אורן חסון: בהתאחדות מבררים האם טביב מנהל את בית"ר

אורן חסון
אורן חסון | עדי אבישי

יו"ר המנהלת אמר ברדיו 103FM על הקבוצה מהבירה: "מבחינתי אלי אוחנה הוא הנציג של בית"ר ירושלים". גם פרוספר אזגי עלה לשידור: "הם לא שילמו את כל הכסף, הקבוצה עדיין שייכת לי"

(גודל טקסט)

 יו"ר המנהלת, אורן חסון, עלה לשידור ב-103FM, התייחס לבעיות המנהלתיות והכלכליות שחוות לא מעט קבוצות בליגה וכיצד תפקוד הבקרה התקציבית משפיע על כך. לאחר יו"ר המנהלת, גם בעלי הפועל אשקלון לשעבר, פרוספר אזגי, סיפר על היחסים הבעייתיים עם עיריית אשקלון.

חוסר איזון הכלכלי בליגה: "אני לא יודע שעכו ואשקלון לא עומדות ברף התקציבי של הליגה – תשעה מיליון שקל. לא ידוע לי על אף קבוצה שלא עמדה בתנאי הזה לפי הבקרה התקציבית. קבוצה שלא עומדת בסף התקציב לא יכולה לפתוח את העונה. אחד הדברים הכי חשובים שעשינו ביחד עם ההתאחדות – מינינו רואה חשבון ברמה גבוהה, שינתח את התקנון מפני שהוא לא טוב ולא מאפשר לבקרה לקבל מידע בזמן אמת. כל קבוצה מחויבת להעביר דו"ח של רואה חשבון בכל חודש של כלל עובדי המועדון. בנוסף, כל קבוצה מחויבת להעביר דו"ח כללי אחת לרבעון ולא פעמיים בשנה כמו שהיה נהוג. אנחנו לא רוצים לצאת לעונה נוספת שקבוצה יכולה להגיע למצב שהיא במצב כלכלי בעייתי, שלא שולם שכר לעובדי המועדון והשחקנים".

הבעלים הבעייתים: "מבחינתנו אנחנו עובדים מול אלי אוחנה. אנחנו לא בקשר עם אלי טביב, הוא לא חבר בהנהלת המנהלת כבר שלוש שנים. מבחינתי רק אלי אוחנה מנהל את בית"ר ירושלים, וכך אנחנו מתנהלים. אולי אנשים אחרים יודעים פרטים נוספים. אני יודע שבהתאחדות יצא מכתב שביקשו לזמן את בית"ר, כדי לברר האם טביב מנהל עדיין בפועל את המועדון".

מועדי המשחקים שלא נקבעים מראש: "פרסמנו בשבוע שעבר את המועדים עד סוף נובמבר. אי אפשר לעשות זאת עד סוף העונה כי לא ניתן לדעת אלו קבוצות יהיו בפלייאוף. צריך להבין שיש מגבלה של אצטדיונים, שהיא הכי קשה. לא ניתן לפרסם את המשחקים הללו בגלל המגבלה הזו. זה לא מצב רצוי. אם לכל קבוצה היה את האצטדיון שלה, היינו יכולים לפרסם את המועדים ביחד עם גופי השידור. יש לנו בעיה בתשתיות של האצטדיונים. ברגע שיש עומס על האצטדיונים זה גורם לשחיקה בדשא. מצב הדשא בישראל הוא רע".

אלי טביב. האם הוא במנהלת וטמנים ראש בחול? (עדי אבישי)
אלי טביב. האם הוא במנהלת וטמנים ראש בחול? (עדי אבישי)

הבקרה התקציבית ובתי הדין תחת המנהלת: "המנהלת לקחה אחריות על נושא הבקרה התקציבית ואנחנו עובדים עמם בשיתוף פעולה. צריך לשפר את הבקרה התקציבית. הבקרה התקציבית לא תעבור למנהלת. צריך שתהיה אחריות משותפת של המנהלת עם ההתאחדות. בתי הדין הם שייכים להתאחדות לכדורגל כמו בכל העולם".

הכדורים החדשים והספונסרים בליגה: "נגמר לנו ההסכם עם נייקי בתום העונה האחרונה ונגמרו לנו אספקת הכדורים. יש קצת חוסר שביעות רצון מהכדור החדש של דיאדורה, אבל רוב התגובות היו חיוביות. באוקטובר נשווק את הכדור החדש הרשמי, שיוצר באופן רשמי עבור ליגת העל. יש שיפור משמעותי בכל הנוגע להצטרפות ספונסרים, לפי דיווחי הקבוצות. בקרוב נודיע על שיתוף פעולה של המנהלת עם ספונסר חדש".

אורן חסון והכדורים החדשים (עדי אבישי)
אורן חסון והכדורים החדשים (עדי אבישי)

גם בעלי הפועל אשקלון לשעבר, פרוספר אזגי, עלה לשידור ב-103FM, ודיבר על העברת בעלות הקבוצה לידי עיריית אשקלון: "הם חושבים שהם יכולים לנהל את הקבוצה הרבה טוב ממני, שיהיה להם בהצלחה. הם שמחים שהם נפתרו ממני, אבל בפועל הם עדיין לא שילמו לי את כל הכסף, מה שאומר שהקבוצה שייכת לי. הם צריכים להביא ניירת, כי אין להם אישור לרכוש ממני. הם אמרו במועצת העיר שיש אישור. כשתגיע השעה לרכוש אני רוצה לראות אם הם יוכלו לשלם, כי לדעתי אין להם כסף. יכול שקיבלתי כסף לא חוקי. אם אני אמור להחזיר להם אותו אני אחזיר להם אותו. מה שצריך להיות לפי חוק, אני אעשה".

היחסים הבעייתיים עם העירייה: "הם לוקחים את זה באופן אישי, אז אני אקח גם את הכסף וגם את הקבוצה. אני במקום אחר עכשיו. יש שם אנשים שעושים עבודה טובה, אבל אותם אנשים לא יכולים להחזיק קבוצת כדורגל. קבוצת כדורגל לא יכולה להיות ממומנת על ידי העירייה".

פרוספר אזגי.
פרוספר אזגי. "קבוצה לא יכולה להיות ממומנת על ידי עירייה" (אדי ישראל)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי