ"ת חוגגת. "כדורגל שלא היה במועדון מעולם" (עדי אבישי)


העונה של אלו גם סידרה לו זימון לסגל הנבחרת למשחק בספרד. "הביקורות לא היו הוגנות. לא שיחקנו נגד נבחרת ברמתנו, אלא נבחרת שלפי דעתי בטופ 3 בעולם. לפרקים גם נראינו טוב. ההופעה הייתה מעודדת".


בתור שחקן הפועל ב"ש, יתייחסו אלייך אחרת?
"עם האוכל בא התיאבון. קיבלתי את הזימון היה כיף, חוויה גדולה וגאווה גדולה. ברגע שאתה מתקדם ומתקדם, אני מאמין שגם הרגע הזה יגיע. אלישע בחור מדהים וכיף לדבר איתו. אני מאמין שהוא יידע מה לעשות. אני לא דורש שום דבר, אני עובד בשקט כדי שאם אקבל את ההזדמנות אקח אותה בשתי ידיים".


הרוש וחמד הושעו. איך חדר ההלבשה בנבחרת?

"אני יכול להגיד לך שחדר ההלבשה מאוד מגובש. כולם שמחים, מחויכים וחברים אחד של השני. יש הרבה גיבוש וצחוקים שאפילו בקבוצות זה לא קורה".


הצטלמת עם אייניסטה בספרד, אתה חולם אולי על מפגש איתו עוד כמה חודשים בליגת האלופות?

"כשאגיע לשם, אגיד לך אם חלמתי על זה. כרגע אני חולם על האימון הראשון שלי בהפועל ב"ש וזה הכל".


מה השאיפה של דור אלו?
"להמשיך בקו ההתקדמות. החלום של כל אחד זה לשחק באירופה, אבל זה עוד רחוק, יש כברת דרך ארוכה. אם וכאשר זה יגיע, זה הדבר הכי גדול שאני יכול לאחל לעצמי".


אלו בנבחרת. "חולם על אימון בכורה בב"ש כרגע" (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי